Ärligt talat förstår jag inte vad du vill förmedla.
Å ena sidan säger du att jag ska specificera mig mera.
Å andra sidan säger du att jag ska leta efter tjejer utanför träningsintresset för att dessa helt plötsligt kommer att börja tycka om träning precis som jag ? En kvinna som inte är träningsintresserad är det dessutom mindre troligt att hon skulle gilla mig som tränar 5-7 ggr i veckan...
Vad är poängen ? Ska jag vidga mina vyer eller specificera mig ändå mer ??
Du ska gå in i dig själv, leta inne i dig själv, leta efter vad det är DU vill ha, inte vad tjejer söker...
Ett exempel...
Nu är jag inte singel och sökande men om jag vore...
För mig är utseendet inte oviktigt, det måste attrahera mig...men det är sekundärt, många olika utseenden kan attrahera mig och framförallt kan en bra personlighet vara oerhört attraktivt för mig.
Jag har hyfsad koll på mig själv, jag vet vad som är viktigt för mig i en relation förutom fysisk attraktion.
* Jag behöver en kvinna som tänker, som gillar att fundera och reflektera. Vi ska kunna bolla tankar, idéer och känslor med varandra.
* En kvinna som inte låser sig vid en konflikt utan förstår att vi behöver kommunicera för att ta oss förbi hindret.
* Jag vill ha en kvinna med en solidarisk och humanistisk grundsyn.
* Jag vill ha en kvinna som inte tycker att materiella ting, statusprylar eller att det perfekta utseendet är meningen med livet.
* Jag har barn och vill ha en kvinna som förstår vad det innebär, att de inte är bortförhandlingsbara och som förstår att ska relationen funka behöver hon vilja ha en fungerande relation med dem (och jag med hennes om hon har barn).Troligen är det något som är betydligt enklare att riktigt, riktigt förstå för någon som själv också har barn och därför kan det vara en enklare matchning men givetvis finns det kvinnor utan barn som förstår och klarar den biten också.
* Jag vill ha en kvinna som tycker att vi som familj är superviktigt.
* Jag behöver ha en kvinna med humor, som kan skratta åt det mesta men ändå har djup. Jag vill kunna skifta mellan skratt och djup. Jag vill kunna skratta rått åt något på tv samtidigt som jag vill kunna prata om viktiga samhällsfrågor med henne.
* Jag vill ha en kvinna som är empatisk och kan prata om sina känslor.
* Jag vill ha en kvinna som är snäll, mot mig men även mot andra.
* Jag vill ha en kvinna som gillar mig för den jag är, trots mina brister.
Det här kan givetvis låta som svammel men faktum är att ganska många faller bort på en del av punkterna. Å andra sidan, hittar jag en kvinna med dessa egenskaper så blir hon oerhört attraktiv i mina ögon.
Tänk såhär....
Om du träffar en skitsnygg tjej som älskar att träna....men har en sådär personlighet, så kommer du om tio år troligen att vakna upp med en tjej du tycker är ganska oattraktiv och har en riktigt tråkig personlighet. (Dels kommer åren att ställa till det för den spänstiga kroppen och dels tenderar människan att tappa attraktion till någon med taskig personlighet).
Om du däremot träffar en halvsöt tjej med fin personlighet...kommer du om tio år troligen att vakna upp bredvid en riktigt attraktiv kvinna med fantastisk personlighet.
(attraktion tenderar att växa ju mer man ser av en riktigt fin personlighet).
Så nej, i mina ögon är det absolut inte meningslöst att gå in i sig själv och verkligen klura på vad det är man själv vill och behöver ha.