Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, så är det givetvis!
Jag är bra på att snacka och skriva och det är givetvis ett plus. Å andra sidan ska det backas upp irl också, kvinnor är inte korkade och ser igenom ganska snabbt om det är tomma ord, framförallt om de är 35+ och haft ett par relationer tidigare.
Därför måste det jag säger vara förankrat inom mig, på riktigt.

Därav att jag ställde frågorna i början, om du går in i dig själv och får koll där först, så kommer du att ha bättre koll på vad du kan kompromissa med och vad du inte kan göra det med --> då blir du också tryggare i dig själv --> du blir mindre intresserad av vad tjejer söker och mer intresserad av vad du själv söker --> du blir genast mer attraktiv för kvinnor.

Jag har en väldigt bra bild av det jag söker.
Jag vet vad jag kan kompromissa med och inte.
Men det hjälper ju inte mig direkt när det är som att hitta en nål i en höstack.

Jorå, vet inte om jag skulle uppskatta att resa med en massa okända människor dock.
Men , av nyfikenhet vart hittar man dessa ?
Sök på träningsresa så får du upp massor..
Jag har varit på en sån- det var väldigt trevligt. Jag hade absolut kunnat åka själv på något sånt. Det var flera som också åkte själva och man lär ju känna folk på ett bra sätt så även om du inte hittar en partner så kan man ha trevligt och träffa folk.

Jorå, vet inte om jag skulle uppskatta att resa med en massa okända människor dock.
Men , av nyfikenhet vart hittar man dessa ?
Finns hur mycket som helst även de "vanliga" resebolagen har det. Men även reseföretag som verkar inrikta sig på det. Man får nog sålla lite för att hitta singelresor + träningsresa om det just det man är ute efter.
Jag har rest på ridresa ett par gånger och måste säga att det är väldigt kul!
Det är ju oftast så att man bor bra, har trevliga medresenärer, ibland hittar man på saker tillsammans, ibland själv. Men tänker att är det singelresa så är ju halva grejen att prata med sina resenärer och de flesta är nog mer "öppna" på semester.
(Om inte har man kanske fått lite sol i vintermörket och gjort något man tyckt är kul.)

Well, skrev jag att jag hälsar på allt och alla? ;)

Klart att folk hälsar på varandra - hur ska man annars ens kunna inleda någon konversation med folk? Att möta ögonkontakt och säga hej eller nicka och visa att man har uppmärksammat varandra är ju inte det minsta konstigt. Jag hejar på mina grannar också även om en av dem alltid bara blänger tillbaka. Det är en del av vardaglig artighet i vissa situationer. Eller när man tar fel på person. Eller om man bara liksom, tja. Vill säga hej.

Du kanske skulle pröva och se vad som händer? :)

Exakt, man interagerar med sin omgivning. Jag gav en fullständigt okänd kvinna en komplimang för hennes fina klänning när jag väntade på Arlanda en gång. Den var så vacker och hon passade så himla bra i den. Hon såg förvånad men glad ut när jag sa det :)

Såklart snygga kvinnor vill ha snygga killar.

Men jag som tränar och håller i form. Du tycker jag ska leta efter en soffliggare som inte bryr sig om träning eller hälsa överhuvudtaget ?

Nej, det har inget med att jag måste vara störst. Varför är det så konstigt att attraheras av smala och vältränade tjejer ? Jag förstår inte det... Jag är också smal och vältränad ?? Har dejtat en kvinna som var längre än mig, men hon var attraktiv för det...

Men alltså, det finns ett ENORMT spann mellan att vara extremt aktiv och en soffliggare?

En normalt smal tjej som gymmar 1-2 ggr i veckan och äter choklad 3, är inte det okej?
Jag lovar dig att om du bygger förhållandet på träningshets blir det svårt att ha ett förhållande med någon alls som inte är lika intresserade som en själv och då kanske du också får skriva det?

Endast träningsnarkomaner är av intresse! Typ... :)

Och en sak till, även ”tjocka” tjejer kan ha grym kondition och gilla att träna!
Men det tar ett tag att bygga och alla vill inte/hinner inte deffa!

Haha, varför började jag tänka på detta när jag läste tråden?! :D

mansbebis.webp

Inte förvånad.
Men det finns vissa manliga egenskaper som kvinnor attraheras av mer än andra.
Exempelvis är Brad Pitt och Ryan Gosling otroligt populär bland kvinnor.
Medans
Steve Buscemi inte direkt är det.

Det handlar dels om personligheter och utseende.
Varför räknar du upp massa kändisar som "kvinnor tycker är snygga " ? Jag tycker inte någon av dom du hittills nämnt är heta överhuvudtaget. Visst ser väl bra pitt bra ut och har fina ansiktsdrag men det är inte samma som att alla tycker han är snygg.

Såklart snygga kvinnor vill ha snygga killar.

Men jag som tränar och håller i form. Du tycker jag ska leta efter en soffliggare som inte bryr sig om träning eller hälsa överhuvudtaget ?

Nej, det har inget med att jag måste vara störst. Varför är det så konstigt att attraheras av smala och vältränade tjejer ? Jag förstår inte det... Jag är också smal och vältränad ?? Har dejtat en kvinna som var längre än mig, men hon var attraktiv för det...

Jag är sjukt mycket mer aktiv än min sambo som inte tycker så mycket om att vara ute och träna/röra på sig. Inget problem för oss.

Angående att säga hej på gymmet. Själv gymmar inte men jag jobbar inom service. Jag kan förstå om tjejer inte vill bli raggad på när de tränar, jag vill inte bli raggad på när jag jobbar.

Mitt ex. är kund i butiken. Han har aldrig raggat på mig men varit öppen och trevlig. Det jag minns bäst är nog när han var lite nere och köpte chips samtidigt som han sa något om att det var en sån dag och jag svarade att jag föredrog choklad såna dagar.

När vi sedan större på varandra på en dejtingsida hade han helt redan en fördel. Och nu menar jag inte att man ska vara trevlig mot folk för att ev. få en fördel utan bara att man aldrig vet vad en öppen och trevlig inställning utan att ragga kan leda till senare.

Skrev till en tjej som inte hade svarat mig för 2 månader sen. Fick svar nu...
Hon verkar öppen för dejt. Så med lite tur kanske det blir en dejt . Första på 3 månader.
Fick en värmande komplimang iaf "Du ser för bra ut för att vara en ****-kille ska ni inte vara otränade och blyga?".

Vad är en ****-kille? Om jag får vara nyfiken och fråga. Jag tänker fyrstjärnig kille men antar att jag har fel.

Haha :rofl:, du valde ju inte den mest smickrande bilden på honom! Med en stor strålkastare i ansiktet som tar fram rynkor osv i ansiktet.

mark_ruffalo_4571.jpg
xmark-ruffalo.jpg.pagespeed.ic.pr7uDM_DHh.jpg

Jag tycker absolut att han ser snyggare ut än medelåldersmannen. Han har ett lite rundare ansikte också och relativt markerade käklinjer vilket anses attraktivt. Ej förglömma mörkt , krulligt hår och bruna ögon.
Jag tycker att han ser enbart trist ut.

Jag är svag för tjejer som bryr sig om sitt välmående, omtänksamma , osv.

Vilka svåra frågor du ställer ? Vad är din poäng ?

Du ska gå in i dig själv, leta inne i dig själv, leta efter vad det är DU vill ha, inte vad tjejer söker....

Så nej, i mina ögon är det absolut inte meningslöst att gå in i sig själv och verkligen klura på vad det är man själv vill och behöver ha.

Du har hittat vad som är din grej. Att snacka verkar vara det.
Märks inte minst här på buke....

Hero, jag förstår att mitt inlägg låter himla pretto, det gör jag verkligen.
Men precis som du konstaterar, det är svåra frågor att ställa sig själv och jag kanske låter pretto men du ska veta att jag slagit huvudet i väggen många ggr och har lagt åtskilliga timmar på att klura ut vad som är viktigt för mig.
Alla har sina mönster och känner man att man inte riktigt hamnar rätt måste man ändra mönster och det är inte gjort i en handvändning, det kräver tid, tanke och energi. Jag har lagt ganska mycket av det och har kommit en bra bit på vägen men är inte klar, det tror jag inte att man blir, relationer är inte konstanta och utveckling sker hela tiden.

Tänk att det är som med träningen, det finns inga bra genvägar, vill jag ha grymma biceps eller tvättbräda måste jag jobba för det, vill jag inte göra grovjobbet kan jag tona och fuska lite men på sikt kommer det inte att ge resultat...och det måste underhållas annars försvinner det.

Ville bara nyansera mitt inlägg lite, insåg att det kanske lät lite väl pretto, sorry.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 378
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 474
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka