Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Det behövs verkligen sådana tillfällen. När man får andas och "inte vara" förälder.

Hoppas att begravningen blir fin.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Imorgon är det dags för mammografi, :crazy: fick även hem en lapp om att de ville ta ett hormonprov snart.
Det bästa vore väl att ta provet när jag har ont, just nu har jag inte det.

Pappa blev nervös när jag sa vad jag skulle göra, men jag sa att det var rutin att de gjorde mamografi när det var problem med brösten.. sen ringde han dagen efter igen och frågade lite om hur jag hade det - stackarn :( Rör säkert upp en massa hemska minnen för honom.

Cala, fick du reda på resultatet direkt?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag haller tummarna for dig imorgon. Hoppas det gar snabbt och att du far ett lugnande besked snart.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag fick ett preliminärt svar att man inte såg några konstigheter direkt, men sedan får man även ett svar per brev som konstaterar vad man kommit fram till.
Jag fick även lämna biopsi och det svaret dröjde 3 veckor tror jag.

Håller mina tummar & mina tår.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ok vad bra att man får nåt svar iaf, även om det är svävande :)

del kl

Altså Moa är ju för "rolig" (läs jobbig...) nu. Hon är inne i gnällåldern,allt gnälls fram och klagas på. Katterna får inte gå ut, inte äta och inte ligga där de ligger , gör de det ändå blir hon jätteledsen/arg. Det frågas inte om macka längre utan om "maaaaammmmmmmmmmaaaaaaaa, maaaaaaackkkkaa buhuuuuu" :crazy: Mitt tålamod pallar det inte alltså. sen är jag ju själv från morgonen till 19 varje dag med henne sen är jag totalt slut.
Allt hon fråg-säger måste upprepas, tex,
-mamma dricka, mamma dricka, mamma dricka , mamma dricka
-Ja, mamma dricker
-mmm, mamma dricka.

Med ALLT:(

MEN, sen kommer ljuset i tunnlen, som till exempel igår kom hon upp till mig i famnen, drog på med världens leende -Mamma, snälla Moa kaka?
:love:
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Precis. Dessutom har Sam alltid varit före i utvecklingen med vissa saker, t ex har han aldrig varit mammig eller pappis alls. Innan han blev 3 hade han aldrig blivit ledsen för att vi skällt på honom heller. När jag slutade amma honom om nätterna blev han mest arg. När han kommit över arggränsen sket han i tutten och älskade flaskan (som han inte rört innan). Isaac har en helt annan känslokarma, han blir t ex jätteledsen om jag blir arg. Han är supermammig och har varit sen han kom ut och han älskar att vara nära. En annan skillnad på just mina barn är att Sam blir som en uppskruvad Duracellkanin när han är trött och det går bäst att lägga honom när batterierna är helt jävla slut. Isaac blir mysig och stilla när han är trött och har alltid velat somna vid 19-20, annars blir han ledsen. Man får ta det som funkar med ens eget barn helt enkelt.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Sådant där är jättejobbigt.
Vi kör stenhårt på att vi inte hör vad han säger när Isak gnäller.
Utan han måste prata ordentligt så vi kan höra.
Det fungerar bra för det mesta.

Vi har en period nu där det frågas om allt allt allt heeeela tiden.
Självklara saker som han redan vet mycket väl"
"Mamma är det där ditt ben?" "Mamma sväljer du maten?" "Mamma tar du på dig dina skor?" gaah! Bra att han är nyfiken ja men, låt mig göra någonting utan att ifrågasätta det :crazy:

Måste bara berätta om en söt sak som Isak sade för några dgr sedan.
Vi satt och fikade hos mina föräldrar och Isak satt tyst en lång stund.
Sedan tittar han på sin mormor och utbrister "Mormor, du är en sol" :)
 
Senast ändrad:
Sv: Stora snacktråden TVÅ

ang om att fråga saker håller jag på att bli tokig på grannflickan, det går inte att vara ute i lugn och ro för att hon står vid staketet och frågar saker HELA tiden. Varför är ni ute? Varför äter ni ute? vad äter ni? (ganska enkelt att svara på), varför lagar ni maten ute? (vi grillade) varför blir kolen varm? osv.
Igår fick hon en glass av mig och då blev hon tyst en liten stund iaf :) (frågade såklart mamman om det var ok först)

Posetivt är ändå att hon inte tjatar om att få komma hit längre, eller hon har frågat men hennes mamma säger nej då.

Skulle bara vara skönt att få vara på sin egen uteplats i lugn och ro ibland men det är väl nackdelen med att bo i radhus.

Föresten har Maja börjat krypa så nu måste vi babysäkra huset igen.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Kul att Maja kryper nu :)

Mindre kul med grannflickan. Ni får sätta upp ett plank mot deras sida :devil:
Kan inte hennes mamma säga åt henne att inte stå och hänga vid staketet och tjata på er. Men skönt att hon säger nej nu när hon vill över till er.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Mamman säger åt henne hela tiden, då går hon bort men kommer snart tillbaka. Mamman orkar väl inte tjata hela tiden (vilket jag inte tycker hon ska göra heller).
Vi skulle ha satt upp något där från början, nu känns det dumt. Sen bor vi bara här några månader till, längtar till den helt egna trädgården vi kommer få sen.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ja nu blir det rätt så uppembart att ni är trötta på dom om något högt åker upp åt deras håll. :angel:

Är det spikat att ni ska flytta och bygga hos svärföräldrarna nu? :) Spännande!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag skulle inte få svar på ett par veckor, de skulle skicka svaret till min läkare och sen skulle hon ringa mig :crazy:

Hon som skulle ta mammografin på mig läste upp det som jag och läkaren hade pratat om, när jag hade ont, hur det gjorde ont osv. Men inte släkthistorian! Hon på mammografin stod såhär :eek: när jag berättade alt, och tyckte det var konstigt att hon inte hade skrivit upp det, då det var superviktigt att det fanns i journalen för framtida uppföljning.

så nu är det bara att hoppas.

usch en stor biverkning av grviditeten är ägglossningssmärta.. varför talas det inte mer om det :angel:
Igår låg jag pall hela dagen och kunde knappt röra mig, stackars Moa tyckte mamma var sååååååå tråkig och dum. KUnde inte somna på kvällen heller.
Enda fördelen av det är väl att vi vet när det är värt att försöka sig på ett syskon:p
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ja, denna ägglossning! :eek: Kan säga att jag kände precis på dagen när den dök upp, när vi skulle göra syskon :p
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

smidigt! :D
min kommer inte som den "ska" , 8 dagar efter förra mensens startdag var det nu, "ska" det inte vara 14 dagar?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Det "ska" det säkert vara, men min gör lite som den vill. Spelar dock ingen roll när man ändå känner den tydligt :p
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag känner också av min ägglossning jättetydligt numera, var ganska lätt att tillverka Maja då iaf :) Men nu blir det troligvis inte fler barn (och om det blir det är det först om ngr år) så jag behöver inte känna den tycker jag.

Jag har aldrig haft mensvärk heller men även det har jag fått nu efter graviditeterna. Känns som jag nästan alltid går runt med lite småvärk i magen och känner mig svullen. Dumma kropp!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 004
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
37
· Visningar
1 786
Senast: miumiu
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 176
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
15
· Visningar
2 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp