Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, du har nog rätt kanske.

Vad är det jag missar i konceptförståelsen och vad tycker du jag ska ändra på ?
Till att börja med ändra på din frågeställning. Så du letar efter mer konceptförståelse. Snarare än fler råfakta/analysdata.

Om jag säger att de flesta människor har ett "magiskt socialt språk" som de verkar kunna använda utan att ha behövt lära sig. Är det något du kan känna igen dig i?
Men hur ska man veta vad en blick betyder ??
Jag tycker jag får blickar då och då från tjejer på gymmet där vi möter blicken. En tjej ställde sig länge vid spegeln framför mig när jag tränade och fixa och greja med håret. Men jag har absolut ingen aning om hon ville göra sig snygg för mig, eller bara kände för att fixa håret där och då, eller om blicken betyder att hon är intresserad eller tittar hon på alla killar hon går förbi ? Who knows...
Som här t.ex. uppfattar jag att du beskriver detta att kunna läsa blickar som ett outgrundligt koncept som du inte fattar alls hur det ska fungera. Dvs. något annat än att kunna, men bara höra till dem som är lite sämre än genomsnittet på att genomföra det.

Well, skrev jag att jag hälsar på allt och alla? ;)

Klart att folk hälsar på varandra - hur ska man annars ens kunna inleda någon konversation med folk? Att möta ögonkontakt och säga hej eller nicka och visa att man har uppmärksammat varandra är ju inte det minsta konstigt. Jag hejar på mina grannar också även om en av dem alltid bara blänger tillbaka. Det är en del av vardaglig artighet i vissa situationer. Eller när man tar fel på person. Eller om man bara liksom, tja. Vill säga hej. Du kanske skulle pröva och se vad som händer? :)

Sant, men det du säger är extremt ovanligt.
Om jag går om kring och hejar på varenda söt tjej på gymmet skulle folk titta snett på mig sen... Iaf är det den känslan jag skulle få...

Men vem i hela friden vill bli raggad på på gymmet? Jag vill inte att män ska börja chat me up när jag är där, jag vill träna. F off liksom.
Fast det är ju skillnad på att ragga på någon och på att hälsa och vara vänlig mot någon som verkar intressant?

(Kan tilläggas att vissa i min bekantskapskrets träffat sina partners på just gym, så tja, alla vill inte vara helt ensamma i sin egna bubbla när de tränar)

Till att börja med ändra på din frågeställning. Så du letar efter mer konceptförståelse. Snarare än fler råfakta/analysdata.

Om jag säger att de flesta människor har ett "magiskt socialt språk" som de verkar kunna använda utan att ha behövt lära sig. Är det något du kan känna igen dig i?

Som här t.ex. uppfattar jag att du beskriver detta att kunna läsa blickar som ett outgrundligt koncept som du inte fattar alls hur det ska fungera. Dvs. något annat än att kunna, men bara höra till dem som är lite sämre än genomsnittet på att genomföra det.

Ja, absolut. Dock anser jag inte alla har ett "magiskt socialt språk" . Vissar är roligare att lyssna på än andra. Andra är bara jobbiga. Vissa kan bara prata och alla vill lyssna på vad den har att säga...

Menar du att man kan lära sig att tolka blickar ? Hur ser en blick ut om nån vill att jag ska ta kontakt med den personen ??

Och som vanligt läser du alldeles för bokstavligt. Tänk doftljusen som en metafor för ett brinnande intresse för collectibles

Nej, hon måste inte ha ett brinnande intresse för något. Men hon måste ha egna intressen.
Generellt föredrar jag tjejer som är intresserad av träning och bra om hon vill nörda ner sig i nåt.

... Förvisso rätt fina ögon men i övrigt nada speciellt.

Efter en timmes samtal var han den absolut sexigaste mannen jag någonsin sett! Jag minns att jag efteråt inte kunde fatta hur jag inte bara dog när jag först såg honom - för han var ju så stört jävla het. Det ledde till en av de absolut mest passionerade relationer jag någonsin haft :D. Han var så otroligt intelligent och rolig och clever bara och vi kunde liksom prata i timmar. Och hans kropp var så fin och perfekt helt plötsligt och hans ansikte så himla vackert.

Men precis! Den absolut hetaste i mina ögon (och har varit det sedan 2012 när jag först träffade honom) är på pappret inte den kvinnor slänger sig framför. Men i verkligheten, och särskilt i mitt fall, är attraktionen som ett slag på truten. Jag går igång bara han är i samma rum.

