Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har slängt flaskan till det godaste vinet jag någonsin druckit. Den som köpte vinet minns inte vilket det var. Jag är helt säker på att det var chablis med en svart etikett. Problemet är dock att det var rött, vilket inte verkar existera. 😭
Bara för att förklara hur jag tänkt: Chablis är ett område i Bourgogne. Där ska de bara odla chardonnay (undrar om alla där är införstådda med det O_o- jag vet att Clotilde Davenne som jag kopplar samman med klassisk chablis gör röda viner).

Jag hittar två röda bourgogneviner med svarta etiketter
Irancy Les Mazelots för 289 kr och
Christophe PacaletBeaujolais-Villages, 178 kr (slut hos leverantören).

1604691804724.webp
 
Bara för att förklara hur jag tänkt: Chablis är ett område i Bourgogne. Där ska de bara odla chardonnay (undrar om alla där är införstådda med det O_o- jag vet att Clotilde Davenne som jag kopplar samman med klassisk chablis gör röda viner).

Jag hittar två röda bourgogneviner med svarta etiketter
Irancy Les Mazelots för 289 kr och
Christophe PacaletBeaujolais-Villages, 178 kr (slut hos leverantören).

Visa bifogad fil 59713

Tyvärr ingen av dem, det är lite av ett mysterium. Jag är säker att det stod chablis på flaskan och hon som köpte den tror det var italienskt 🤦‍♀️var ska man börja? 😅
 
Har preliminärat två event för 2022, skrev ned allt jag behövde köpa innan dess... Landade på ca 15-20 000, då är inte resekostnader, anmälningsavgifter, mat eller liknande medräknat.
Det var liiiite dyrare än mina jäkla broderier ja :p Jag fyndade 50 dockor garn för 250 spänn idag, lite andra summor än ditt. Butikspris för samma mängd 900 spänn dock, för tämligen pyttesmå mängder garn :cautious:
 
På stugan vi hyr ut på gården har vi haft en ljusslinga. Typ 20 meter? Köpte 15 meter till och förlängde den gamla. Den nya delen lyser mycket starkare, så vi måste köpa 20 meter nytt, för det ser inte klokt ut. :meh: det är samma sort som man bara kopplar ihop, men de måste ha blivit bättre sen vi köpte första omgången.
 
Det var liiiite dyrare än mina jäkla broderier ja :p Jag fyndade 50 dockor garn för 250 spänn idag, lite andra summor än ditt. Butikspris för samma mängd 900 spänn dock, för tämligen pyttesmå mängder garn :cautious:
Problemet för mig är att jag måste köpa allt nytt (eller nytt för mig, begagnat går ju absolut bra). Ett tält går loss på ca 9/14 000 bara det, fårskinn några tusenlappar osv. När jag väl har det kommer jag tjäna in på typ 1-2 säsonger av att inte sova på vandrarhem eller liknande är tanken :)
 
På stugan vi hyr ut på gården har vi haft en ljusslinga. Typ 20 meter? Köpte 15 meter till och förlängde den gamla. Den nya delen lyser mycket starkare, så vi måste köpa 20 meter nytt, för det ser inte klokt ut. :meh: det är samma sort som man bara kopplar ihop, men de måste ha blivit bättre sen vi köpte första omgången.

Hur gammal är den ni haft från förr? Ljusslingor mister ofta ljusstyrka med åren, speciellt om de är upp året runt. Vissa ljusslingor kan mista styrkan ganska fort t.o.m.
 
Jag stör mig på min egen konflikträdsla mot sambon. Vi bråkar i princip aldrig och är sällan oense. Nu har båda en tuff period och jag formulerade mig dumt och han blev sur och tar inte emot min ursäkt eller lyssnar när jag försöker förklara. Eftersom han så sällan blir sur eller arg på mig gör det mig rädd och ledsen :(
 
Fick ett samtal nyss från vårt sjukhus
Hon: Hej, XX heter jag och ringer från XX. Jag ringer med anledning av ditt barn som nu äntligen fått en tid.
Jag : Eh jaha
Hon: Ja, jag ser i vår dator att det är en mycket försenad undersökning
Jag: Okej
Hon: Stör jag dig?
Jag: Nej, det går bra
Hon: Ja för nu finns det tider här hos oss för en astma-och allergi undersökningar
Jag: Jahaa då menar du min son XX
Hon: Ja självklart
Jag: Jag har tre barn kopplade mot er på olika sätt
Hon: Oj ja jag skulle kanske sagt att det gällde XX.

Sen fick jag en liten utskällning att vi inte sökt dom för undersökning fast jag sa att han mår bra och jag har läst i tidningen vilket tryck de haft pga Covid-19. "För hans uppföljningar är viktiga".
Jo men vi har åkt dit i 6,5 år efter starka påtryckningar från oss, en astmasjuksköterska och barnläkare från BVC. Så det är störande att en utomstående ska skälla ut mig om att min sons uppföljningar är viktiga, klart jag hade hört av mig om han inte mått bra.
 
Oh the irony.

Har dragit på det länge men nu äntligen kommit loss och börjat gå på massage regelbundet. Då kommer det en pandemi och sen kommer det ”särskilda föreskrifter” om att man inte får gå på tex massage. Jag.orkar.inte. :arghh:

(ja, en absolut orimlig störning men alltså - vad är oddsen egentligen?!)

(ja, jag ska avboka min planerade massagetid på torsdag)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
29 797
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 313
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 309
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 740
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp