Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Känner igen det där, jag hade inga problem innan. Ingen mensvärk och mensen var över på 2-3 dagar. Nu maler det och mensen tar minst 6 dagar på sig med syndaflod. Svullen blir jag också, tom så sambon kommenterar det (det behöver han ju inte direkt göra för jag känner mig tillräckligt tjock innan ändå ;)) Och så smlar jag på mig vatten och går upp minst 2 kilo varje gång.

Igår var värst ÄLsmärtan hittils, den strålade ända ner till knäna och bak i ryggen, jag gick här hemma som en knotig gammal kärring och gungade fram:angel: När jag sa till sambon att det finns bara ett sätt för att få smärtan att försvinna ett tag himlade han bara med ögonen!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

det har jag ingen koll på längre för den var grymt oregelbunden första 5-6 månaderna sen har jag inte haft nån större koll,men nu när ag räknar efter så var nog förra på runt 26 dagar.

Innan moa kom var den grymt regelbunden, alltid dag 29 runt kl 11!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag var också regelbunden som en klocka innan graviditeterna och nu är det nämen hoppsan när den kommer ungefär. Ägglossningssmärta känner jag också som att det hugger till, så var det aldrig förr.

Måste få gnälla lite över sjukdomar här, vi har vattkoppor i huset och killarna har det jättejobbigt. Blä för sånt! Både jag och maken hade vattkoppor nästan omärkligt som barn, och vi var dessutom äldre än kottarna när vi fick det. Man ska ju få det lindrigare när man är liten sägs det, men våra barn missade visst det, stackarna!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Varken min sambo eller L har haft vattkoppor än. Får väl se vem som blir sjukast när de väl lyckas bli smittade... :crazy:
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag har varken haft mens eller ägglossning sen jag blev gravid och det är obeskrivligt skönt. :D

KL

Idag fyller min lilla kotte två år. :love: Men ska det gå såhär fort så har man ju snart en tonåring i huset. :eek:
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag har varken haft mens eller ägglossning sen jag blev gravid och det är obeskrivligt skönt. :D

KL

Idag fyller min lilla kotte två år. :love: Men ska det gå såhär fort så har man ju snart en tonåring i huset. :eek:

:eek::eek:
Hur fasen har du klarat dig så länge!? Det är ju ett bra tag sen du slutade amma nu :crazy: Eller använder du p-medel kanske *känner mig ganska dum* :D

Grattis Milton!!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Haha, hormonspiral. Den skulle satts in tidigare men det kom en graviditet emellan. ;)

Födelsedagen har varit lugn, vi firar på Skansen imorgon. Jag hann dock få två sammanbrott och bävar både inför imorgon och kommande semestern som delvis ska spenderas med svärföräldrarna. :crazy: Men jag kan behöva öva på att bita mig i tungan och svälja kommentarer som inte bör sägas högt så bring it on... :p
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Är det spikat att ni ska flytta och bygga hos svärföräldrarna nu? :) Spännande!

Ja, ritningar och sånt är inne för godkännande för bygglov just nu, borde bli klart i veckan. Det känns väl sådär, det är jätteroligt att planera och det kommer bli bra med stort hus och ordentlig trädgård. Men jag vill ju helst inte bo här i Österrike alls. Men jag har gått med på att ge det ett försökt iaf.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Lycka till med husbygget! Det ar en intressant process!

Nagon mer an jag som har inkontinensproblem vid anstrangning? Igar var det varre an nagonsin, jag sprang 6 km och lackte sa mycket att jag var tvungen att knyta trojan runt rumpan. Da hade jag anda kissat innan och efter 3 km....

