Stora smörslaget på Bukefalos (utbruten från Saker som ni fattade sjukt sent)

Som du vill! Jag tänker sitta här med mitt släta smörgåssmör och min obesudlade ostbit och tycka synd om alla som inte har det lika bra! :sneaky:

Medan jag i min kulturberikade verklighet kan välja mellan en svennemacka med hyvlad präst eller en tjock skiva cheddar med pickles. 😋
 
Bre senare då?:confused:
Fast alltså, nä. Kommer jag på att jag vill ha en macka så är det ju då jag vill ha den. Kommer ju sällan på att ”åh, om en kvart vill jag nog ha en smörgås”. Och det är ju fullständigt ORIMLIGT att gå upp en kvart tidigare på morgonen för att smöret ska hinna tina?! Så mycket smör har man ju inte på smörgåsen ändå, att det märks sån skillnad i smak. Det är ju mest där för att ge lite extra fukt och få ostbiten att klibba fast.
 
Det finns gott om konkurrenter som smakar lika. Men Bregott är ett starkt varumärke.

I min butik finns Garant, och det smakar definitivt inte lika. Mindre av både sälta och syra. (Skulle jag flytta utomlands skulle svenskt smör vara en av de varor jag vill ha med mig...)
 
Här hemma används Bregott till smörgås och rent smör till bakning, och de kallas också vid sina rätta namn. Övriga produkter inom samma kategori kallas margarin.

Vad gäller konkurrenter till Bregott så är Norrgott i mitt tycke minst lika bra om inte snäppet bättre, men eftersom jag inte riktigt tål laktos så får jag hålla till godo med Bregott laktosfritt. Helgerån egentligen när man bor i Norrland. :down:
 
Fast alltså, nä. Kommer jag på att jag vill ha en macka så är det ju då jag vill ha den. Kommer ju sällan på att ”åh, om en kvart vill jag nog ha en smörgås”. Och det är ju fullständigt ORIMLIGT att gå upp en kvart tidigare på morgonen för att smöret ska hinna tina?! Så mycket smör har man ju inte på smörgåsen ändå, att det märks sån skillnad i smak. Det är ju mest där för att ge lite extra fukt och få ostbiten att klibba fast.
Vill man så kan man ha en lagom del av smörpaketet i rumstemperatur och fylla på efter hand. Det klarar sig utan vidare några dagar eller en vecka (och någon månad med).
 
Vill man så kan man ha en lagom del av smörpaketet i rumstemperatur och fylla på efter hand. Det klarar sig utan vidare några dagar eller en vecka (och någon månad med).
Ja, funkar säkert. Jag tycker det är smidigare att ha mjukt smör i kylskåpet. :)
 
Vill man så kan man ha en lagom del av smörpaketet i rumstemperatur och fylla på efter hand. Det klarar sig utan vidare några dagar eller en vecka (och någon månad med).
...och har man problem med närliggande massaproduktion, alternativt flugor eller katter på bord, så finns det sådana här praktiska skyddsanordningar att nyttja:

514667_0.jpg


https://www.menigo.se/produkter/utrustning/servering/matkupor/smorask-plast-for-12kg
 
Fast alltså, nä. Kommer jag på att jag vill ha en macka så är det ju då jag vill ha den. Kommer ju sällan på att ”åh, om en kvart vill jag nog ha en smörgås”. Och det är ju fullständigt ORIMLIGT att gå upp en kvart tidigare på morgonen för att smöret ska hinna tina?! Så mycket smör har man ju inte på smörgåsen ändå, att det märks sån skillnad i smak. Det är ju mest där för att ge lite extra fukt och få ostbiten att klibba fast.
:eek: :eek: :eek:
Smör är halva grejen med macka!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 212
Senast: Grazing
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 573
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp