Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Japp så är det.
Jag har varit magsjuk sen natt mot fredag. Som tur var hade maken inget jobb inplanerat att styra av i fredags så han kunde lämna sonen på dagis. Och igår flängde dom runt nästan hela dan. Och idag när han inte kunde styra av jobb så ställer min fantastiska svärisar upp som barnvakter.

Hoppas ni är bättre hela bunten, det lät extra jobbigt att inte vara hemma.

Jag har besok av mamma och hennes man, imorrn ska vi snickra och ha oss. De vill att vi ska packa ihop och sälja fort som bara den!

ni som gått på simning med era barn, hur funkar det med simglasögon? ska man ha det pa en treåring? sam här upptäckt hur kul det är att dyka och håller andan i åtta sekunder :eek: lilla sälen är arbetsnamnet.

Skrev precis upp simglasögon på min snart treårings önskelista. Det är han själv som vill ha, jag vet inte om det funkar i praktiken.

Jag har sett ett par ungar i poolen med brillor på. en tvååring som simmade under vattnet, imponerande.

då ska Jag nog också köpa ett par brillor till sam, och såna dar tyngder brukar han tycka är kul.

kl

Snälla kom och skjut mig någon.. jag lade mig vid 23 igår, och somnade nån gång efter 03. Moa vaknade när jag la mig och ville inte somna om, sen låg hon och bökade , snurrade och sparkade/revs. Det äckliga var när hon vaknade skrek hon rätt ut, ett riktigt skräckskrik IIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHH, skitläskigt:crazy: antagligen drömde hon väl något.
detta var tredje natten i rad hon sover såhär. natten till torsdag sov hon mellan 22-06 så hon tar igen det nu:p

Hon har kommit på att det är kul att gå omkring på stallplan och peka på snödrivor:D lättroad!

På kalas i onsdags lärde hon sig säga tårta, och i fredags när vi hade besök kom hon med en bok och sa "sada sada" så tydligen kan hon saga också :)

Klarar du själv av att vila när hon är vaken? Så du får någon slags återhämtning? Skönt ändå att hon verkar sova lite bättre ibland, ni har ju verkligen haft ett tufft år sömnmässigt.

Men hade inte ni precis byggt huset på Irland? Känns det inte lite som ett hugg i hjärtat att flytta därifrån då?

Är det bara för mig ett sånt hus skulle betyda massor?

Comfort: Det var kanske snödrivorna som gjorde att hon fick mardrömmar ;) Hoppas hon sover bättre inatt.

Jobbigt och inte få sova.
Isak hade också en period med hemska mardrömmar
där han vaknade hysterisk. Jättejobbigt och det tog ett bra tag innan han lugnade sig. Som tur var höll det inte i sig så länge. Tror det berodde på att det blev väldigt mycket nytt i hans liv på en gång. Exet och jag separerade, vi flyttade och jag träffade nuvarande sambon.

Calazyria: Usch vad hemskt med magsjuka!
Inte kul alls. Såg när jag lämnade på dagis att lappen för att det går här sitter kvar än. Det är länge sedan jag var på dagis så det verkar hålla i sig:crazy:

Han älskar sin nya säng och att få vara uppe och leka.
Sambon fick bygga om i trappen lite för att få grinden och passa men nu sitter den där. Så nu kan vi få lite mer plats i vardagsrummet när vi kan ha lektältet uppe i stället.

Halt som satan är det här också, våran uppfart är ren blankis så där kan man inte gå, den lutar ju neråt mot vägen också, lagom kul. Så får bli lite snöpulsande när jag hämtar Isak på dagis om en timme.

om du menar om nätterna, nej. om du menar dagtid - nej:p Hon sover bara lur 1 timme och då passar jag på att bygga på boxar, städa osv.
jag har alltid varit skitdålig på att passa på att vila när hon sover.

På morgnarna leker hon själv nån timme och då tittar jag på tv och ta det lugnt, det är nog den "vilan" som gör att jag orkar hela dagen.

Mirre hon blir inte ledsen när hon drömmer, som inatt - hon grät inte eller så, bara skrek till och vaknade

Ajda haha ja kanske det, hon är galen i att åka pulka och springer fram och slår på ytterdörren "ULKA ULKA ULKA!!!! hela dagarna, men HATAR när hon får snö på händena:D

Haha det där med snö på händerna känner jag igen. Sonen var inte överdrivet förtjust i vantar i början av vintern men efter att ha ramlat och satt händerna i snön tillräckligt många gånger så har han slutat dra av sig dem. :angel:

Låter jättejobbigt med sömnen, jag hade blivit galen tror jag. :(

Knapplån

Idag är sonen åter på dagis efter att bara varit där några få dagar totalt i december. Väl där berättar personalen som tar emot oss att pedagogen som funnits på avdelningen gått över till en annan avdelning, alldeles före jul slutade en av barnskötarna så en ny kom in och den sista ordinarie som var kvar - hon som mötte oss - är 50% sjukskriven. Kvar blir då vikarier och bemanningspersonal, där jag själv stått på deras lista för några år sedan utan någon som helst erfarenhet av barn. Kan bli en kul vår det här... :crazy:

Det lär ju inte så bra planerat av kommunen :crazy: Stackars barn med så mycket nytt på en gång...

Lite så hade vi det på Tuvas förra dagis precis i början när hon skolats in. JÄMT vikarier! Usch det var inte roligt att lämna ifrån sig henne då till för henne (och mig) främmande människor varje dag. För det var aldrig samma vikarier heller.
Fick reda senare på att kommunen haft strul med vikarierna och nu fixat så det kom samma vikarier till avdelningarna.

På hennes nya dagis är det bara 4 fröknar som är 55+ som ALDRIG är sjuka. Kanon faktiskt :D
Jag trodde det skulle vara bittra tanter som jobbat på dagis i all oändlighet och bara var så trötta på det. Men dom är verkligen super.

kl
Eyz: drygt med vikarier och massa byten av personal.

Idag har varit en riktig skitdag rent ut sagt.
Glansis överallt så det går inte att ta sig någonstans, till och från dagis var en mardröm. Försökte dra Isak i pulkan men kom inte en meter, det bara gled.

Isak var på världens trotshumör när vi gick hem och vägrade sitta i pulkan (gick ju bra att han gick på cykelvägen men inte så kul med en unge som vägrade gå på kanten på en hal bilväg) bara skrek och stretade när han fick åka pulka ändå. Tappade posten när vi kom hem så det blåste iväg.

Väl inne så upptäckte vi att han hade ingen blöja på sig från dagis.
Alltså har de tagit av den han hade men inte satt på någon ny.
Så det var bara att torka kiss, lät honom gå utan och en stund senare bajsade han på mattan. :crazy: Trots att hans rum är precis utanför badrummet där pottan står. Suck!

Väl inne så upptäckte vi att han hade ingen blöja på sig från dagis.
Alltså har de tagit av den han hade men inte satt på någon ny.
Så det var bara att torka kiss, lät honom gå utan och en stund senare bajsade han på mattan. :crazy: Trots att hans rum är precis utanför badrummet där pottan står. Suck!

Öhh...? Vad är det för personal som inte kan byta blöja? :crazy:

Eller hur?
Tänk om vi hade åkt någonstans direkt från dagis, eller om han kissat på vägen hem. Det tar ju ändå en stund att gå hem, spec när det är så halt.

Det låter ju helskumt :eek:

Jag är fortfarande inte bra. Jag vaknar tidigt på morgonen och magen är uppspänd som vore jag i åttonde månaden. Sen känns det som om det sitter nån därinne och morrar och röjjer med tarmarna. Sen åker gaser ut där det går, sen måste jag hälsa på hos toan tio vändor.
Framåt lunch tid är jag piggare och känner mig frisk, fast idag har jag haft huvudvärk från och till.
Maken tog med sig sonen efter dagis och bjöd in sig på middag hos sina föräldrar.

Sonen springer annars omkring och är helnöjd, typ springer runt och skrattar högt. Hans pappa drog fram en ganska stor radiostyrd monstertruck som han köpte för ett år sen. Då tyckte sonen den var jätteläskig. Nu är den världens roligaste och vi har döpt den till Truckis (Skopis från Byggare Bob har han redan). Han vill helst sova med den.
Min son har aldrig haft nån snuttefilt eller gosedjur, men de där traktorerna ska han ha med sig överallt minsann. Det blir nog en spakapa av den där också.

KL

Snabb fråga! Kan (klart man kan, men ska man?) man tina bröstmjälk som varit fryst direkt i vattenbad? Eller måste man tina i kylskåp först?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 284
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 456
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar