Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sant, jag klandrar inte tjejer som väljer bort mig pga längd. Hon måste ju kunna attraheras av mig.

Sant, den lite "mulliga" kroppen kan förändras ja. Men generellt sett så stannar dessa inte i den smala kroppen. Man går tillbaka oftast tillbaka till sin normala vikt.
Dom som alltid varit smala från sin uppväxt är mkt mer troligt att dom kommer hålla sig smala. Vissa har helt enkelt enklare att hålla vikten.

Ineffektivt kanske. Men jag vet vad jag attraheras av, det har inte förändrats sen jag kom i puberteten.
Om man vill ha ett långvarigt förhållande så tror jag den där starka attraktionen måste finnas.
Som jag sagt tidigare. Så är det inte träning som håller dig smal. Det är mer kost och arv.
Man kan vara mullig men vältränad. Träning är bra för hälsan dock , och jag tycker det är attraktivt om man vill hålla sig hälsosam. Dessutom kan vi kanske träna lite tillsammas. Vilket är ett plus :).

Egentligen inte. Finns jättemånga tjejer som faller inom den kategorin jag söker.
Problemet är ju att dom har ett hav av andra killar att välja mellan. Så jag faller liksom oftast bort där.

För många kanske attraktionen kan växa. Tycks vara vanligt hos kvinnor. För mig fungerar det inte riktigt. Den kan inte växa om den inte finns från start.

Jag vet flera (kvinnor och män) som gått från att vara "mulliga" till att hålla en smalare vältränad kropp under många år. Det beror säkerligen både på vad de äter och hur de rör sig. Livsstilen helt enkelt, något man i ett förhållande bygger gemensamt. Vissa av oss har generna emot sig men det gör det ju sällan omöjligt utan bara lite mer utmanande.

Om du blir tillsammans med en tjej vars kropp uppfyller dina ideal och sen lägger hon på sig 10 kg på ett år, dumpar du henne då? Att gå i upp i vikt i samband med att förhållande/samboskap är nog väldigt vanligt, kallas "sambofet".

Alla dessa svar du ger visar bara på en person som är extremt besatt av att det är ytan som är avgörande i hur lyckat ett förhållande blir. Hur stor erfarenhet har du egentligen av längre förhållanden (mer än ca 5 år)?

Jag har hittills aldrig hört någon som haft ett längre förhållande (mer än 20 år) säga att "attraktionen" varit det viktigaste i deras förhållande utan det har varit helt andra saker de sagt när jag frågat. Jag känner väl igen mig i deras svar även om mitt förhållande inte har passerat 10 år än. Gemensam värdegrund, var man vill i livet, respekt och omtanke är så oerhört viktigt.

Ett förhållande är så oerhört mycket mer än attraktion och sex. Rent krasst är det en väldigt väldigt liten del av ett förhållande i längden för de absolut flesta.

Jag hoppas och tror att de flesta tjejer väljer killar som uppskattar dem mest för vem de är och inte för hur de ser ut. De flesta killar verkar ju också gör det så då har de ju många att välja på :up:

Tack för svar och ungefär som jag trodde. Varför jag frågar är lite för att många här tycks leva under illusionen att det är ungefär jämställt på den fronten så kan vara nyttigt att få höra det från en "neutral" källa för man viftar bara bort när jag påstår det eller när hero påstår det.
Nej, absolut inte jämställt!

På den punkten har Hero helt rätt, det är sjukt ojämställt i det avseendet.
Jag misstänker att precis så jobbigt som en del tjejer/kvinnor tycker att det är med massor av meningslösa meddelanden, precis likadant känner många män när de behöver skicka så himla många meddelanden för att få svar.

Jag tror inte att kvinnor (generellt) förstår vilket hästjobb det faktiskt kan vara. I perioder tröttnar man på att försöka skriva lite trevligare/roligare meddelanden och det kan kännas tröstlöst. Av tråden att döma är Hero och jag väldigt olika som personer men på den punkten är vi eniga, det säger en hel del.

Jag minns i början, när jag precis hade gett mig in i den världen. Jag blev helt ställd av att ett välskrivet, personligt inriktat meddelande på 5 - 15 rader kunde bli ignorerat....av sååååå många, trots att många sa sig önska just det. Ett enkelt tack men nej tack hade ju räckt liksom. Det gjorde att jag till slut skrev kortare och tråkigare, vilket givetvis medförde att jag blev en i mängden.

Där tror jag att kvinnor kan bli klart bättre för det blir en ond cirkel för båda parter.

Men ja, även för någon som är bra på att uttrycka sig i skrift är det en tuff marknad. Givetvis är jag ingen hunk men jag tror heller inte att jag är helt motbjudande 😁 ...så ett ok utseende, fantastisk personlighet och stora flak med charm och glimten i ögat...och ändå är det tufft därute.

Det som verkar skilja Hero och mig är att jag har större tilltro till mig själv och att när jag väl får ett svar, då ökar chansen rejält i mitt fall.

Men ett tips till damerna, ta kontakt! 😃

Nu upprepar jag ett eko av vad "alla" andra redan sagt, attraktion kan växa fram när man lärt känna varandra.

Jag har också en preferensram där jag tycker personer är heta på bild eller när jag ser dem på krogen. Ska jag ha ett ONS så är det viktigt för mig att personen finns inom denna ramen, annars känner jag ingen attraktion. Eftersom man kanske inte alltid har en möjlighet att ta del av den andras personlighet så bra.

När det kommer till partners så fungerar det annorlunda, jag har ju min preferens, men det är personligheten som gör att man fastnar för dem.
De måste ha en personlighet som jag trivs med eller vara inom min preferens för att det ska vara intressant överhuvudtaget.
Är de inom preferens men vi inte klickar så sållas de bort, hade jag bara gått efter min mall hade det funnits otroligt få kvar.

Har du aldrig känt attraktion till en tjej som är glad, flirtig, får dig lite på tårna och får dig att garva?

Personlighet måste finnas.
Man vill inte leva tillsammans med en taskig personlighet och snygg kropp. För enbart sex , absolut. Men inte i ett långvarigt förhållande.

Jo, umgicks en del med en tjej genom en jobbtäff. Hon hade väldigt charmig personlighet , glad, trevlig och söt. Så jag kunde känna lite dragning till henne. Men jag var inte sexuellt attraherad av henne. Utan det var en annan typ av attraktion.

@Zorro - när jag nätdejtade svarade jag först på alla mail. Men efter X gånger blivit tjatad på, kallad saker som inte lämpar sig i skrift och fått veta att jag aldrig skulle hitta någon om jag inte träffade just den personen lade jag ner. Jag är hellre ohyfsad än blir kallad allt möjligt.

Jag vet flera (kvinnor och män) som gått från att vara "mulliga" till att hålla en smalare vältränad kropp under många år. Det beror säkerligen både på vad de äter och hur de rör sig. Livsstilen helt enkelt, något man i ett förhållande bygger gemensamt. Vissa av oss har generna emot sig men det gör det ju sällan omöjligt utan bara lite mer utmanande.

Om du blir tillsammans med en tjej vars kropp uppfyller dina ideal och sen lägger hon på sig 10 kg på ett år, dumpar du henne då? Att gå i upp i vikt i samband med att förhållande/samboskap är nog väldigt vanligt, kallas "sambofet".

Alla dessa svar du ger visar bara på en person som är extremt besatt av att det är ytan som är avgörande i hur lyckat ett förhållande blir. Hur stor erfarenhet har du egentligen av längre förhållanden (mer än ca 5 år)?

Jag har hittills aldrig hört någon som haft ett längre förhållande (mer än 20 år) säga att "attraktionen" varit det viktigaste i deras förhållande utan det har varit helt andra saker de sagt när jag frågat. Jag känner väl igen mig i deras svar även om mitt förhållande inte har passerat 10 år än. Gemensam värdegrund, var man vill i livet, respekt och omtanke är så oerhört viktigt.

Ett förhållande är så oerhört mycket mer än attraktion och sex. Rent krasst är det en väldigt väldigt liten del av ett förhållande i längden för de absolut flesta.

Jag hoppas och tror att de flesta tjejer väljer killar som uppskattar dem mest för vem de är och inte för hur de ser ut. De flesta killar verkar ju också gör det så då har de ju många att välja på :up:

Dessa finns kanske. Men att ändra livsstilen radikalt är svårt för många och att behålla den om den inte fanns där från början.

Jag skulle förmodligen inte dumpa en henne bara sådär. Men jag skulle nog uppmuntra henne till att leva mer hälsosamt. Hjälpa henne med träning och kostvanor. Jag tycker det är lite konstigt att man bara lägger av med träning & kost bara för att man blir "sambo". Liksom att nu behöver jag inte bry mig lite... bara den mentaliteten är inte så attraktiv.

Nej, det är inte alls säkert att "attraktionen" kommer att finnas kvar i 20+ år om man lever livet ut. Det förväntar jag mig inte. Men om "attraktionen" finns där från början är det troligare att den lever kvar länge :).

Det tror jag att de flesta killar gör. Jag tror dock killar är lite mer visuella än tjejer. Precis som jag var inne på i "Attraktions" tråden...

Där tror jag att kvinnor kan bli klart bättre för det blir en ond cirkel för båda parter.
Åh, skulle du vilja veta vad män kan bli bättre på? Att ta ett nej, att inte visa sin jävla kukar för folk som inte vill se dem, att inte förutsätta att de har rätt till sex bara för att de är så schyssta jävla killar, att inte bidra till rape culture, att inte spamma tjejer på dejtingsidor med skit, att lyssna på oss, att analysera sig själva när de inte får hugg istället för att alltid lägga skulden och felet hos kvinnorna, att inte mansplaina oss, att inte vara otrevliga, aggressiva eller obehagliga när de får ett nej, att inte automatiskt hålla andra män om ryggen bara för att de är män, att säga ifrån när de ser sexistiskt och smågrisigt beteende från män, att ifrågasätta andra män som är höga på sitt eget privilegium, att inte säga till oss vad VI ska göra för att underlätta för MÄN, att fatta att kvinnor blir utsatta för strukturell diskriminering och sexism, att fatta att vår nummer ett prio knappast är och inte bör vara att göra det lättare för män med sunkig jävla kvinnosyn att "skaffa" en partner.

Jag skiter fullständigt i om inte män får svar på dejtingsidor. Kunde fan inte bry mig mindre. Istället för att sitta här och säga att kvinnor borde svara mer så kanske du kan fundera över VAD det är som gör att kvinnor inte svarar.

Jag misstänker att precis så jobbigt som en del tjejer/kvinnor tycker att det är med massor av meningslösa meddelanden, precis likadant känner många män när de behöver skicka så himla många meddelanden för att få svar.

Jag tror inte att kvinnor (generellt) förstår vilket hästjobb det faktiskt kan vara. I perioder tröttnar man på att försöka skriva lite trevligare/roligare meddelanden och det kan kännas tröstlöst. Av tråden att döma är Hero och jag väldigt olika som personer men på den punkten är vi eniga, det säger en hel del.

Jag minns i början, när jag precis hade gett mig in i den världen. Jag blev helt ställd av att ett välskrivet, personligt inriktat meddelande på 5 - 15 rader kunde bli ignorerat....av sååååå många, trots att många sa sig önska just det. Ett enkelt tack men nej tack hade ju räckt liksom. Det gjorde att jag till slut skrev kortare och tråkigare, vilket givetvis medförde att jag blev en i mängden.

Men ja, även för någon som är bra på att uttrycka sig i skrift är det en tuff marknad. Givetvis är jag ingen hunk men jag tror heller inte att jag är helt motbjudande 😁 ...så ett ok utseende, fantastisk personlighet och stora flak med charm och glimten i ögat...och ändå är det tufft därute.

Det som verkar skilja Hero och mig är att jag har större tilltro till mig själv och att när jag väl får ett svar, då ökar chansen rejält i mitt fall.

Vet du hur många kvinnor som skriver först och aldrig får svar?

Men alltså... exakt så var det för mig också!
Jag blir så trött på män som tror att kvinnor kan välja och vraka...
Jag fick nästan alltid skriva först och ofta ignorerades det.

Åh, skulle du vilja veta vad män kan bli bättre på? Att ta ett nej, att inte visa sin jävla kukar för folk som inte vill se dem, att inte förutsätta att de har rätt till sex bara för att de är så schyssta jävla killar, att inte bidra till rape culture, att inte spamma tjejer på dejtingsidor med skit, att lyssna på oss, att analysera sig själva när de inte får hugg istället för att alltid lägga skulden och felet hos kvinnorna, att inte mansplaina oss, att inte vara otrevliga, aggressiva eller obehagliga när de får ett nej, att inte automatiskt hålla andra män om ryggen bara för att de är män, att säga ifrån när de ser sexistiskt och smågrisigt beteende från män, att ifrågasätta andra män som är höga på sitt eget privilegium, att inte säga till oss vad VI ska göra för att underlätta för MÄN, att fatta att kvinnor blir utsatta för strukturell diskriminering och sexism, att fatta att vår nummer ett prio knappast är och inte bör vara att göra det lättare för män med sunkig jävla kvinnosyn att "skaffa" en partner.

Jag skiter fullständigt i om inte män får svar på dejtingsidor. Kunde fan inte bry mig mindre. Istället för att sitta här och säga att kvinnor borde svara mer så kanske du kan fundera över VAD det är som gör att kvinnor inte svarar.
WORD! :bow:

:bow:

Jag skulle förmodligen inte dumpa en henne bara sådär. Men jag skulle nog uppmuntra henne till att leva mer hälsosamt. Hjälpa henne med träning och kostvanor.
Charmigt :up:.

Jag är smal. Skulle fan aldrig bli tillsammans med en kille som ansåg det vara ett viktigt kriterium. Just för att jag inte vill sitta där med nån osympatisk jävla snubbe som ska banta ner mig när jag råkat gå upp fem kilo.

Dessa finns kanske. Men att ändra livsstilen radikalt är svårt för många och att behålla den om den inte fanns där från början.

Jag skulle förmodligen inte dumpa en henne bara sådär. Men jag skulle nog uppmuntra henne till att leva mer hälsosamt. Hjälpa henne med träning och kostvanor. Jag tycker det är lite konstigt att man bara lägger av med träning & kost bara för att man blir "sambo". Liksom att nu behöver jag inte bry mig lite... bara den mentaliteten är inte så attraktiv.

Nej, det är inte alls säkert att "attraktionen" kommer att finnas kvar i 20+ år om man lever livet ut. Det förväntar jag mig inte. Men om "attraktionen" finns där från början är det troligare att den lever kvar länge :).

Det tror jag att de flesta killar gör. Jag tror dock killar är lite mer visuella än tjejer. Precis som jag var inne på i "Attraktions" tråden...

Och om hon pga skada inte kan träna/motionera?

Du framstår som extremt ytlig - och som att du kräver/vill ha långt mer än du erbjuder/kan ge..

Vidare @Hero du skriver att ibland får du en dialog, men som oftast dör ut. Kan det vara så att du inte ställer intressanta frågor? Då menar jag om just den tjejen, vad hon beskriver i sin profil, vad hon är intresserad av?

Charmigt :up:.

Jag är smal. Skulle fan aldrig bli tillsammans med en kille som ansåg det vara ett viktigt kriterium. Just för att jag inte vill sitta där med nån osympatisk jävla snubbe som ska banta ner mig när jag råkat gå upp fem kilo.

Givetvis skulle en kille aldrig erkänna det, just pga de du nyss sa.
Men skulle du med säkerhet kunna säga att din kille hade fått upp ögonen för dig om du var tjock ?

Niffe for president!

Och om hon pga skada inte kan träna/motionera?

Du framstår som extremt ytlig - och som att du kräver/vill ha långt mer än du erbjuder/kan ge..

Jag tycker det är väldigt konstiga och hypoetiska frågor ni ställer. Förmodligen hade jag inte lämnat henne.
Saker kan hända, oförutsedda.

Vad menar du att jag inte kan erbjuda/ge ?

Nu var iofs tipset han gav främst att ta kontakt och för när det kommer till att förändra mansgrisarna så är det inget varken jag eller de schyssta killarna kan göra för de kommer att fortsätta skriva som idioter oavsett och att inte svara på de som faktiskt beter sig kommer definitivt inte att förbättra den situationen utan mer troligtvis tvärtom bara leda till att de enda som kommer skriva är personerna som bara spammar och inte bryr sig om mottagaren.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 379
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 475
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka