Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår att det blir för mycket, ber om ursäkt om jag varit för på.
Ville bara ge det ett försök att få dig att se det från en annan vinkel, i all välmening.

Nej, inte du.
Det var några andra otrevliga kommentarer. Men en stjärna till den mod som såg det :up:.

Om jag har uppfattat det rätt tror du att tjejer "väljer bort" dig på grund av din längd.

Du har ju varit ganska tydlig med att du väljer bort tjejer på grund av deras BMI/kroppsform.

Längden på en vuxen människa är ju som den är och lär inte förändras men ett BMI kan förändras massor. Den "perfekt" tränade och slimmade kroppen kan ju vara allt annat än det ett år senare på grund av en massa olika omständigheter. Den mindre vältränade och kanske lite "mulliga" kroppen kan efter ett år med rätt kost och träning bli helt annorlunda.

Att hänga upp sig på en sån skitdetalj som hur en människas kropp ser ut för tillfället i valet av vilka människor man ens är intresserad av att lära känna lite är ju otroligt ineffektivt just för att det säger inget om hur personen ser ut om ett år. Det finns gott om folk med träningsintresse dom av olika skäl inte har haft möjlighet att hålla sin kropp i topptrim konstant.

Du säger att du letar efter en nål i en höstack, det förstår jag med din inställning. Prova att leta efter en gråsten i för att sedan se om du kan hitta din diamant under den kanske lite "oansenliga" ytan. Att bara gå på de som blänker på lång väg är nog inte lätt att lyckas med för det är de som alla andra också kommer jaga.

Hade jag börjat ställa en massa krav på hur mina framtida partner skulle se ut och inte hade jag säkert varit singel fortfarande. Istället firar jag snart 10 år med min "diamant", att han var det var inte alls uppenbart sett till ytan men jag tog mig tid att lära känna honom och då växte intresset och attraktionen snabbt.

Minns en kille som dissade min kompis för hon hade för små bröst. Det är bara helt sjukt att vara så kroppsfixerad som ett fåtal är.

Jag håller med, att leta partner och lägga så stor vikt vid utseende som vissa gör är inte bara extremt avtändande utan även rent korkat mot sig själv. Man kan ju bara hoppas att även de extremt utseendefixerade mognar en vacker dag :)

Jag håller med, att leta partner och lägga så stor vikt vid utseende som vissa gör är inte bara extremt avtändande utan även rent korkat mot sig själv. Man kan ju bara hoppas att även de extremt utseendefixerade mognar en vacker dag :)
Ja och att någon är snygg är ju ändå bara roligt första tiden sen måste det finnas något mer. Men för dom extremt ytliga kanske utseendet är allt :D låter väldigt tråkigt att vara ihop med ett utseende.

Jag vet inte, de har ju rätt att vara som de är, och förhoppningen är ju att de hittar varandra :) Det jobbiga är ju som troligtvis i @Hero s fall, att en inte är attraktiv för den utseendefixerade motparten.

Jag vet inte, de har ju rätt att vara som de är, och förhoppningen är ju att de hittar varandra :) Det jobbiga är ju som troligtvis i @Hero s fall, att en inte är attraktiv för den utseendefixerade motparten.

Visst är det så, men man riskerar att missa jättemånga personer man kanske skulle trivas jättebra med, för att de inte ser 100% rätt ut. Och de få som duger utseendemässigt kanske inte man trivs med = väldigt svårt att hitta rätt.

(Syftar nu iofs inte bara på Hero utan mer generellt de där få extremt utseendefixerade)

Visst är det så, men man riskerar att missa jättemånga personer man kanske skulle trivas jättebra med, för att de inte ser 100% rätt ut. Och de få som duger utseendemässigt kanske inte man trivs med = väldigt svårt att hitta rätt.

(Syftar nu iofs inte bara på Hero utan mer generellt de där få extremt utseendefixerade)
Jo, men vi alla är olika :) Huvudsaken att man har kolla på vad man söker och inser sina begränsningar och inte tar på sig en offerkofta.

Om jag har uppfattat det rätt tror du att tjejer "väljer bort" dig på grund av din längd.

Du har ju varit ganska tydlig med att du väljer bort tjejer på grund av deras BMI/kroppsform.

Sant, jag klandrar inte tjejer som väljer bort mig pga längd. Hon måste ju kunna attraheras av mig.

Längden på en vuxen människa är ju som den är och lär inte förändras men ett BMI kan förändras massor. Den "perfekt" tränade och slimmade kroppen kan ju vara allt annat än det ett år senare på grund av en massa olika omständigheter. Den mindre vältränade och kanske lite "mulliga" kroppen kan efter ett år med rätt kost och träning bli helt annorlunda.

Sant, den lite "mulliga" kroppen kan förändras ja. Men generellt sett så stannar dessa inte i den smala kroppen. Man går tillbaka oftast tillbaka till sin normala vikt.
Dom som alltid varit smala från sin uppväxt är mkt mer troligt att dom kommer hålla sig smala. Vissa har helt enkelt enklare att hålla vikten.

Att hänga upp sig på en sån skitdetalj som hur en människas kropp ser ut för tillfället i valet av vilka människor man ens är intresserad av att lära känna lite är ju otroligt ineffektivt just för att det säger inget om hur personen ser ut om ett år. Det finns gott om folk med träningsintresse dom av olika skäl inte har haft möjlighet att hålla sin kropp i topptrim konstant.

Ineffektivt kanske. Men jag vet vad jag attraheras av, det har inte förändrats sen jag kom i puberteten.
Om man vill ha ett långvarigt förhållande så tror jag den där starka attraktionen måste finnas.
Som jag sagt tidigare. Så är det inte träning som håller dig smal. Det är mer kost och arv.
Man kan vara mullig men vältränad. Träning är bra för hälsan dock , och jag tycker det är attraktivt om man vill hålla sig hälsosam. Dessutom kan vi kanske träna lite tillsammas. Vilket är ett plus :).

Du säger att du letar efter en nål i en höstack, det förstår jag med din inställning. Prova att leta efter en gråsten i för att sedan se om du kan hitta din diamant under den kanske lite "oansenliga" ytan. Att bara gå på de som blänker på lång väg är nog inte lätt att lyckas med för det är de som alla andra också kommer jaga.
Egentligen inte. Finns jättemånga tjejer som faller inom den kategorin jag söker.
Problemet är ju att dom har ett hav av andra killar att välja mellan. Så jag faller liksom oftast bort där.

Hade jag börjat ställa en massa krav på hur mina framtida partner skulle se ut och inte hade jag säkert varit singel fortfarande. Istället firar jag snart 10 år med min "diamant", att han var det var inte alls uppenbart sett till ytan men jag tog mig tid att lära känna honom och då växte intresset och attraktionen snabbt.

För många kanske attraktionen kan växa. Tycks vara vanligt hos kvinnor. För mig fungerar det inte riktigt. Den kan inte växa om den inte finns från start.

Om du faktiskt är på riktigt, så får jag nog hålla med dig Hero, jag tror att du får sikta in dig på att vara singel länge eller att träffa en eller ett par tjejer som det funkar med en period, kanske 2-3 år sen går de nog vidare i livet.

"Man kan leda hästen till vattnet men inte tvinga den att dricka"

Det hela handlar inte om litet utbud, längd eller något annat som står i någon bok á la The Game/The secret/The bla bla bla (vet inte vad den heter, skulle inte falla mig in att läsa den)...det handlar om att du har fastnat i en negativ spiral men faktiskt inte vill göra något åt det eller ta hjälp.

Så ja, du har rätt, om du inte har oerhört mycket tur kommer du troligen att vara singel länge.

Om du faktiskt är på riktigt, så får jag nog hålla med dig Hero, jag tror att du får sikta in dig på att vara singel länge eller att träffa en eller ett par tjejer som det funkar med en period, kanske 2-3 år sen går de nog vidare i livet.

"Man kan leda hästen till vattnet men inte tvinga den att dricka"

Det hela handlar inte om litet utbud, längd eller något annat som står i någon bok á la The Game/The secret/The bla bla bla (vet inte vad den heter, skulle inte falla mig in att läsa den)...det handlar om att du har fastnat i en negativ spiral men faktiskt inte vill göra något åt det eller ta hjälp.

Så ja, du har rätt, om du inte har oerhört mycket tur kommer du troligen att vara singel länge.

Det är ju inte alltid roligt att ha rätt.
Men det är ju ändå det jag har insett och det man får sikta in sig på.

Durachiny:

De senaste relationerna jag har haft är kvinnor jag träffat på nätet. HP t.ex (har aldrig haft Tinder).

Jag tänker lite tvärtom mot vad Hero gör, för mig funkar nätet bra just för att jag får en bra chans att visa min personlighet. Samma gäller irl, fem i tre på krogen är det inte jag som vinner men sitter vi och pratar eller umgås innan så ökar mina chanser dramatiskt.

Även om jag inte träffat partners på jobb och sånt så är även det forum där jag kommer mer till min rätt.

Jag uppfattar mig absolut inte som oattraktiv men inte heller den snygga som får alla att vända sig om.
Är väl helt ok om man gillar min typ. Får jag därefter chansen till ett bra samtal så brukar mina aktier stärkas. Sen blir ju även jag nobbad oftare än vad jag får dejt men det är inget konstigt, jag är givetvis inte rätt för alla kvinnor eller ens en majoritet...men jag är rätt för några.

Tack, missade det. Ok så på HP. Om du skulle gissa, hur ofta skriver du först jämfört med hur ofta kvinnan skriver först?
95% av gångerna skriver jag först.
Majoriteten av gångerna får jag inget svar, trots att jag försöker skriva lite annat än det klassiska och skickar givetvis aldrig dickpicks eller frågar om sex 😃

95% av gångerna skriver jag först.
Majoriteten av gångerna får jag inget svar, trots att jag försöker skriva lite annat än det klassiska och skickar givetvis aldrig dickpicks eller frågar om sex 😃
Tack för svar och ungefär som jag trodde. Varför jag frågar är lite för att många här tycks leva under illusionen att det är ungefär jämställt på den fronten så kan vara nyttigt att få höra det från en "neutral" källa för man viftar bara bort när jag påstår det eller när hero påstår det.

Det är ju inte alltid roligt att ha rätt.
Men det är ju ändå det jag har insett och det man får sikta in sig på.
Nu upprepar jag ett eko av vad "alla" andra redan sagt, attraktion kan växa fram när man lärt känna varandra.

Jag har också en preferensram där jag tycker personer är heta på bild eller när jag ser dem på krogen. Ska jag ha ett ONS så är det viktigt för mig att personen finns inom denna ramen, annars känner jag ingen attraktion. Eftersom man kanske inte alltid har en möjlighet att ta del av den andras personlighet så bra.

När det kommer till partners så fungerar det annorlunda, jag har ju min preferens, men det är personligheten som gör att man fastnar för dem.
De måste ha en personlighet som jag trivs med eller vara inom min preferens för att det ska vara intressant överhuvudtaget.
Är de inom preferens men vi inte klickar så sållas de bort, hade jag bara gått efter min mall hade det funnits otroligt få kvar.

Har du aldrig känt attraktion till en tjej som är glad, flirtig, får dig lite på tårna och får dig att garva?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 379
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 475
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka