Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Ja tacka vet jag fempunktsbälten i bilen :D

Fast vi åkte tåg i somras, det gick jättebra. Sam (då 2.5) hittade en tjej i samma ålder, de hade jätteskoj och alla föräldrarna var nöjda :) Isaac sov hela vägen.

Haha, jag skulle hellre bada i en tunna med sill och dricka ormgift än att åka tåg ensam med sonen. Ungefär innan tåget börjat rulla skulle han ha tröttnat på att sitta still. :angel: Men jag hoppas att din lilla tös har försetts med en större portion tålamod och hoppas att ni får en bra resa! :)

Tålamod :crazy:

Skulle dom ha det också, fan vad jag missade mycket i beställningen av bebis2009, i årsmodellen efter kanske det ingick :confused:

Jag är utrustad med mutor, filmer och förhoppningsvis glada och trevliga medpassagerare :D
Jag tänker, två timmar vad kan hända :angel::D

emilia har varit väldigt olika när vi akt, ibland har det gatt hur bra som helst och ibland har det varit kaos. Oftast när det varit kaos har det berott pa att hon varit trött och uttrakat redan innan.

Men jag älskar tagen här, pa dom allra flesta är det kupeér och där kan barnen härja runt. Är man tidig pa och far en egen kupé (inga numrerade platser) sa brukar man kunna fa en egen, ingen mer sätter sig frivillig i en med barn :) Eller sa kommer ngn mer med barn och da är det bara roligt.

Tyst med dig nu!!!!

Fy fan, snöstorm och klass 2 varning + SJ = KATASTROF..

Jag har lite halvont i magen vill jag lova ;)

Jag är inte ett dugg avundsjuk. Men det löser sig alltid på ett eller annat sätt. Lycka till!!

Hur gick det för er?

Isak har inte provat sin säng än, han kommer hem i morgon :)
Men nu är den ihopsatt, bäddad och klar:)
Han har varit på lek och buslandet med pappa idag, hade visst varit väldigt populärt hehe

Tyst med dig nu!!!!

Fy fan, snöstorm och klass 2 varning + SJ = KATASTROF..

Jag har lite halvont i magen vill jag lova ;)

På annandagen skulle vi hem från Norrland. Jag och hundarna tog buss+tåg medans min man tog sonen på flyget. Jag är väldigt glad över beslutet. Tåget kom fram 5 timmar senare än beräknat så total restid blev 13.30-02:00. Trevligt! Det var rätt meckigt ensam med två hundar, det fick räcka. Men det funkar ju, med ett litet barn hade det varit 100% katastrof.

x2000 kom dessutom inte utan alla skulle trängas ihop i den där lilla 6-sätes hundkupén. Det var 5 hundar + hussar & mattar som skulle trängas därinne varav en morrande rottweiler, en rädd nyperererad hundbiten hund och så en av mina som blev nervös av morrandet så han gnällde o flåsade. Till sist gick de med på att flytta två av hundarna till en annan vagn.

kl

Vi har varit på dagis mån-ons, sonen har tyckt det varit jättekul och somnat som en klubbad i vagnen under sovstunden. Han som inte gärna har velat sova i vagn förut. Nu sover dom ute dessutom och det känns jättebra. Synd bara att jag inte kunde vara där idag (röd dag å allt) utan ska lämna honom själv där imorgon några timmar. Det blir spännande :)

Jävlar, jag är nu mer helt förälskad i våran bil och ska aldrig mer lämna den ensam ( om vi inte behöver flyga ).

Hon var ju precis så i gasen som jag förutspått men det gör inget, jag fick ju motion och givetvis är det spännande med ny plats och en himla massa människor.

Men SJ var i vanlig ordning försenad och att byta blöja på "barnanpassade toaletten med skötbord" var nog årets första skämt.

Stor och komfortabel bil med dvd och fastspänt barn ( med tanke på matsstolsdiskussionen ) är min melodi, nu ska vi bara hem också ;)

Det är alltid spännande att göra nya saker :)
Var glad att det fanns en plats att byta pa iaf, en gang när vi akte var den toaletten ur funktion, det var inte det enklaste att byta bajsblöja pa en vild unge pa dom vanliga toaletterna.

När vi var barn, fanns det inte speciella barnvagnar da pa tagen med lekhörna mm. Varför har sj tagit bort dom?

Vi var pa Ikea idag för att köpa en byra till barnens rum, var bered pa kaos med en Emilia som var överallt. Men hon satt i vagnen nästan hela tiden, bade jag och hennes pappa undrade om hon var sjuk.

Man ska aldrig räkna ut något för det blir aldrig som man tänkt sig. :D

I onsdagskväll drog Milton sönder mina glasögon så ena bågen lossnade vilket resulterade i att vi fick trotsa snöstormen igår och bege oss till närmsta optiker. Jag tänkte att det skulle vara massor med folk på köpcentret eftersom det var röd dag men det var faktiskt riktigt glest med folk så Milton fick kuta runt och tyckte livet var underbart! Han gillar inte snö och att springa runt här hemma har han tröttnat på. :p

Sedan fick vi för första gången äta på restaurang i lugn och ro sedan den lilles födelse, han fick en tallrik med kycklingspett, pommes och tsatsiki och satt och dippade sina pommes i luuuugn och ro. :love:

Efter en stimulerande dag tänkte jag att han skulle somna tidigt men icke, 0:04 kom jag ut ur sovrummet när han precis somnat. :eek: Dags att förbereda för dagis nästa vecka tror jag......

Bättre att ställa in sig pa kaos, sa kan det bara bli bättre :)
Emilia har gjort samma sak med mina glasögon, men jag har inte kommit iväg för att fixa nya än.

Cala- Tittar Ella pa Dvd´n? När vi aker till Oma och Opa (6h) brukar vi aka sent pa kvällen sa Emilia sover i bilen men det är ganska jobbigt att köra pa natten sa vi funderar pa smarta lösningar.

Antar att du inte heller är helt beroende av dina glasögon? Jag klarar mig utan mina men nästa vecka ska jag köra 5 timmar i sträck och just vid körning vill jag ha glasögonen så det var lika bra att fixa dem på en gång. Kvinnan i optikerreceptionen tittade skeptiskt på sambons glasögon och bad att få böja till dem också samtidigt som hon muttrade att vi måste vara mer rädda om våra glasögon... :angel:

Jag klarar mig utan dom, även om jag borde ha dom. Vi köpte ny större Tv ist sa jag kan se pa tv iaf :)

Nu har Isak kommit hem :)
Snart dags för dusch sedan sagostund i nya sängen.
Verkar vara dags att sova snart, är väldigt tvärs emot här nu.

Magsjuka på bortaplan är inte att rekommendera :/

I morgon får sambon köra 50 mil och hämta oss med bil..

/Over and out

Jag är nog på G, har fruktansvärt ont i magen, huvudvärk och feber. E kräktes nyss ner hela sängen, sig själv och mig..

Ja vi har inget val, hem vill jag definitivt.. URK!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 824
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 456
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar