Stora smörslaget på Bukefalos (utbruten från Saker som ni fattade sjukt sent)

Javisst.
Men då får du samtidigt leva med sådana här sjukt jobbiga situationer:
Det är ju inte mitt fel att han kallar steksmöret för bara ”smör” också. Det är ju inte jag som säger smör om båda och förväntar mig att mottagaren ska fatta vad jag menar. ;)
 
Det är ju inte mitt fel att han kallar steksmöret för bara ”smör” också. Det är ju inte jag som säger smör om båda och förväntar mig att mottagaren ska fatta vad jag menar. ;)
Men står det Smör på för packningen så är det smör. Finns det ens något "steksmör" att köpa.

Om du går på vad som står på förpackningen så blir det hela mycket klarare.
 
Det är ju inte mitt fel att han kallar steksmöret för bara ”smör” också. Det är ju inte jag som säger smör om båda och förväntar mig att mottagaren ska fatta vad jag menar. ;)
Det finns nu stora möjligheter för dig att föregå med gott exempel hemmavid, och få till åtminstone ett Lilla Smörslaget i eget kök!
 
Men står det Smör på för packningen så är det smör. Finns det ens något "steksmör" att köpa.

Om du går på vad som står på förpackningen så blir det hela mycket klarare.
Fast jag vill säga smör om smörgåssmör. Det är i princip det enda jag använder, matlagningen står den andra för så jag bryr mig inte om det andra smöret. :D
 
Fast jag vill säga smör om smörgåssmör. Det är i princip det enda jag använder, matlagningen står den andra för så jag bryr mig inte om det andra smöret. :D
Det är inget som hindrar dig från att säga smörgås för att du kallar matfettet du brer på den margarin, bregott, Lätta eller vad det nu är du använder. Det blir varken mer eller mindre "icke-smör för det":up:
 
Det är inget som hindrar dig från att säga smörgås för att du kallar matfettet du brer på den margarin, bregott, Lätta eller vad det nu är du använder. Det blir varken mer eller mindre "icke-smör för det":up:
Nej? Men jag vill säga smör om det ”smör” jag har på.
 
Nej? Men jag vill säga smör om det ”smör” jag har på.
Det är klart att du kan, men ni har ju ett gigantiskt kommunikationsproblem när du vill döpa om och kräver att andra ska anpassa sig :devil: .

Du har ju inte något smör på mackan utan en i bästa fall inte hälsovådlig fettmassa.
 
Det är klart att du kan, men ni har ju ett gigantiskt kommunikationsproblem när du vill döpa om och kräver att andra ska anpassa sig :devil: .
Icke! Jag vill inte döpa om, jag vill behålla. Det är min sambo som krånglar till det genom att envisas med att ha ett annat sorts smör i kylen också! :D

Dessutom identifierar sig mitt Bregott som smör, då är det en självklarhet för mig att kalla det smör. Har det andra smöret problem med det så får det smöret lära sig hantera sina problem. 🤷‍♀️
 
Den här tråden får mig att komma ihåg alla gånger då folk bett mig hämta smöret i kylskåpet och jag bara har sett Bregott eller Lätta eller liknande, och kommit tillbaka och sagt att jag inte kan hitta något smör :laugh:

Min salig pappa grävde gropar i Bregotten vilket irriterade mig vansinnigt. Glömmer aldrig glädjen när jag flyttat hemifrån och fick hantera min egen Bregottsförpackning som jag ville.
Min syster hade en gång en pojkvän som gjorde gropar och hon löste det genom att köpa en egen förpackning åt honom.
 
Den här tråden får mig att komma ihåg alla gånger då folk bett mig hämta smöret i kylskåpet och jag bara har sett Bregott eller Lätta eller liknande, och kommit tillbaka och sagt att jag inte kan hitta något smör :laugh:

Min salig pappa grävde gropar i Bregotten vilket irriterade mig vansinnigt. Glömmer aldrig glädjen när jag flyttat hemifrån och fick hantera min egen Bregottsförpackning som jag ville.
Min syster hade en gång en pojkvän som gjorde gropar och hon löste det genom att köpa en egen förpackning åt honom.
Ja, hur gör man i ett läge om man är hemma hos nån och undrar om det finns ”smör” att ha på smörgåsen om man skiljer på det på den nivån? Frågar man om det finns smör, eller frågar man om det finns smör eller margarin? Eller något fett att ha på smörgåsen?
 
Ja, hur gör man i ett läge om man är hemma hos nån och undrar om det finns ”smör” att ha på smörgåsen om man skiljer på det på den nivån? Frågar man om det finns smör, eller frågar man om det finns smör eller margarin? Eller något fett att ha på smörgåsen?

Jag säger smör eller liknande.
 
I följande pedagogiska manual slår vi nu en gång för alla fast vad olika fasta (köks-)fetter kallas.

Grön text är korrekt. Röd och överstruken text är felaktig.
Först vår referens:

Smör
smör.jpeg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 212
Senast: Grazing
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 573
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp