Stora Stockholm, Nordiska vinnarutställning 2007

Sv: Stora Stockholm, Nordiska vinnarutställning 2007

Kamomilla + Aussie är ingen bra kombination :crazy:

Båda åkte ut med en 2:a. Visserligen så fick bara 2 av 5 championhannar CK så.....

Mirre gillade dommaren men tydligen så är hon väldigt petig på tänder, hon har några i sax och några i tångbett, så det bidde en tvåa även där, dock inte lika oväntat.

Äscha då, knasiga domare kan man inte göra så mycket åt :D

Mina föräldrars uppfödning (mops) blev BIR och 2 i gruppen så vi är nöjda här med :)

:bump::banana::banana::bump:

Grattis Zoya och Aenglah! :bump:

Här bidde det också bara en slät tvåa....vilket de 65 andra dalmatinerna också fick. Han delade inte ut en enda tvåa :eek:

vad var det för hund som blev BIS då??

Var det du i vit blus och kryckor i var sin hand ???;) som stod och putsade på en liten aussie :p

Kamomilla: Du försvann ju fortare än kvickt efter att du ställt din vovve ju :mad: jag som skulle komma och säga, "hej på dig"!

Jamen jag var ju påväg till havanaiserna sen satt jag där ett tag och sen hade du hunnit försvinna ju ;)

Vad skoj det var på utställningen(en som inte varit på stora sthlm innan):dMassor fina hundar att titta på, men dessvärre gick det inte så bra för min lilla plutt...åkte ut med en 2:a men var nästan väntat! Men kändes som att domaren verkligen stor och vägde mellan 1:a och 2:a....men han måste utvecklas mer i bröstdjupet, och det visste jag ju innan,hihi!

Men uppfödarens whippet vann championklassen bland hanarna, så skoj:bump::banana:

Jag gick tillbaka till Aussieringen då jag hade mina grejer och Cassandra liggandes i en bur där.

Får bli nästa utställning då :p

Ska till Lilla Stockholm och Västerås.

Vad fick du egentligen??? Tvåa eller tvåa :D:rofl::D

Oj...jag var så trött igår kväll :crazy:
Det jag menade var att domaren inte delade ut en enda tvåa, utan alla hundar som ställdes fick en etta...vilket resulterade i att konkurrensen blev ganska tuff. I alla fall för svår för min skit, men hon är rätt okej trots att hon är ful :D

Visade min tjej till en etta med ck, placerades som femma i championklassen.

Jag kan säga att det är sista gången jag åker in för en Dansk domare ALDRIG MER..
Här kommer man in med killen i bästa skick får en bra kritik vinner klassen med ck ställer emot 10 st danska hundar i bästa hane klassen och vem blir tackad Jo jag...han har vunit över dme i andra klasser och många av dem är inte äns rastypiska..

Efter ringen sitter kennel ägaren och domaren och dricker kaffe....Mmm..ser mycket bra ut NOT!!!

Efter ringen sitter kennel ägaren och domaren och dricker kaffe....Mmm..ser mycket bra ut NOT!!!

Alltid trist med snörbedömning.. Jag var inne på en uppfödares hemsida en gång där hon själv t.o.m lagt ut bilder från sitt fina besök, domaren för hennes ras hade såklart bott hos henne över tävlingshelgen. Jag menar, hur är det ens möjligt at ge ett rätvist omdöme då?? Om man ska hem till personen ifråga efter tävlingen & sova där?? Konstigt att hennes hundar gick så bra den helgen.. verkligen :devil:

Gah vad trött man blir på sånt!Röv slickeri!
Man kanske skulle göra som så att det är handlers endast som får visa upp hundarna, men då har väl ingen råd att åka på utställning istället..

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 610
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 422
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 269
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 078
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka