Borde sy en massa, men har ingen ork
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja!Dåligt!
Stör mig på grannarnas barn som måste springa häl-maraton varje morgon från 0630. Brukar inte störa mig på barnen, men måste de börja så jäkla tidigt?! ^^
Haha, tänkte faktiskt på det också ^^ gissar att det har med sommarlovet att göra, spritter lite extra i kroppen liksom ger det någon dag till, sen har jag nog vant mig vid ljudet och sover igenom det.Jag tror att grannarna också önskar att deras barn sov längre. Men man tycker ju att de kunde sätta dem framför TVn tidigt på morgonen så att de inte stör någon med att springa runt...
Samma sak idag igen.Stör mig på kollegan som tittar på tiktok högt i lunchrummet.
Stör mig på folk.
Min häst har tagit sig ur hagen 3 ggr på ... 5v. Så nu har de andra i stallet bestämt att han inte får gå nära någon av de andra hästarna ("han kan ge dem idéer"). Men jag kan ju liksom inte släppa ut honom själv, dels för att hagsystemet inte funkar så och dels för att jag vägrar ha en häst ensam på det sättet. Dessutom lär ju inte problemet försvinna om han blir ensam.
Hur tar han sig ur?
Hoppat ingången en gång, hoppat över till annan (öppen) hage en gång och sprängt grinden en gång.
Oj, sprängt grinden! Jag kan förstå om de inte vill ha en häst i hagen som spränger grinden! Vet du varför han gör det?
Fast har han hoppat över till en annan tom hage så kan han ju hoppa över till en annan hästs hage också om den ligger bredvid. Det skulle jag inte känna mig bekväm med.Strömmen var av och jag misstänker att hagkompisen och han haft lite väl kul, det finns sladdspår in i grinden.
Och det handlar inte om att andra inte vill ha i samma hage. De vill inte ha i närliggande hagar där de andra hästarna kan se honom. Att hagkompisen inte får gå kvar med honom köper jag.
På mina grannars val av grönsaker för pallkragen de ställt ut i den gemensamma trädgården. Jättetrevligt att någon drar igång något sådant och de har varit väldigt noga med att säga att vi får ta så mycket vi vill av det som växer där, men de har alltså valt att plantera... Brysselkål. Vem i hela glödheta helvete väljer att odla just brysselkål, av alla fantastiska grönsaker som finns?! Finns det ens någon som gillar brysselkål?!
Här hade man gått och hoppats på lite smarriga bönor, lite krispig sallad eller kanske en och annan morot. Och så får man BRYSSELKÅL!
Jösses! Fullt rimligt faktiskt, det hade stört mig också, tack och lov har jag aldrig hört det uttrycket.”Popcorn-plantor”, ”popcorn-gräs”
Det är MAJS kära vänner, MAJS!!
Blir orimligt provocerad…
Det har blivit någon grej nu på Instagram, via ekotipset, att man ska plantera popcornkärnor (MAJS!!) och så blir det grönt och fint i krukan. Nähä?!Jösses! Fullt rimligt faktiskt, det hade stört mig också, tack och lov har jag aldrig hört det uttrycket.