Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bara för att förklara hur jag tänkt: Chablis är ett område i Bourgogne. Där ska de bara odla chardonnay (undrar om alla där är införstådda med det - jag vet att Clotilde Davenne som jag kopplar samman med klassisk chablis gör röda viner).Jag har slängt flaskan till det godaste vinet jag någonsin druckit. Den som köpte vinet minns inte vilket det var. Jag är helt säker på att det var chablis med en svart etikett. Problemet är dock att det var rött, vilket inte verkar existera.
Bara för att förklara hur jag tänkt: Chablis är ett område i Bourgogne. Där ska de bara odla chardonnay (undrar om alla där är införstådda med det - jag vet att Clotilde Davenne som jag kopplar samman med klassisk chablis gör röda viner).
Jag hittar två röda bourgogneviner med svarta etiketter
Irancy Les Mazelots för 289 kr och
Christophe PacaletBeaujolais-Villages, 178 kr (slut hos leverantören).
Visa bifogad fil 59713
Problemet löst! Cabalie inte chablisTyvärr ingen av dem, det är lite av ett mysterium. Jag är säker att det stod chablis på flaskan och hon som köpte den tror det var italienskt var ska man börja?
Då måste jag också prova.Problemet löst! Cabalie inte chablis
Har preliminärat två event för 2022, skrev ned allt jag behövde köpa innan dess... Landade på ca 15-20 000, då är inte resekostnader, anmälningsavgifter, mat eller liknande medräknat.Jag stör mig på att jag envisas med att ha så dyra hobbys
Det var liiiite dyrare än mina jäkla broderier ja Jag fyndade 50 dockor garn för 250 spänn idag, lite andra summor än ditt. Butikspris för samma mängd 900 spänn dock, för tämligen pyttesmå mängder garnHar preliminärat två event för 2022, skrev ned allt jag behövde köpa innan dess... Landade på ca 15-20 000, då är inte resekostnader, anmälningsavgifter, mat eller liknande medräknat.
Problemet för mig är att jag måste köpa allt nytt (eller nytt för mig, begagnat går ju absolut bra). Ett tält går loss på ca 9/14 000 bara det, fårskinn några tusenlappar osv. När jag väl har det kommer jag tjäna in på typ 1-2 säsonger av att inte sova på vandrarhem eller liknande är tankenDet var liiiite dyrare än mina jäkla broderier ja Jag fyndade 50 dockor garn för 250 spänn idag, lite andra summor än ditt. Butikspris för samma mängd 900 spänn dock, för tämligen pyttesmå mängder garn
På stugan vi hyr ut på gården har vi haft en ljusslinga. Typ 20 meter? Köpte 15 meter till och förlängde den gamla. Den nya delen lyser mycket starkare, så vi måste köpa 20 meter nytt, för det ser inte klokt ut. det är samma sort som man bara kopplar ihop, men de måste ha blivit bättre sen vi köpte första omgången.
Ganska många år! Minst 5-6 år. Jag har insett det i efterhand, men det stör mig ändåHur gammal är den ni haft från förr? Ljusslingor mister ofta ljusstyrka med åren, speciellt om de är upp året runt. Vissa ljusslingor kan mista styrkan ganska fort t.o.m.