Ja, jag ska ta upp det med min doktor nasta gang jag traffar honom....
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Det lät verkligen inte bra att det läcker sååå mycket :crazy: Om jag nyser/hostar när jag sitter på huk eller reser mig upp efter toabesök så kommer det ofta nån enstaka droppe. Men värre än så är det inte och då är jag ändå gravid i v. 39+0. Har dock aldrig genomgått en vaginal förlossning, antar att det spelar in också.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Alltsa det rinner inte langs med benen men det var ju blott genom trosa och byxa och i slutet av turen kom det en droppe i minuten ungefar. Skitjobbigt, tradigt och storigt. Jag har anda varit duktig och gjort knipovningar, massor av pilates och ridit. Det ar 18 manader sen jag genomgick en forlossning.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag har. Hej och hå, nu kommer det att bli uckliga detaljer här, känn er varnade :p

Jag läcker vid ansträngning (joggning, ridning, hopp etc) efter graviditeterna. Det har ärftliga orsaker och jag har ändå gjort knipövningar tills jag kan strypa en ål. Problemet ligger i att bindväven är försvagad, inte i muskulaturen. Jag skulle egentligen fått det tillfixat efter ettan, en enkel operation, vakenkirurgi och gå hem samma dag. Men när jag gått igenom hela undersökningskedjan och träffat sjukgymnast och försökt fixa det så var jag gravid igen. Och då var det liksom inte lönt att operera och sen få det uttänjt igen.

Hur gammal är Isaac? Här sa de att jag skulle återkomma ett år efter förlossning och så skulle det fixas till. Meen, det har inte blivit så eftersom jag haft lite för fullt upp med annat, typ sjukgymnastik och träning pga annat kroppsstrul efter graviditeten . Problemet är iaf hanterbart med skydd, om än inte roligt öht och det går som sagt att fixa!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

kl

Idag känner mig ensam, läser på facebook och i bloggar om hur kompisar/bekanta med barn träffas och fikar/leker i lekparken osv.

Jag vill också ha kompisar här att träffa och "leka" med.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag har ocksa hort att operationen ar relativt enkel, ofta gjordes den pa gamla tanter pa vardhemmet som jag jobbade pa med stralande resultat. Det kanns verkligen som om det skulle kunna vara bindvaven som ar skadad.

turbo det ar asjobbigt att vara ensam och skitsvart att traffa nya manniskor. Skickar en kram till dig!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

ja, jag tycker att jag har försökt att knyta lite nya kontakter men det är supersvårt. Vart hittar man folk att umgås med egentligen?

Har en lite tycka-synd-om-mig själv dag idag tror jag.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag tror till stor del att man traffar nya manniskor via manniskor man kanner, via arbetsplatser, skola eller kurser. Och alla de ar ju ganska korda i alla fall for mig. Jag har visserligen tre trevliga arbetskamrater men alla har ju sina liv. Det ar supersvart. Finns det inget stall dar du kan rida lite? For visst haller du pa med hastar?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag har ocksa hort att operationen ar relativt enkel, ofta gjordes den pa gamla tanter pa vardhemmet som jag jobbade pa med stralande resultat. Det kanns verkligen som om det skulle kunna vara bindvaven som ar skadad.

Skönt att höra talas om någon som sett effekterna av operationen s a s :) Jag drar ju på det dels för att det har varit väldigt väldigt mycket det sista året och dels för att jag är rätt knivrädd. Ologiskt jag vet, när det finns en quick fix, men jag har svårt att ta tag i att få operationstid!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Du beskriver dem så himla fint! :)

Vi hade en jobbig natt i natt, lilla E är supersnorig och -slemmig, vaknade av det och gick inte att söva om med amning eftersom han inte fick luft. Som tur var lättade det när han sovit sittande i min famn ett tag, men nyss hade jag brottningsmatch med en vrålande trettonmånaders och snorsugen eftersom det senaste dygnets minimala amning började kännas av... Nu sover han sött och verkar inte ha slemmat igen än, hoppas det håller i sig så att han vill göra en insats på andra bröstet med :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 008
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
37
· Visningar
1 786
Senast: miumiu
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 176
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
15
· Visningar
2 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp