Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag tror faktiskt att många är väldigt less på det.

Jag tror att man ska akta sig för att tipsa en person som verkar ha det rätt kämpigt socialt att börja ragga på gymmet. Det krävs en del fingertoppskänsla tror jag, och kan slå fel.
Tja, jag har tipsat om liknande förut och det märks ju i den här tråden hur mycket det påverkade något. Jag tror alltså att det är väldigt ofarligt att tipsa om olika saker här.

Och inte att förglömma, Victoria Silvstedt som står 180cm lång utan klackar och är i ett stadigt förhållande med sin Maurice?! på typ 150cm.. Hon bryr sig 0 om hans längd, hon är lycklig att någon äntligen ser henne och inte bara bryr sig om hennes kropp och att man vill dejta en snygg tjej..

Något att ta efter för @Hero , SE kvinnorna och inte bara behagen...

Du tror inte jag är medveten om det ? Jag slänger inte ut komplimanger om utseende titt som tätt. Utan fokuserar på hennes intressen. Tror du det hjälper ??

Tja, jag har tipsat om liknande förut och det märks ju i den här tråden hur mycket det påverkade något. Jag tror alltså att det är väldigt ofarligt att tipsa om olika saker här.

Det är bra tips om att heja.
Men jag har nog för mkt i bakhuvudet i det som @niphredil var inne på... att kvinnor inte vill bli raggade på gymmet.
Samt det faktum att jag inte vet vad steg 2 , 3 , 4, 5 är... hur går jag vidare efter ett "hej" och hur får jag det inte att bli "awkward"...

@Tassetass Jag känner inte att jag vill ta det här spåret vidare utan ville bara flika in att väldigt många (kvinnor framförallt då) verkar väldigt less på att bli raggade på på gymmet. Det kan vara bra för TS att känna till och ha med sig.

Jag tror mer på att generellt intressera sig mer för sina medmänniskor, att ta till sig kritik ang kvinnosyn, att bli lite mer medveten om, och ödmjuk inför, sitt privilegium i samhället som man, och att sluta se kvinnor som objekt som ska passa in i ens liv. Snarare då än att random börja hälsa på kvinnor på gymmet.

Jag säger inte att du har fel. Men det ena behöver inte utesluta det andra.

Det är bra tips om att heja.
Men jag har nog för mkt i bakhuvudet i det som @niphredil var inne på... att kvinnor inte vill bli raggade på gymmet.
Samt det faktum att jag inte vet vad steg 2 , 3 , 4, 5 är... hur går jag vidare efter ett "hej" och hur får jag det inte att bli "awkward"...

Alltså, Hero.

Du är medveten om att det finns en relativt stor blog* som är specialinriktad på att hjälpa män (speciellt nördiga män, men funkar för alla) få svar på alla de svåra dating-frågorna, va? Helt utan red-pill bullshit dessutom.

* Jag vet att länka är emot reglerna.

Jag är svag för tjejer som bryr sig om sitt välmående, omtänksamma , osv.

Vilka svåra frågor du ställer ? Vad är din poäng ?
Gissar att poängen är att du ska tänka till och fundera på vilka inre egenskaper som du tycker är viktiga hos det motsatta könet ;)

Precis, tanken är att du ska tänka till vilka övriga egenskaper du tycker är viktiga hos det motsatta könet. Visst är det svårt och det förändras genom livet men det handlar om att lära känna sig själv, för att på så sätt förstå hur du agerar i olika situationer och varför.

Om ditt enda önskemål är att hon ska gilla träning, kan det verka som att du har ett oerhört stort smörgåsbord men i själva verket är det tvärtom, du är oerhört begränsad för när du väl funnit någon som tränar, är sannolikheten enorm att det inte klaffar på andra plan och du står där helt oförstående....igen. Är du med?

Om du däremot har lite koll på vilka andra egenskaper som är viktiga för dig, då kommer du själv att sikta på färre men ändå öka dina chanser rejält. Du kommer att leta efter andra egenskaper och när du finner dem kanske ditt intresse ökar.
Vad är det som säger att tjejen du träffar inte är som några av kvinnorna i tråden? De säger att de söker efter annat än utseende, de säger att de attraheras av en man som har något han brinner för.

Du brinner för träning, med en annan inställning kan det bli oerhört attraktivt.
Kanske att den där inaktiva tjejen, med alla andra fina egenskaper du vet att du söker (för du har ju börjat titta på annat än träningsintresse nu ;-)) plötsligt börjar tycka att det där med powerwalks och joggingrundor en solig lördagsmorgon verkar himla härligt och frågar om hon får följa med. Eller att hon gillar dig så mycket att hon gärna är med dig när du utövar ditt intresse lite då och då, för din skull, för att hon gillar att vara med dig, inte för att träning är så himla kul för henne.

Du tror inte jag är medveten om det ? Jag slänger inte ut komplimanger om utseende titt som tätt. Utan fokuserar på hennes intressen. Tror du det hjälper ??

Men det är väl det som är grejen, du är så fokuserad på att hon ska gilla dig att hon inte får chansen.
Och sen är det väl ofta så att de snyggaste kvinnorna vill ha en likvärdig man och vice värsa. Tex min sambo hade inte nöjt sig med någon som satt hemna och latade sig, han gillar någon med ett jävlar anamma men som samtidigt är kvinnlig och det viktigaste - har mål i livet, precis som honom!

Är du den du vill ha liksom?

Känns så himla barnsligt att bara bli tänd på ett viss kropp osv, då får du designa en sexdocka istället 👍🏻 Och framförallt får du öva upp din självkänsla, det är ett typiskt drag av osäkerhet att vilja ha unga tjejer att kunna dominera över för att du själv känner dig omanlig. Därav att dom måste vara smala så att du blir ”störst” också eller?

Precis, tanken är att du ska tänka till vilka övriga egenskaper du tycker är viktiga hos det motsatta könet. Visst är det svårt och det förändras genom livet men det handlar om att lära känna sig själv, för att på så sätt förstå hur du agerar i olika situationer och varför.

Om ditt enda önskemål är att hon ska gilla träning, kan det verka som att du har ett oerhört stort smörgåsbord men i själva verket är det tvärtom, du är oerhört begränsad för när du väl funnit någon som tränar, är sannolikheten enorm att det inte klaffar på andra plan och du står där helt oförstående....igen. Är du med?

Om du däremot har lite koll på vilka andra egenskaper som är viktiga för dig, då kommer du själv att sikta på färre men ändå öka dina chanser rejält. Du kommer att leta efter andra egenskaper och när du finner dem kanske ditt intresse ökar.
Vad är det som säger att tjejen du träffar inte är som några av kvinnorna i tråden? De säger att de söker efter annat än utseende, de säger att de attraheras av en man som har något han brinner för.

Du brinner för träning, med en annan inställning kan det bli oerhört attraktivt.
Kanske att den där inaktiva tjejen, med alla andra fina egenskaper du vet att du söker (för du har ju börjat titta på annat än träningsintresse nu ;-)) plötsligt börjar tycka att det där med powerwalks och joggingrundor en solig lördagsmorgon verkar himla härligt och frågar om hon får följa med. Eller att hon gillar dig så mycket att hon gärna är med dig när du utövar ditt intresse lite då och då, för din skull, för att hon gillar att vara med dig, inte för att träning är så himla kul för henne.

Ärligt talat förstår jag inte vad du vill förmedla.

Å ena sidan säger du att jag ska specificera mig mera.

Å andra sidan säger du att jag ska leta efter tjejer utanför träningsintresset för att dessa helt plötsligt kommer att börja tycka om träning precis som jag ? En kvinna som inte är träningsintresserad är det dessutom mindre troligt att hon skulle gilla mig som tränar 5-7 ggr i veckan...

Vad är poängen ? Ska jag vidga mina vyer eller specificera mig ändå mer ??

Angående intresse, jag tror inte att jag någonsin haft en tjej eller kvinna som delat mina intressen, inte heller har jag delat deras. Däremot har jag intresserat mig för deras intresse, säg att jag hade träffat en hästtokig tjej när jag var 20, den världen fanns inte för mig men jag hade lärt mig grunderna, jag hade följt med till stallet någon gång ibland, kanske försökt rida lite. Jag hade följt med och kollat på någon dressyrtävling om det var viktigt för henne. Inte för att jag själv brann för det utan för att genom att jag gillar henne, är jag också intresserad av vad det är hon brinner så oerhört för, vad det är som gör henne lycklig. Jag hade gjort det för att lära mig om henne, för att förstå henne bättre.

Men det är väl det som är grejen, du är så fokuserad på att hon ska gilla dig att hon inte får chansen.
Och sen är det väl ofta så att de snyggaste kvinnorna vill ha en likvärdig man och vice värsa. Tex min sambo hade inte nöjt sig med någon som satt hemna och latade sig, han gillar någon med ett jävlar anamma men som samtidigt är kvinnlig och det viktigaste - har mål i livet, precis som honom!

Är du den du vill ha liksom?

Känns så himla barnsligt att bara bli tänd på ett viss kropp osv, då får du designa en sexdocka istället 👍🏻 Och framförallt får du öva upp din självkänsla, det är ett typiskt drag av osäkerhet att vilja ha unga tjejer att kunna dominera över för att du själv känner dig omanlig. Därav att dom måste vara smala så att du blir ”störst” också eller?

Såklart snygga kvinnor vill ha snygga killar.

Men jag som tränar och håller i form. Du tycker jag ska leta efter en soffliggare som inte bryr sig om träning eller hälsa överhuvudtaget ?

Nej, det har inget med att jag måste vara störst. Varför är det så konstigt att attraheras av smala och vältränade tjejer ? Jag förstår inte det... Jag är också smal och vältränad ?? Har dejtat en kvinna som var längre än mig, men hon var attraktiv för det...

Angående intresse, jag tror inte att jag någonsin haft en tjej eller kvinna som delat mina intressen, inte heller har jag delat deras. Däremot har jag intresserat mig för deras intresse, säg att jag hade träffat en hästtokig tjej när jag var 20, den världen fanns inte för mig men jag hade lärt mig grunderna, jag hade följt med till stallet någon gång ibland, kanske försökt rida lite. Jag hade följt med och kollat på någon dressyrtävling om det var viktigt för henne. Inte för att jag själv brann för det utan för att genom att jag gillar henne, är jag också intresserad av vad det är hon brinner så oerhört för, vad det är som gör henne lycklig. Jag hade gjort det för att lära mig om henne, för att förstå henne bättre.
Jag har också följt med ett ex till stallet som var intresserad av det. Jag har inga problem med att hon har andra intressen.
Oftast har det var djur. De flesta ex har haft hundar och då har jag intresserad mig för dessa. Men jag anser ändå att har man inget gemensamt alls med varann så kommer det bli svårt att hålla i längden...

Jag har också följt med ett ex till stallet som var intresserad av det. Jag har inga problem med att hon har andra intressen.
Oftast har det var djur. De flesta ex har haft hundar och då har jag intresserad mig för dessa. Men jag anser ändå att har man inget gemensamt alls med varann så kommer det bli svårt att hålla i längden...
Man skapar gemensamt man behöver inte ha med sig det in :)

Å andra sidan säger du att jag ska leta efter tjejer utanför träningsintresset för att dessa helt plötsligt kommer att börja tycka om träning precis som jag ? En kvinna som inte är träningsintresserad är det dessutom mindre troligt att hon skulle gilla mig som tränar 5-7 ggr i veckan...

Varför skulle hon inte tycka om dig på grund av att du tränar? Min sambo springer sex gånger i veckan, jag är helt ointresserad. Däremot följer jag gärna med honom på tävlingar och stöttar honom i hans intresse eftersom jag älskar honom och vet att det är viktigt för honom. Jag ligger helst på soffan med en bok men jag gissar att han håller fast vid mig ändå pga nån trevlig egenskap jag besitter, troligtvis min enorma charm 😊😊.

Nej, hon måste inte ha ett brinnande intresse för något. Men hon måste ha egna intressen.
Generellt föredrar jag tjejer som är intresserad av träning och bra om hon vill nörda ner sig i nåt.
Se där - det gick att locka fram ett intresse.

Träning är för mig något man gör. Som borsta tänderna. Tvätta. Gå ut med sopiorna.
Men som intresse - det är väl mindre vanligt?

Och jag tror faktiskt att många är väldigt less på det.

Jag tror att man ska akta sig för att tipsa en person som verkar ha det rätt kämpigt socialt att börja ragga på gymmet. Det krävs en del fingertoppskänsla tror jag, och kan slå fel.

Det var det här citatet från Hero som jag svarade på:

"Men hur ska man veta vad en blick betyder ??
Jag tycker jag får blickar då och då från tjejer på gymmet där vi möter blicken. En tjej ställde sig länge vid spegeln framför mig när jag tränade och fixa och greja med håret. Men jag har absolut ingen aning om hon ville göra sig snygg för mig, eller bara kände för att fixa håret där och då, eller om blicken betyder att hon är intresserad eller tittar hon på alla killar hon går förbi ? Who knows... "

Så jag föreslog verkligen inte att han skulle börja ragga på gym. Men i en sådan situation som han beskrev som osäker på vad tjejen menade hade kanske ett testhej ändå vara på sin plats?

Du ska gå in i dig själv, leta inne i dig själv, leta efter vad det är DU vill ha, inte vad tjejer söker...

Ett exempel...

Nu är jag inte singel och sökande men om jag vore...

För mig är utseendet inte oviktigt, det måste attrahera mig...men det är sekundärt, många olika utseenden kan attrahera mig och framförallt kan en bra personlighet vara oerhört attraktivt för mig.

Jag har hyfsad koll på mig själv, jag vet vad som är viktigt för mig i en relation förutom fysisk attraktion.

* Jag behöver en kvinna som tänker, som gillar att fundera och reflektera. Vi ska kunna bolla tankar, idéer och känslor med varandra.
* En kvinna som inte låser sig vid en konflikt utan förstår att vi behöver kommunicera för att ta oss förbi hindret.
* Jag vill ha en kvinna med en solidarisk och humanistisk grundsyn.
* Jag vill ha en kvinna som inte tycker att materiella ting, statusprylar eller att det perfekta utseendet är meningen med livet.
* Jag har barn och vill ha en kvinna som förstår vad det innebär, att de inte är bortförhandlingsbara och som förstår att ska relationen funka behöver hon vilja ha en fungerande relation med dem (och jag med hennes om hon har barn).Troligen är det något som är betydligt enklare att riktigt, riktigt förstå för någon som själv också har barn och därför kan det vara en enklare matchning men givetvis finns det kvinnor utan barn som förstår och klarar den biten också.
* Jag vill ha en kvinna som tycker att vi som familj är superviktigt.
* Jag behöver ha en kvinna med humor, som kan skratta åt det mesta men ändå har djup. Jag vill kunna skifta mellan skratt och djup. Jag vill kunna skratta rått åt något på tv samtidigt som jag vill kunna prata om viktiga samhällsfrågor med henne.
* Jag vill ha en kvinna som är empatisk och kan prata om sina känslor.
* Jag vill ha en kvinna som är snäll, mot mig men även mot andra.
* Jag vill ha en kvinna som gillar mig för den jag är, trots mina brister.

Det här kan givetvis låta som svammel men faktum är att ganska många faller bort på en del av punkterna. Å andra sidan, hittar jag en kvinna med dessa egenskaper så blir hon oerhört attraktiv i mina ögon.

Tänk såhär....

Om du träffar en skitsnygg tjej som älskar att träna....men har en sådär personlighet, så kommer du om tio år troligen att vakna upp med en tjej du tycker är ganska oattraktiv och har en riktigt tråkig personlighet. (Dels kommer åren att ställa till det för den spänstiga kroppen och dels tenderar människan att tappa attraktion till någon med taskig personlighet).

Om du däremot träffar en halvsöt tjej med fin personlighet...kommer du om tio år troligen att vakna upp bredvid en riktigt attraktiv kvinna med fantastisk personlighet.
(attraktion tenderar att växa ju mer man ser av en riktigt fin personlighet).

Så nej, i mina ögon är det absolut inte meningslöst att gå in i sig själv och verkligen klura på vad det är man själv vill och behöver ha.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 378
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 474
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka