Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som du vill! Jag tänker sitta här med mitt släta smörgåssmör och min obesudlade ostbit och tycka synd om alla som inte har det lika bra!
No way!
Som du vill! Jag tänker sitta här med mitt släta smörgåssmör och min obesudlade ostbit och tycka synd om alla som inte har det lika bra!
Fast alltså, nä. Kommer jag på att jag vill ha en macka så är det ju då jag vill ha den. Kommer ju sällan på att ”åh, om en kvart vill jag nog ha en smörgås”. Och det är ju fullständigt ORIMLIGT att gå upp en kvart tidigare på morgonen för att smöret ska hinna tina?! Så mycket smör har man ju inte på smörgåsen ändå, att det märks sån skillnad i smak. Det är ju mest där för att ge lite extra fukt och få ostbiten att klibba fast.Bre senare då?
Medan jag i min kulturberikade verklighet kan välja mellan en svennemacka med hyvlad präst eller en tjock skiva cheddar med pickles.
Jag köper enbart norrgott! Och självklart norrländskt smör. Upplever det lika i smak som Atlas varianter (för visst är det arla som producerar Bregott?)
Det finns gott om konkurrenter som smakar lika. Men Bregott är ett starkt varumärke.
Vill man så kan man ha en lagom del av smörpaketet i rumstemperatur och fylla på efter hand. Det klarar sig utan vidare några dagar eller en vecka (och någon månad med).Fast alltså, nä. Kommer jag på att jag vill ha en macka så är det ju då jag vill ha den. Kommer ju sällan på att ”åh, om en kvart vill jag nog ha en smörgås”. Och det är ju fullständigt ORIMLIGT att gå upp en kvart tidigare på morgonen för att smöret ska hinna tina?! Så mycket smör har man ju inte på smörgåsen ändå, att det märks sån skillnad i smak. Det är ju mest där för att ge lite extra fukt och få ostbiten att klibba fast.
Ja, funkar säkert. Jag tycker det är smidigare att ha mjukt smör i kylskåpet.Vill man så kan man ha en lagom del av smörpaketet i rumstemperatur och fylla på efter hand. Det klarar sig utan vidare några dagar eller en vecka (och någon månad med).
...och har man problem med närliggande massaproduktion, alternativt flugor eller katter på bord, så finns det sådana här praktiska skyddsanordningar att nyttja:Vill man så kan man ha en lagom del av smörpaketet i rumstemperatur och fylla på efter hand. Det klarar sig utan vidare några dagar eller en vecka (och någon månad med).
Nej.Ja, funkar säkert. Jag tycker det är smidigare att ha mjukt smör i kylskåpet.
Jag är medveten om det, men jag benämner det ”smör” jag har på smörgåsen som smör och lär fortsätta med det.Nej.
Det är inte smör, om det är mjukt i kylskåpstemperatur.
Lycka till med att få riktigt smör mjukt vid rumstemperatur.Ja, funkar säkert. Jag tycker det är smidigare att ha mjukt smör i kylskåpet.
Det fejksmör du använder menar du väl?Jag är medveten om det, men jag benämner det ”smör” jag har på smörgåsen som smör och lär fortsätta med det.
Fast alltså, nä. Kommer jag på att jag vill ha en macka så är det ju då jag vill ha den. Kommer ju sällan på att ”åh, om en kvart vill jag nog ha en smörgås”. Och det är ju fullständigt ORIMLIGT att gå upp en kvart tidigare på morgonen för att smöret ska hinna tina?! Så mycket smör har man ju inte på smörgåsen ändå, att det märks sån skillnad i smak. Det är ju mest där för att ge lite extra fukt och få ostbiten att klibba fast.
Jag är medveten om det, men jag benämner det ”smör” jag har på smörgåsen som smör och lär fortsätta med det.
Numer måste jag alltid fråga min sambo ”vilket smör?” om han ber mig hämta smöret, för både smörgåssmöret och steksmöret är ju smör. Sjukt jobbigt.