Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Skont att jag inte ar ensam... Jag haller med om att saker blir fordrojda, men jag tanker att om de andra ar 4 & 6 och sa har man en bebis i selen... da kan man ju aka overallt anda. De klarar sig sjalv i en grund pool om man ar med med bebisen i famnen, man kan ga pa zoo eller restaurang eller vad man nu vill. I min dromvarld blir det inte sa jobbigt :D
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Hehe i min drömvärld sitter jag i en solstol med en bok och bara njuter då mina är 4 och 6 år och plaskar i en grund pool :D
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vi är lite inne på samma linje som du, Freyja. Jag kan känna sug efter ett barn till men samtidigt vet jag inte om jag vill gå igenom bebistiden en gång till. Jag har kommit fram till att jag är en bättre barnmamma än bebismamma.
Sambon tycker att två barn räcker men jag vill inte bestämma att det ska vara så. Vi har också kommit fram till att vänta och inte prata så mycket om det nu ett tag. För om jag vill ha ett till blir det inte nu på några år.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Du ska nog inte vara allt för optimistisk, när de är så stora är det väl bara "mammamammamamma titta på miiiig" "mammamammamamma titta nu då" "oj mamma, titta vad jag hittade! Mamma? Mammamammamamma!" som gäller.

:p
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

KL

Gud så jag har grinat nu. Har precis kollat klart på uppdrag granskning om barnen Fanny och Rasmus :(

Det verkligen skär i hjärtat när man får höra paniken i barnens gråtpruckna röster då dom inser att "mamma och pappa" inte kommer ta med dom hem, att fosterföräldrarna kommer att tvingas lämna dom :( USCH!

I går kom nytt beslut ( efter 1½ år borta från den enda familj dessa barn haft ), dom får komma hem!


Jag har varit med om det på nära håll, även om det var länge sen så jag kommer inte ihåg så mycket. Våra grannar där jag växte upp hade en fosterflicka, hon var 1 år äldre än mig och vi lekte mycket. När flickan var 4 år bestämde mamman att hon ville ha tillbaka sin dotter och flickan hämtades från fosterföräldrarna. Flickan fick inte ta med sig något från fosterföräldrarna, inga leksaker, inga foton, inga kläder, inget. Fosterföräldrarna har inte hört något sen den dagen flickan hämtades.
Jag tänker mycket på henne, hur hennes uppväxt blev och hur hon har det nu.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

För det första var det ett skämt, för det andra så tror jag inte att det skiljer så himla mycket i uppmärksamhet, nej. Men när barnen är små så är man ju snarare med dem i poolen och blir inte avbruten (gör något för sig själv) på samma sätt.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Du ska nog inte vara allt för optimistisk, när de är så stora är det väl bara "mammamammamamma titta på miiiig" "mammamammamamma titta nu då" "oj mamma, titta vad jag hittade! Mamma? Mammamammamamma!" som gäller.

:p

Vad är det jag har missat :eek: :D


Jag förstår din poäng, men när dom är så små som mina är nu (6 mån och 2, 3/4år) så är det ju ett ständigt passande. Man måste vara i ett konstant "på-läge" och får inte släppa dom en sekund ungefär. Utomlands nu vid en pool skulle jag inte kunna ta fram min bok öht, inte ens kunna sitta i en solstol när dom är i närheten av poolen.
 
Senast ändrad:
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag blev avbruten, hade tänkt lägga till: "i så fall har jag två att reklamera ;)". Så jag var inte heller så allvarlig som det kanske uppfattades. :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Usch, jag känner igen detdär! Eftersom det bara blir mer skrik om du går dit hade jag nog väntat ut det, kanske med Calas tillägg att han kan komma tillbaks när han är klar. Båda mina kan få utbrott och tokvråla och alla dedär tipsen att ta upp i famnen och prata lugnande tills känslostormarna är över är bara som att kasta bensin på elden för dem. När de väl stormat klart brukar den store däremot vilja sitta i knäet och så kramas vi och pratar lite. Den lille trallar däremot runt och är glad med en min av "vem, jag, arg? Nääädå!" efteråt.

Precis så är Isak också, leker med nåt bara och är hur nöjd som helst :P
Fast idag har vi haft en väldigt lugn och trevlig dag :)
Bortsett från familjen vildsvin som sprang förbi alldeles för nära i morse:crazy:
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Suck vad trött jag blir.
Vi ska åka på kosläpp i morgon hade vi tänkt, pratade med Isaks pappa om det för evigheter sedan och vi bestämde att de skulle åka dit så Isak fick se det.
Han åker ju till sin pappa idag.
Frågade pappan om det för bara några dgr sedan och då lät det väldigt tveksamt, då ville ev tjejen att de skulle hitta på något.

Frågade igår igen om hur det blir, jag vill ju veta vad som händer så vi kan planera våra dagar. Då hette det att han skulle klippa gräset. Tyckte då att vi kan väl komma upp med Isak efter det då (tar ju inte många min att klippa direkt). Fick då bara väldigt tveksamma svar "jaaa, nääe men alltså.. jag ska ju sota pannan också" (tidigare har det gått alldeles utmärkt och göra fast Isak varit där, han har ju grind dit och Isak kan leka själv) Sedan skulle han kanske (med stark betoning på kanske) komma förbi en sväng i morgon (eller ja, idag då) Kanske. Hade högtalartelefon på så Isak hörde ju allt han sade.

Tyckte då att ska han inte låta Isak följa med då så är det bättre att han inte kommer förbi alls. Det gör bara Isak förvirrad och besviken.
Men nej det var ju mer förvirrande att han åkte dit först och sedan träffade oss i morgon. (gissa vem som var hos mina föräldrar förra veckan när vi var där. Då gick det bra. Som sedan drog utan att ens säga hejdå till Isak, bara för att tjejen ville hem)

Frågade då rent ut om han lät tjejen komma före Isak men nej så var det ju inte. Då lät det att han skulle klippa gräs och hämta bilstolen hos nån kompis, sedan kanske han kunde följa med i morgon. Vet fortfarande inte om han hämtar idag överhuvudtaget. Väntar på att han ska höra av sig nu hur det blir idag. Han och tjejen gick förbi här nyss men har inte hört något än.
Isak såg honom inte men hade han gjort det så hade han ju blivit ledsen för att han inte kom in. Inte så smart kanske om han nu inte tänkt hämta idag.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Har såklart inget emot att Isak är kvar en dag till här hemma.
Men jag vill ju veta hur det blir, inte sitta och vänta på att han kanske dyker upp. :crazy:
Känner på mig att det kommer börja strula med det här igen nu.
Isak är nog förvirrad över att inte få ha pappa för sig själv längre som han
har haft ett helt år. Måste han röra till det ännu mer för honom?

Det är ju så uppenbart att han bara kommer med massa ursäkter för att inte hämta idag. Sade tydligt och klart igår att han skulle höra av sig på tidigt för att vi skulle kunna veta om han kommer eller inte. Vi vill ju kunna hitta på något idag också.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ställ ner foten direkt, inte argt utan var ärlig och tala klarspråk.

Hur hade han löst det om Isak bott med honom jämt? Sota pannan och klippa gräset kan han väl göra när Isak är hos dig om det är så klurigt. För vissa fungerar det att ha lite mer flexibelt umgänge men jag vet inte om det är det bästa för barnen?

Barn behöver fasta rutiner och inget flackande, det borde vara a och o. Sedan kanske det kommer upp något som gör att bytet blir förskjutet en dag, men hey att klippa gräsmattan kvalar väl inte in där kan jag tycka?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Hur funkade det Med nätterna när du slutade amma Sam? :)

För övrigt läste jag nyligen om en undersökning som sa att det blir allt svårare att avvänja från amningen ju äldre barnet blir, tills någon gång mellan 13 och 18 månader när det vänder. Ni har ju snart passerat hela den perioden :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

han var mest arg för att jag inte ville ligga hos honom när han bets, sparkades och stångades.. han tog vällingflaskan mitt i natten redan första kvällen jag erbjöd den, så der var mycket lättare på det sättet. å andra sidan var han 19 månader och Isaac är bara 17 :)

vi försöker igen om ett tag.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Nej det tyckte inte jag heller.
Men nu har vi löst det alla fall.

Då blev jag osams med mina föräldrar istället. Yay.. dryg dag (delvis alla fall, inte helt ;) ) De, och speciellt mamma, har en väldig förmåga att lägga sig i lite väl mycket när jag säger åt Isak något.
Deras hund är en ångvält som alltid ska upp i ansiktet på en när han ska hälsa. Självklart tycker inte Isak om det, 45 kg hund på en liten 3 åring, säger sig självt att det är obehagligt. Hans reaktion är då att skrika och vifta bort. Såklart, han blir ju rädd. Likaså idag, styvfar gapade åt hunden och tyckte att Isak skulle vara tyst.
Hans svar på att Isak inte vill ha hunden över sig var "då får ni väl lära honom det" :crazy:

Gör han något, tex slår katten eller så och jag säger ifrån
så kommer hon och ska ta över. Det är så vansinnigt irriterande.
Idag fick Isak ett utbrott där han skrek och slogs.
Gick då ut med honom på bron för att få lugna honom i fred.
Satte honom i vagnen för att han inte skulle kunna slå på mig och för att ge honom en chans att avreagera sig lite. Att hålla honom när han på det humöret går inte. Han bara slåss och slingrar sig. Han måste få ur sig allt, sedan kan man ta upp honom.

Mamma kommer då ut och tar upp honom och tar över totalt.
Visst han lugnade sig men det är så himla störande.
Hon kritiserar mitt sätt att lösa saker med Isak hela tiden.
Svår att prata med också eftersom offerkoftan åker på direkt vid minsta kritik.
Dryg och prata med också, eftersom offerkoftan åker på direkt.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Det ser nästan lite läskigt ut faktiskt.
Robotlikt med påklistrade leenden.
Undrar hur många timmar om dagen de tvingas träna.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

kl

Är i Sverige nu för farmors begravning och barnen fick stanna hemma hos pappa. Saknar dom massor men jag tror det här var precis vad jag behövde, komma bort lite. Har umgåts med en kompis hela dagen och vi har pratat massor, väldigt skönt att få prata av sig lite.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 004
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
37
· Visningar
1 786
Senast: miumiu
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 176
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
15
· Visningar
2 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp