Stora smörslaget på Bukefalos (utbruten från Saker som ni fattade sjukt sent)

Bre senare då?:confused:
Det hinner man inte, man är ju trött och hungrig och vill bara ha sig en macka, så man får ta kniven och får ett äckeltjockt lager på smörgåsen som dessutom smulas sönder. Jag har till och med försökt använda osthyvlen i panik på morgonen smör är det enda som kan hittas i särbons kylskåp.

Själv tycker jag lätt och lagom är godast på smörgåsen, men det får jag väl löpa gatlopp för...
 
Det hinner man inte, man är ju trött och hungrig och vill bara ha sig en macka, så man får ta kniven och får ett äckeltjockt lager på smörgåsen som dessutom smulas sönder. Jag har till och med försökt använda osthyvlen i panik på morgonen smör är det enda som kan hittas i särbons kylskåp.

Själv tycker jag lätt och lagom är godast på smörgåsen, men det får jag väl löpa gatlopp för...

Du får gärna äta det så blir det mer smör för oss andra :D
 
Nu har jag inte direkt järnkoll på hur länge 500gr smör i mitt hushåll lever, men aldrig någonsin att det hunnit bli dåligt ens under högsommar. Den står bara mitt på bordet, och är redo att användas - till och med till det färskaste franskbrödet.
Uppskattningsvis lever smöret typ 7-10 dagar, innan det är dags för nästa frysta 500grams block att tina.

Och innan nån frågar, naturligtvis är den övertäckt.
 
Det hinner man inte, man är ju trött och hungrig och vill bara ha sig en macka, så man får ta kniven och får ett äckeltjockt lager på smörgåsen som dessutom smulas sönder. Jag har till och med försökt använda osthyvlen i panik på morgonen smör är det enda som kan hittas i särbons kylskåp.

Själv tycker jag lätt och lagom är godast på smörgåsen, men det får jag väl löpa gatlopp för...
Jag håller med om allt utom osthyvelsmetodiken (då snackar vi ju verkligen äckeltjockt! 😅 ) och Lätt och Lagom.
 
Valios Gårdsgoda är ett exempel på ett försök att efterapa Bregott.
550gr och 75 (eller) 57% fett.

Så man får räkna på hur billigare Gårdsgodan egentligen är.
 
Ingen i familjen är förtjust i mackor. Fatta så mycket konflikter vi slipper rörande sort av fett att ha på mackan, samt osthantering! 😁 Jag var (VAR!) gift med en man som envisades med att förvara både smörkniv och osthyvel i kylen, och typ aldrig diskade dem. Usch! F ö heter smör smör, Bregott Bregott osv. Jag steker i olja (raps/oliv/sesam), smör eller smör- och rapsoljeblandning beroende på vad jag lagar.
 
Jag håller med om allt utom osthyvelsmetodiken (då snackar vi ju verkligen äckeltjockt! 😅 ) och Lätt och Lagom.
Särbon skär tjocka skivor av smöret och lägger på smörgåsen. Nog för att det är gott att steka i smör, men att äta det som ett tjockt lager. *ryser*
 
Särbon skär tjocka skivor av smöret och lägger på smörgåsen. Nog för att det är gott att steka i smör, men att äta det som ett tjockt lager. *ryser*

Huuuuh.... så läskigt! Jag vågar aldrig köpa färdiga mackor utan att fråga om det är smör på dem heller. Oftast går det bra typ tre tuggor, sedan biter man ned i den där tjocka 'klicken' de lämnat i mitten. Oftast är det dessutom margarin. Haha, jag hulkas nästan av blotta tanken! 😅
 
Huuuuh.... så läskigt! Jag vågar aldrig köpa färdiga mackor utan att fråga om det är smör på dem heller. Oftast går det bra typ tre tuggor, sedan biter man ned i den där tjocka 'klicken' de lämnat i mitten. Oftast är det dessutom margarin. Haha, jag hulkas nästan av blotta tanken! 😅
Vanliga doser smör eller margarin går bra för mig, men vi snackar 1-3 cm tjocka skivor som han kapar från paketet, lägger på smörgåsen utan att ens försöka bre ut och glatt tuggar i sig.
Mer smör än smörgås.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 212
Senast: Grazing
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 573
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp