Sv: Stora snacktråden - förälder
*kl*
Här trotsas det för fulla muggar ungefär hela tiden. Fast det är också gnäll. Det är nog mest det jag är trött på. Vid frukost så säger inte T att hon vill ha en macka utan:
-Maaaaaaacka *tjut tjut*
När hon fått det ska hon bre själv och då äta ifrån smörkniven, vilket hon inte får. Jag brer istället. När mackan är färdig, ser hon att jag tuggar på en knäckemacka då ska hon promt ha det. Där är jag kluven, ska jag då ge henne en sånn macka med, eller säga att hon får äta upp första mackan innan? För oftast blir en macka liggandes.
Idag blev det gallskrik för hon inte fick fylla på sin redan fulla (som hon hällt upp själv) tallrick med yoghurt. Bröt ihop och skriker rätt ut.
Slutade med att hon bara petade lite i frukosten och inte ville ha mer. Hon har börjat äta dåligt vid måltiderna och ska bara gå och småäta mellan. Helt vårt fel, då det blivit alldeles för mycket godis, russin och fika sista tiderna då man haft besök och det har varit jul.
Men nu blir hon lika tjurig om hon blir nekad russin osv...
Det är inte direkt så att hon gör saker hon inte får om dagarna, utan att hon ska tjura, gnälla, gapa och skrika såfort hon inte får som hon vill.
Det tär ganska mycket och känns som jag snart går ner till hennes nivå och blir likadan om det ska vara såhär.