Och jag fattade det redan då, för över 6 år sedan. Och det består när jag nu känner honom bättre. Eller - det blir VÄRRE nu när jag känner honom bättre :D

Till TS: attraktion handlar inte om andra, det handlar om dig själv.

Visst, men det skulle jag tröttna på i affären, på keramikkursen, på stan eller på nätet också. Min poäng var att gymmet behöver inte ha en särställning i sammanhanget.
Nej absolut inte men det är fortfarande bekvämt att säga att man inte ska ha något mot det men självklart bara i rätt mängd och vid rätt tillfällen. Det är dock inget man som person som måste försöka direkt kan förhålla sig till.

Men du läser ju som fan läser bibeln.

1. Nej inte särskilt ovanligt alls
2. Hälsa på MÄNNISKOR överlag. Or die lonely.

Jag är inte intresserad av lära känna varenda kotte jag möter...
Och folk hejar sällan på gymmet eller med folk dom möter på stan. Det skulle kännas awkward om man inte har nåt mer att säga...

2. Jag tror inte det är sant ? Heja eller die lonely ? För killar kanske, men inte för tjejer.

Hade jag varit singel och öppen för ett förhållande så hade jag inte haft något emot på att bli uppchattad på gymmet. Så det där är nog lite olika.
Och jag tror faktiskt att många är väldigt less på det.

Jag tror att man ska akta sig för att tipsa en person som verkar ha det rätt kämpigt socialt att börja ragga på gymmet. Det krävs en del fingertoppskänsla tror jag, och kan slå fel.

Och jag tror faktiskt att många är väldigt less på det.

Jag tror att man ska akta sig för att tipsa en person som verkar ha det rätt kämpigt socialt att börja ragga på gymmet. Det krävs en del fingertoppskänsla tror jag, och kan slå fel.

Visst kan det slå fel. Det kan det alltid. Jag tror (nota bene) dock inte att tipset nödvändigtvis behöver vara så felriktat just i det här fallet, eftersom gymmet är en miljö där ts faktiskt känner sig trygg. Att gräva där man står brukar ofta vara en bra början.

Dessutom tror jag inte att ts kommer att bli någon plåga för sina medgymmare även om han mot förmodan skulle ta till sig av ett konkret råd (ja, det var en pik), för jag tror att vederbörande kommer behöva lång tid på sig för att ens börja hälsa på folk.

@Tassetass Jag känner inte att jag vill ta det här spåret vidare utan ville bara flika in att väldigt många (kvinnor framförallt då) verkar väldigt less på att bli raggade på på gymmet. Det kan vara bra för TS att känna till och ha med sig.

Jag tror mer på att generellt intressera sig mer för sina medmänniskor, att ta till sig kritik ang kvinnosyn, att bli lite mer medveten om, och ödmjuk inför, sitt privilegium i samhället som man, och att sluta se kvinnor som objekt som ska passa in i ens liv. Snarare då än att random börja hälsa på kvinnor på gymmet.

Hört talas om Sophia Loren o Carlo Ponti? Hon ansågs världens vackraste kvinna av sin samtid o bar alltid väldigt höga klackar, hennes make var korpulent o ca 20 - 25 cm kortare, deras äktenskap var mycket lyckligt äktenskapet tog slut iom hans död.
Hört talas om Jacgueline Kennedy o Aristoteles Onassis, något liknande där, han var faktiskt ganska ful, äktenskapet var mycket lyckligt, enligt ryktena mycket beroende på att de var så kompatibla i sängen, de höll ihop tills han dog.

Och inte att förglömma, Victoria Silvstedt som står 180cm lång utan klackar och är i ett stadigt förhållande med sin Maurice?! på typ 150cm.. Hon bryr sig 0 om hans längd, hon är lycklig att någon äntligen ser henne och inte bara bryr sig om hennes kropp och att man vill dejta en snygg tjej..

Något att ta efter för @Hero , SE kvinnorna och inte bara behagen...

sitt privilegium i samhället som man
Jag är inte privilegierad när det gäller nätdejting iaf. Däremot kan jag se vissa fördelar som att jag inte är rädd för att vare ute ensam och jogga i skogen på kvällen. Jag kan förstå att kvinnor känner sig mer begränsade där. Då jag i princip aldrig möter en ensam kvinna ute sent på joggingrundan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 378
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 473
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka