Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Jag har aldrig hört att man inte kan det. Jag tinade fryst direkt i vattenbad. Hade BVC hemma igår och den enda sak de poängterade var att inte värma i mikro. Får se om någon annan vet något som inte jag vet..

vindvissla: Min son på snart 4 har simglasögon som han tar på sig i bilen på väg till badet. Han får visserligen in vatten i dem ibland och kan titta under vatten utan, men de är viktiga för honom och oftast fungerar det.

Ok, det finns ingen risk att de aldrig klarar av att simma under vatten utan brillor sen då? Jag menar i en sjö är det ju lugnt att simma utan glasögon men i en pool är det faktiskt mer bekvämt med.

Gnarpis det är inga problem att tina direkt, jag har satt påsen i en skål vatten så tinar det på nolltid.

KL

Pratade med personalen på dagis idag och det visade sig att lilleknodd går utan blöja på dagis helt och hållet. Där går han på pottan, men hemma bryr han sig inte om den. Tidigare gick han hemma också:confused:

*kl*

Men fyyy, jag vill inte vara mamma just nu ( gnäll & gnäll )...

Jag är peppar peppar bra i igen ( lite feber dock ). Pärlan och sambon är dock som två spykråkor och eftersom sambon är så dålig är det jag som tar hand om E. Jag är för känslig för sådant här och jag tycker så synd om lillan :(

Nu ska ni bara hålla med mig men visst kan inte jag få om samma magbakteriesjuka, visst är jag resistent mot just denna?? ( säg nu för bövelen inget annat, då rymmer jag ).

Jag har också hört att man är resistent om man nyss haft det så
det är nog lugnt:)

Jag har också hört att man är resistent om man nyss haft det så
det är nog lugnt:)

Tack Mirre :bow:

Jag har desinfekterat hela lgh nu inkl lillspyan, sambon har jag isolerat och jag har kokat alla nappar, nappflaskor, disktrasan ny, klorin & desinfekterat hela toaletten, alla handtag, tv-kontrollerna och datorn :D

Gnarpis det är inga problem att tina direkt, jag har satt påsen i en skål vatten så tinar det på nolltid.

Jag gissar att det blev skrivfel här ;) förmodar att det ska vara till keilir som ställde frågan.

Cala om det är som med vinterkräksjukan så är man resistent ett tag, men man kan få den igen om man har otur.
Men det låter som om du har garderat dig :)

Själv har min sjukdom snarare eskalerat sen igår kväll. Inatt sprang jag på toa med 1 1/2 timmes mellanrum och fram till kl.11.. idag
Jag kan tillägga att jag är ganska så matt... Och så börjar jag bli stressad. Jag hade ju tänkt hinna med så mycket den här veckan innan jag börjar jobba. Och maken ska åka bort tor-lör (vilket han inte kommer om jag fortfarande är dålig).

Varför ska man inte värma bröstmjölk i micron? Så gjorde alltid vi när sonen var bebis för drygt 20 år sedan. Vad är det för rön som de har kommit fram till? #nyfiken#

Anledningen till att man inte ska värma i micro är att det kan bli ojämnt uppvärmt. På vissa ställen blir bröstmjölken jättevarm och då kan värmekänsliga ämnen såsom en del vitaminer och antikroppar förstöras. Värmer man i vattenbad blir den jämt uppvärmd och inga ämnen förstörs :idea:

Någon som har en liten aning?

Jag måste ta ut vovven nu på en promenad, E är piggelin och det är typ +-0 ute.
Kan man ta med henne ut i vagnen? Vill helst inte lämna pigg Ella med sovande/spyende sambo.

Anledningen till att man inte ska värma i micro är att det kan bli ojämnt uppvärmt. På vissa ställen blir bröstmjölken jättevarm och då kan värmekänsliga ämnen såsom en del vitaminer och antikroppar förstöras. Värmer man i vattenbad blir den jämt uppvärmd och inga ämnen förstörs :idea:

Ok, det var som jag gissade då.
Då för 20 år sedan var micron barnfamiljens bästa vän och att värma i kastrull var gammalt och förlegat. Men, det blev folk av mina barn ändå som tur är :)

Jag hörde talas om det för 6-7 år sedan men hon som sa det då hade ingen bra förklaring utan det bara var så att barnmat absolut inte fick värmas i micron.

Någon som har en liten aning?

Jag måste ta ut vovven nu på en promenad, E är piggelin och det är typ +-0 ute.
Kan man ta med henne ut i vagnen? Vill helst inte lämna pigg Ella med sovande/spyende sambo.

Självklart kan du ta med henne, det gör henne nog gott att få komma ut lite. Det är ju inte så att du kommer springa runt bland en massa folk på köpcenter antar jag ;) det hade ju varit värre ur smittspridnings synpunkt. För hennes skull tror jag det är bättre att få komma ut.

Tack för svar

Nej då vi traskade ut i skogen så hunden fick busa av sig lite, nu är vi inne igen. Kan nog kännas skönt med lite frisk luft om man mår lite illa.

kl

Inatt sov Moa faktiskt bättre! Hon lade sig vid 22, vaknade vid 1.30 men somnade om redan efter nån halvtimmes handhållning. vaknade igen vid 05 och snurrade och vände i en timme, sen somnade hon om, och vi vaknade inte förrän 10!!

Låter skönt att få sova:)
Idag tog vi bort blöjorna helt och han fick gå utan.
Han hade blöja när jag hämtade idag men jag chansade och tog av den.
Gick hem till hans mormor en sväng, tog dock på blöja där men han gick ändå på toa.
Väl hemma bytte vi blöjan på kalsong och jag tror det lurar honom lite.
Han tror nog att han har blöja på sig då och glömmer bort att det bara är byxor. Så då blev det en olycka men sedan gick han själv på pottan.:)
Så ska fortsätta så och hoppas att det vänder nu:)

Cala: Stackars dig som har haft det (och har) så jobbigt! Jag hatar att må illa! Det är ju inte riktigt samma sak eftersom det bara var jag som var dålig, men i början av graviditeten med Maja (9 veckor...) så var det inte jättekul att vara mamma! Inte för att jag tyckte synd om någon liten som var sjuk, utan för att jag tyckte synd om mig själv och bara ville få vara dålig och ligga på soffan. Usch...

kl
Här hemma är det fullt ös som vanligt. Maja har hunnit bli fyra månader redan, tiden går så väldigt fort. Häromdagen smakade hon på gröt första gången (hon är inte så stor trots att hon äter varannan timme dygnet runt, så vi börjar introducera lite gröt i form av smakportioner nu). Hon skrattar och har sig mest helatiden och är verkligen väldigt lättroad. Hon kan ligga på en filt och titta på hur My leker jättelänge och så fort hon får lite uppmärksamhet så skrattar hon! Gullunge :love:

My utvecklar sitt språk och sina lekar mer och mer för varje dag som går. Det är inte klokt vilken rolig ålder hon är i nu! Om två veckor fyller hon två år, hur tusan gick tiden så fort? Nu sitter hon liksom och leker med sina små dockskåpsmöbler och dockor, leker med låtsas mat och bjuder på olika saker att äta och dricka =) Det är så himla skoj, även om konflikterna är mindre roliga (tålamodsprövande men ändå utvecklande).

I går kväll hade jag och min man hela 1,5 timme för oss själva! Det har inte hänt sen Maja föddes, så det var väldigt mysigt. Vi satt och myste i soffan och tittade på en film, jätteskönt. Maja och My sov båda två inne i sovrummet =) Maja har annars alltid varit vaken hela kvällarna.

//julia

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 284
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 456
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar