Förstår att du är irriterad, men det är säkert så att veterinären inte visste att medicinen finns receptfritt och arvodet åker in automatiskt när ett recept skrivs i datorn. Veterinären har sannolikt inte gjort detta med avsikten att mjölka pengar ur dig.Är skitirriterad på veterinärkliniken som debiterade 140 kronor i receptarvode för en medicin som kostar 75 kronor och finns receptfritt. Veterinären kunde ha skrivit ner doseringen på en lapp och låtit den informationen ha ingått i undersökningsarvodet på 830 kronor. Klämma, känna, lyssna på lungor och hjärta, titta i svalg för 830 kronor accepterar jag, men en ful tilläggsavgift på 140 kronor, där går min gräns. Har skrivit ett mejl och klagat, får se vad svaret blir. Första gången någonsin jag klagar på veterinärkostnad, men nu är jag arg, det är en sån uppenbar fulavgift. Tur jag bor så att jag har fler veterinärkliniker att välja på, så jag kan dra till med att de förlorar mig som kund om jag blir missnöjd med svaret.
Däremot gör du absolut rätt i att be om att få kostnaden borttagen, men jag skulle inte utgå ifrån att veterinären gjort detta med onda avsikter. Det känns onödigt.