Stora Howrsetråden nr 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

KL

Tidigare kunde jag byta en dublett mot 5 diamanter. Den funktionen verkar inte finnas nu?
Dessutom har inga diamanter kommit in....

Du kan betala 5 diamanter för att byta ett dublettkort till ett du inte redan har. Du får alltså inga diamanter utan betalar ;) Om inte byt knappen kommer upp är det för att du antingen redan har gjort ett byte den dagen eller inte har tillräckligt med diamanter
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl

Har lyckats få ihop lite himla bra prylar genom detta eventet, me like! :D
Dock har jag 5 kopior nu, men inga diamanter att byta med, bleh. Kanske hinner jag skrapa ihop 5 så jag kan byta diamantkortet jag har ett extra av iallafall innan eventet tar slut :D

Sen har jag en fråga som kanske är lite dum, men jag har funderat lite.. För att få en enhörning måste man ha en renrasig enhörning och sedan betäcka med en enhörning av samma ras, ja? Men var kommer de första enhörningarna ifrån då.. :idea: :o
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Dom första enhörningar har kommit genom olika event. :) (Och härstammar från Uranus och Gaia precis som alla andra.)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl
jisses vilken röta, köpte 4 packar med kort, i 3 av dem låg yhorns-kortet - diamantkorten var det däremot snålt av :p
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl

Tycker att det är så dåligt att man inte kan byta inriktning på ridcentret när man väl valt en gång :( Jag vill ju inte ha western.. Tog ju det bara för att det var nytt typ haha..


Någon som föder upp Akhal-Tekes förresten som kanske har en hingst tillgänglig med bättre GP än vad som ligger ute på betäckningar? :)
 
Senast ändrad:
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl

så lyckades man få den nya rasen, Knabstrup - behöver "bara" 8 kort till för att få full platta.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Jag köpte mig två hingstar av Knabstruper och ett sto - har hittills dragit in 1'494'100e på betäckningar och 1'853'500e på sålda föl.. :angel:
Jag gillar när det kommer nya raser! :D
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

*kl*

Funderar på det här med vikten, påverkas den utav kraftfoder? Om man ger för mycket eller inget alls? Tänkte om man kunde skita i att ge det till ÅP fångare för att spara lite equus och mindre klickande.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Du kan ge bara hö eller låta hästen stå på ängen, men du får ge mer än vad som står då. Till mina åp-samlare som bara tar en lektion om dagen ger jag 1.5-2 kg mer hö istället för spannmål, det brukar bli bra. Det brukar bli ungefär dubbelt så mycket hövikt (utöver ordinarie giva förstås) som det står att det ska ges spannmål.
Hur jag än skriver så blir det inte tydligare, fråga om du inte förstår hur jag menar. Verkar ha kola i hjärnan idag, för jag får inte till texten alls. :o
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl

Håller på att få frispel.. har försökt höja fölets GP typ 4 gånger nu (4 olika föl) för mål 67 men det går verkligen inte. Har provat två olika fölscheman, men det vill sig inte alls. Någon som har nån idé hur jag löser det? Jag har lagt fölet med 100% moral, hälsa och energi dagen innan man börjar med fölschemat.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Har du följt schemat exakt som det står? I precis rätt ordning? Jag har ett fölschema på mitt ridcenters sida och det schemat fungerar perfekt för mig, eller gjorde när jag inte hade fontänen. Med fontänen gör jag lite annorlunda, men i stora drag likadant. Har använt det mest på araber men även på några få andra raser. Mitt center heter Cavatina. :)

Edit - För att underlätta ytterligare kan du inackordera fölet i en box med dusch, det kan hjälpa dig om du tycker det är knepigt att få till det.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 724
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 051
Senast: sorbifolia
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp