Varför anses just Bregott vara så heligt jämfört med andra smör/oljeblandningar?
(Bortsett från palmoljavarianter då)
Det är den enda som smakar gott? Som jag upplevt hemma i Sverige i alla fall. Här i Skottland använder jag Graham's istället.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför anses just Bregott vara så heligt jämfört med andra smör/oljeblandningar?
Det hinner man inte, man är ju trött och hungrig och vill bara ha sig en macka, så man får ta kniven och får ett äckeltjockt lager på smörgåsen som dessutom smulas sönder. Jag har till och med försökt använda osthyvlen i panik på morgonen smör är det enda som kan hittas i särbons kylskåp.Bre senare då?
Det hinner man inte, man är ju trött och hungrig och vill bara ha sig en macka, så man får ta kniven och får ett äckeltjockt lager på smörgåsen som dessutom smulas sönder. Jag har till och med försökt använda osthyvlen i panik på morgonen smör är det enda som kan hittas i särbons kylskåp.
Själv tycker jag lätt och lagom är godast på smörgåsen, men det får jag väl löpa gatlopp för...
Ja, det verkar vara upphöjt till heligt smör, trots att det inte är smör utan en matfettsblandning som flera andra.Det finns gott om konkurrenter som smakar lika. Men Bregott är ett starkt varumärke.
Det finns gott om konkurrenter som smakar lika. Men Bregott är ett starkt varumärke.
Jag håller med om allt utom osthyvelsmetodiken (då snackar vi ju verkligen äckeltjockt! ) och Lätt och Lagom.Det hinner man inte, man är ju trött och hungrig och vill bara ha sig en macka, så man får ta kniven och får ett äckeltjockt lager på smörgåsen som dessutom smulas sönder. Jag har till och med försökt använda osthyvlen i panik på morgonen smör är det enda som kan hittas i särbons kylskåp.
Själv tycker jag lätt och lagom är godast på smörgåsen, men det får jag väl löpa gatlopp för...
Bre senare då?
Vilka då t ex?Det finns gott om konkurrenter som smakar lika. Men Bregott är ett starkt varumärke.
Ja. Men lik förbaskat är det inte smör, utan ett smör-wannabe.Fast Bregott Havssalt spelar i en egen liga. Det finns inget annat smörgåssmör som är lika gott.
@sjoberga Här är jag också grymt nyfiken.Vilka då t ex?
Jag köper enbart norrgott! Och självklart norrländskt smör. Upplever det lika i smak som Atlas varianter (för visst är det arla som producerar Bregott?)Varför anses just Bregott vara så heligt jämfört med andra smör/oljeblandningar?
Särbon skär tjocka skivor av smöret och lägger på smörgåsen. Nog för att det är gott att steka i smör, men att äta det som ett tjockt lager. *ryser*Jag håller med om allt utom osthyvelsmetodiken (då snackar vi ju verkligen äckeltjockt! ) och Lätt och Lagom.
Särbon skär tjocka skivor av smöret och lägger på smörgåsen. Nog för att det är gott att steka i smör, men att äta det som ett tjockt lager. *ryser*
Vilka då t ex?
Vanliga doser smör eller margarin går bra för mig, men vi snackar 1-3 cm tjocka skivor som han kapar från paketet, lägger på smörgåsen utan att ens försöka bre ut och glatt tuggar i sig.Huuuuh.... så läskigt! Jag vågar aldrig köpa färdiga mackor utan att fråga om det är smör på dem heller. Oftast går det bra typ tre tuggor, sedan biter man ned i den där tjocka 'klicken' de lämnat i mitten. Oftast är det dessutom margarin. Haha, jag hulkas nästan av blotta tanken!
Vanliga doser smör eller margarin går bra för mig, men vi snackar 1-3 cm tjocka skivor som särbon glatt tuggar i sig.