Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fasen, har inte lärt mig att citera, ber om ursäkt.

Så du vill ha någon som gillar att träna men i övrigt är ganska soft och mer är ute efter att umgås, korrekt?

Vilka andra egenskaper söker du?
Även idioter gillar att träna, softa och äta gott ☺ Vad är det för egenskaper som kommer att skilja henne från en random tjej?

Jag är svag för tjejer som bryr sig om sitt välmående, omtänksamma , osv.

Vilka svåra frågor du ställer ? Vad är din poäng ?

Det är en liten annan situation. Folk tar kontakt med varandra vid kaffeautomaten. Det är inget konstigt, vi är kollegor liksom, det hör till god ton att åtminstone heja..
Men tar folk kontakt med varandra på gymmet ?
Jag har pratat med folk på gymmet, i väntan på pendeltåg och bussar, sagt hej till folk jag mött ute på promenad (trots att jag bor i Sthlm och inte ute på landet där alla känner alla). Jag har pratat med folk i mataffärer och klädaffärer...

Jag ser mig inte som någon översocial person, men jag tycker att det lätt blir obehagligt att stå nära någon okänd person (tex i en kö eller så) och säger ibland hej bara för att avdramatisera det hela lite för mig själv. Det gör att jag ibland börjar småprata med alla möjliga människor, av olika kön, i alla möjliga åldrar och med alla möjliga olika ursprung. Är det personer som finns i närheten (tex handlar i samma mataffär) så händer det ju att vi möts fler gånger, hälsar då med och vips så blir det att vi pratar lite mer, kanske lär känna varandra lite och upptäcker att vi trivs i varandras sällskap.

Med andra ord, människor går att träffa var som helst där det finns människor. Är det specifikt en partner man är ute efter, då underlättar det ändå att ha åtminstone ytlig kontakt med många personer för att lättare råka träffa någon som man trivs med lite extra mycket. Men åter igen: om du är nyfiken på andra människor utan att försöka klura ut hur bra de skulle passa som just partners, då blir det det nog lättare för dig.

Och du. Vill du lättare läsa av andra människors kroppsspråk osv? Sluta läs dina "studier" om hur människor fungerar teoretiskt. Gå istället och sätt dig på en tågstation eller något. Titta på människor. Titta på hur personer som känner varandra beter sig mot varandra, titta på hur okända beter sig mot varandra. Lyssna inte på dem, iaktta kroppspåken och försök tyda dem. Det går att lära sig mycket bara genom att vara nyfiken och försöka sådant, men det kräver såklart träning precis som allt annat.

Jag har pratat med folk på gymmet, i väntan på pendeltåg och bussar, sagt hej till folk jag mött ute på promenad (trots att jag bor i Sthlm och inte ute på landet där alla känner alla). Jag har pratat med folk i mataffärer och klädaffärer...

Jag ser mig inte som någon översocial person, men jag tycker att det lätt blir obehagligt att stå nära någon okänd person (tex i en kö eller så) och säger ibland hej bara för att avdramatisera det hela lite för mig själv. Det gör att jag ibland börjar småprata med alla möjliga människor, av olika kön, i alla möjliga åldrar och med alla möjliga olika ursprung. Är det personer som finns i närheten (tex handlar i samma mataffär) så händer det ju att vi möts fler gånger, hälsar då med och vips så blir det att vi pratar lite mer, kanske lär känna varandra lite och upptäcker att vi trivs i varandras sällskap.

Med andra ord, människor går att träffa var som helst där det finns människor. Är det specifikt en partner man är ute efter, då underlättar det ändå att ha åtminstone ytlig kontakt med många personer för att lättare råka träffa någon som man trivs med lite extra mycket. Men åter igen: om du är nyfiken på andra människor utan att försöka klura ut hur bra de skulle passa som just partners, då blir det det nog lättare för dig.

Och du. Vill du lättare läsa av andra människors kroppsspråk osv? Sluta läs dina "studier" om hur människor fungerar teoretiskt. Gå istället och sätt dig på en tågstation eller något. Titta på människor. Titta på hur personer som känner varandra beter sig mot varandra, titta på hur okända beter sig mot varandra. Lyssna inte på dem, iaktta kroppspåken och försök tyda dem. Det går att lära sig mycket bara genom att vara nyfiken och försöka sådant, men det kräver såklart träning precis som allt annat.

Problemet är väl bara att om du säger hej till någon, exempelvis i en kö eller på gymmet. Så förväntar sig den personen att du ska säga något mer, att du är ute efter något ? Jag kan heja på folk när jag ute på joggingrundan. Men då finns inga förväntningar på att man ska säga nåt mer... för det hinner man inte... då har vi redan passerat liksom. :D
Men det är en trevligt liksom att folk hejar när man äre ute och joggar.

Nej , jag känner till mina egna begränsningar.
Jag vet att jag inte är något socialt geni och därför oftast inte förstår vad jag gör för fel.
Mänsklig interaktion är väl mitt akilleshäl. På möten kan mina kollegor dra skämt om dittan och dattan, å larva sig och jag sitter som ett frågetecken, men skrattar med. Vad får dom allt ifrån ? Smalltalk och skämtsamhet är jag dålig på. Men det ska sägas att jag skämtar osv med kompisar och familj. Men det är bara personer som jag känner väl och lärt känna under en längre tid. Dvs , jag känner mig trygg i att dom kan jag skämta med och vad jag kan skämta om.... Men jag tror inte heller att jag är helt socialt inkompetent då jag har haft relationer tidigare och när någon verkligen lär känna mig nog inte märker det så mkt.
Till en viss del hjälper man upp det genom att kompensera intellektuellt, men det finns gränser för vad som går att åstadkoma med den metoden. Min uppfattning är att du försöker lösa för mycket med att bara göra ännu fler analyser av den modell du är bekant med. Men att du inte kommer att nå dit du vill genom att bara fortsätta så.
Du skulle behöva lära dig mer om vad det är som du saknar och förstå hur stora luckor som det skapar. Det syns hela tiden när du skriver att du tror dig förstå, men egentligen missar grovt. Inte på faktanivå, men i själva konceptförståelsen.

Jag skulle tro att du producerar socialt gångbara beteenden och gör det rättså bra, när hunnit lära dig vad som fungerar bäst med en individ/situation du blir bekant med. Men har svårt att följa med till att utveckla reletionen på ett djupare mer intuitivt "känslomässigt/psykologiskt" plan. Och har viss blindhet för att de konkreta sidorna bara är hälften av det som behövs, och kanske underskattar vad en motpart kan uppleva saknas.

Problemet är väl bara att om du säger hej till någon, exempelvis i en kö eller på gymmet. Så förväntar sig den personen att du ska säga något mer, att du är ute efter något ? Jag kan heja på folk när jag ute på joggingrundan. Men då finns inga förväntningar på att man ska säga nåt mer... för det hinner man inte... då har vi redan passerat liksom. :D
Men det är en trevlig liksom att folk hejar.
Det går ju att göra likadant på gymmet. Säg att en person står vid en maskin eller vid ett redskap som är mitt i lokalen. Om du då är i högra delen av gymmet så kan du bestämma dig för att träna något som tränas i vänstra delen av gymmet. Gå dit och när du går förbi personen i mitten så säger du "Hej!" och fortsätter sedan din träning. Vill personen prata mer, ja då kan den sedan komma och ta kontakt och prata lite mer.

Till en viss del hjälper man upp det genom att kompensera intellektuellt, men det finns gränser för vad som går att åstadkoma med den metoden. Min uppfattning är att du försöker lösa för mycket med att bara göra ännu fler analyser av den modell du är bekant med. Men att du inte kommer att nå dit du vill genom att bara fortsätta så.
Du skulle behöva lära dig mer om vad det är som du saknar och förstå hur stora luckor som det skapar. Det syns hela tiden när du skriver att du tror dig förstå, men egentligen missar grovt. Inte på faktanivå, men i själva konceptförståelsen.

Jag skulle tro att du producerar socialt gångbara beteenden och gör det rättså bra, när hunnit lära dig vad som fungerar bäst med en individ/situation du blir bekant med. Men har svårt att följa med till att utveckla reletionen på ett djupare mer intuitivt "känslomässigt/psykologiskt" plan. Och har viss blindhet för att de konkreta sidorna bara är hälften av det som behövs, och kanske underskattar vad en motpart kan uppleva saknas.

Ja, du har nog rätt kanske.

Vad är det jag missar i konceptförståelsen och vad tycker du jag ska ändra på ?

Det går ju att göra likadant på gymmet. Säg att en person står vid en maskin eller vid ett redskap som är mitt i lokalen. Om du då är i högra delen av gymmet så kan du bestämma dig för att träna något som tränas i vänstra delen av gymmet. Gå dit och när du går förbi personen i mitten så säger du "Hej!" och fortsätter sedan din träning. Vill personen prata mer, ja då kan den sedan komma och ta kontakt och prata lite mer.

Haha, har du testat det ??
Ingen har nånsin hejat på mig på gymmet om det inte varit för att dom velat något.

Ingen har nånsin hejat på mig på gymmet om det inte varit för att dom velat något.
Absolut. Jag har hälsat på många personer på gymmet. Jag har även varit med om att en man kom fram när jag var ute och gick med hundarna. Han sa att han brukat se mig på gymmet mycket förut, men att det var länge sedan nu och undrade om jag slutat eller om något annat ändrats. Det var ett väldigt bra sätt att öppna det samtalet på, för det gjorde att vi lätt kunde prata vidare åt alla möjliga olika håll som kändes bekväma där och då.

Med tanke på hur du beskriver dina svårigheter att läsa av folks kroppspråk så kan det vara just pga det som du inte hittat någon på gymmet. Som när du upplevt att någon tittat på dig eller så och du säger att du "omöjligt kan veta varför". Har du provat att besvara deras kontaktförsök? För JA, att titta och ta ögonkontakt är kontaktförsök, även om det såklart inte går att veta exakt varför någon tar kontakt. Att torrt konstatera "Jaha, hon tittar, skitsamma" kommer inte leda någonvart.

Alltså jag hejar på folk lite då och då och varsomhelst utan att vilja särskilt mycket mer än att säga hej. Hejade tex på killen som har sätet bredvid mig på tåget i skrivande stund. Hejade på en person på gräsklippare för att den personen hejade på mig och senast idag vinkade en till mig när jag skulle till tåget.

Ingen aning om vem någon av dom är och även om den som vinkade nog tog fel på person så var det ju trevligt ändå. Det är liksom inte så noga, som mest blir det lite awkward och ingen dör av det. På gymmet hejar jag på alla, men så känner jag ju också alla, åtminstone till utseendet :D

Alltså jag hejar på folk lite då och då och varsomhelst utan att vilja särskilt mycket mer än att säga hej. Hejade tex på killen som har sätet bredvid mig på tåget i skrivande stund. Hejade på en person på gräsklippare för att den personen hejade på mig och senast idag vinkade en till mig när jag skulle till tåget.

Ingen aning om vem någon av dom är och även om den som vinkade nog tog fel på person så var det ju trevligt ändå. Det är liksom inte så noga, som mest blir det lite awkward och ingen dör av det. På gymmet hejar jag på alla men det är för att jag känner alla, åtminstone till utseendet :D

Hehe, va ?? Det låter inte normalt.
De flesta i svea riket går inte och hejar på allt å alla. Åtminstone inte på mig ...
Hursomhelst , så kommer du inte till en dejt genom bara ett hej.

Är det? Jag har raggat upp majoriteten av de jag haft ihop det med. Och det är inget ovanligt bland mina kvinnliga vänner.

Alltså Silverkjedan myntade ju nästan ett eget begrepp här med sin metod. *s*
Av de du har haft ihop det med är mycket möjligt men jag gissar att även för dig så har män tagit kontakt för dig fler gånger än vice versa. Det blir antagligen även en stor skillnad i hur det mottages och oavsett resten av personligheten så skulle dina försök mottas positivt oftare än t.ex. heros, hur många gånger har du t.ex. blivit helt dissad eller ignorerad när du försökt skapa kontakt? Det är skillnad i antalen kontaktförsök och hur bra man lyckas och det är även bortom själva personen utan direkta könsskillnader. Sedan är inte det något som hero kan förändra utan bara något man måste acceptera och anpassa sig efter men det är även delvis därför vissa tips och råd som ges blir lite tveksamma eftersom man inte riktigt har samma möjligheter att förhålla sig till.

Och mer? Jag ser liksom bara ett skal när jag försöker visualisera din drömpartner. Ska hon ha starka politiska åsikter? Älskar en viss grön nyans? Samla på doftljus? Etc etc...
Ehh, va ?
Såklart det blir ett skal, då jag inte vet exakt förrän jag träffar henne.
Jag kan ju inte säga att jag gillar kvinnor som samlar på doftljus direkt. Då begränsar mig nåt otroligt...

Hade jag varit singel och öppen för ett förhållande så hade jag inte haft något emot på att bli uppchattad på gymmet. Så det där är nog lite olika.
Fast självklart bara av personer som skulle vara för dig intressanta. Efter 10:e "How you doin'" på samma pass så skulle du nog också tröttna på det.

Hehe, va ?? Det låter inte normalt.
De flesta i svea riket går inte och hejar på allt å alla. Åtminstone inte på mig ...

Well, skrev jag att jag hälsar på allt och alla? ;)

Klart att folk hälsar på varandra - hur ska man annars ens kunna inleda någon konversation med folk? Att möta ögonkontakt och säga hej eller nicka och visa att man har uppmärksammat varandra är ju inte det minsta konstigt. Jag hejar på mina grannar också även om en av dem alltid bara blänger tillbaka. Det är en del av vardaglig artighet i vissa situationer. Eller när man tar fel på person. Eller om man bara liksom, tja. Vill säga hej.

Du kanske skulle pröva och se vad som händer? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 378
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 473
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka