Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hört talas om Sophia Loren o Carlo Ponti? Hon ansågs världens vackraste kvinna av sin samtid o bar alltid väldigt höga klackar, hennes make var korpulent o ca 20 - 25 cm kortare, deras äktenskap var mycket lyckligt äktenskapet tog slut iom hans död.
Hört talas om Jacgueline Kennedy o Aristoteles Onassis, något liknande där, han var faktiskt ganska ful, äktenskapet var mycket lyckligt, enligt ryktena mycket beroende på att de var så kompatibla i sängen, de höll ihop tills han dog.

Din poäng är ? Utseendet spelar ingen roll ?
Om man inte kan locka till sig andra mer sitt utseende. Måste man ha andra kvaliteter.

Din poäng är ? Utseendet spelar ingen roll ?
Om man inte kan locka till sig andra mer sitt utseende. Måste man ha andra kvaliteter.
Det känns som vi går i cirklar. Igen.

Andra kvaliteter har man. ALLA har kvaliteter.
Kanske skulle du försöka se dina egna?

Du kan inte bli någon annan - varesig i personlighetstyp eller utseende. Så att önska att du vore annorlunda på de punkterna är bara idiotiskt.

Använd de kvaliteter du har. (Och skippa tinder).

Tror du att en del av dem tar sig igenom svårigheten och får ett bra liv?
Alltså inte bara lunkar på utan ett vettigt liv?

Det tror jag absolut.
Livet kanske inte blir som dom tänkt sig. Men dom kanske lever ett bra liv iaf...

Nej, vi har nog lite olika smak på kvinnor.
Min kompis som jag drog i ett tidigare exempel som får kvinnor på krogen. Är svag för kvinnor med utländskt påbrå, gärna lång, inte för smal å inte för tjock. En tjej han träffade på krogen tyckte han egentligen var för smal medan jag tyckte hon var perfekt. Dock är nuvarande partner kort med utländsk bakgrund. Men för sex har han nästan inga krav alls som det verkar, bara han får ligga så kan han ligga med nästan alla på krogen... Medan jag ser kanske 1-3 stycken på hela stället som intresserar mig.

Men här låter det som om krogmiljön är en pralinask där man väljer den pralin man är sugen på. Är man riktigt desperat kan man inte vara nogräknad så då kan din kompis tänka sig att slafsa i sig vilken pralin som helst bara för att sötsuget slagit till, medan du inte alls kan tänka dig de med likör i utan enbart trillingnöt och de med nougat.

Tips: Kvinnor är inte praliner

Men här låter det som om krogmiljön är en pralinask där man väljer den pralin man är sugen på. Är man riktigt desperat kan man inte vara nogräknad så då kan din kompis tänka sig att slafsa i sig vilken pralin som helst bara för att sötsuget slagit till, medan du inte alls kan tänka dig de med likör i utan enbart trillingnöt och de med nougat.

Tips: Kvinnor är inte praliner

Hehe, det var ju också ett sett att se på det.
Vad är din poäng ? Att både min kompis och jag har fel sett att se på kvinnor ?
Men ganska korrekt liknelse. Min kompis är väldigt impulsiv med det mesta.
Medan jag är lite mer perfektionist i det mesta. Jag vill ha det perfekt vare sig det gäller bostad, prylar eller kvinnor. Alltså , jag gillar inte att göra saker lite halvt. Tex, one nights med en kvinna jag inte känner attraktion till känns ju helt meninglöst för mig. Jag vill älska någon passionerat och inte bara ha nån att stoppa k*ken i... ursäkta uttrycket.

Senast ändrad:
Naturligtvis, men hur kom dom i kontakt med varandra från första början.
Hur fick han hennes uppmärksamhet. För det är oftast åt det hållet... att mannen tar första steget.

Men här gör du det igen. Vad då "mannen oftast tar första steget"? Det är inget fakta. Du har inte en susning.

Det är oftast ett samspel, en blick som leder till ett samtal som ledet till skratt eller allvar. Små, små subtila saker. Om jag är intresserad av en person rusar jag iofs inte rakt på hen, men jag håller mig i närheten, cirkulerar, försöker väcka intresse. Då märker jag ju snart om intresset är besvarat och är det så är det ju gemensamt från och med då.

Något av det mest oattraktiva jag har träffat på var en kille som utvärderade alla tjejer han umgicks med som ev. flickvänsmaterial. Han var kort, såg trevlig ut, var trevlig att umgås med men lite osäker socialt. Vi hängde några gånger sen träffade jag min nuvarande man och vi umgicks inte så mycket efter det. Hade han helt kunnat släppa den där förhållande delen hade jag kanske varit mer intresserad av honom. Jag hoppas han mognade och blev tryggare i sig själv för han verkade vara en himla bra kille.

Att kunna umgås och prata/chatta med en kille helt förutsättningslöst var helt klart det viktigaste för mig för att ens kunna bli intresserad av något "förhållande".

För att träffa tjejer, umgås med folk, prata med dem utan att fundera på om de är potentiella flickvänner eller ej (dvs. skit fullständigt i hur de ser ut osv.). Hittar du någon tjej (eller kille för den delen) där du tycker samtalet flyter på och är enkelt, föreslå att ni hittar på någon aktivitet tillsammans, gärna med några kompisar. Kanske inte det är personen kommer hamna med i slutänden men de i sin tur känner ju personer som du kanske träffar på osv. Ju fler kontaktytor desto fler möjligheter att hitta en koppling som leder någonstans. Men att gå ut och aktivt leta efter ett förhållande på krogen/tinder osv. finner nog många ganska avskräckande, ingen vill väl bli bedöm som potentiellt partnermaterial av en person som inte känner dem det minsta.

Men här gör du det igen. Vad då "mannen oftast tar första steget"? Det är inget fakta. Du har inte en susning.

Det är oftast ett samspel, en blick som leder till ett samtal som ledet till skratt eller allvar. Små, små subtila saker. Om jag är intresserad av en person rusar jag iofs inte rakt på hen, men jag håller mig i närheten, cirkulerar, försöker väcka intresse. Då märker jag ju snart om intresset är besvarat och är det så är det ju gemensamt från och med då.

Men hur ska man veta vad en blick betyder ??
Jag tycker jag får blickar då och då från tjejer på gymmet där vi möter blicken. En tjej ställde sig länge vid spegeln framför mig när jag tränade och fixa och greja med håret. Men jag har absolut ingen aning om hon ville göra sig snygg för mig, eller bara kände för att fixa håret där och då, eller om blicken betyder att hon är intresserad eller tittar hon på alla killar hon går förbi ? Who knows...

Tips: få kvinnor vill känna sig som objekt som mannen skaffar. Kan vara en dålig idé då att jämföra oss med prylar.
Naturligtvis , ser jag inte kvinnor som prylar.
Det var bara en liknelse på att jag inte gillar att gå inför något lite halvdant.

Medan jag är lite mer perfektionist i det mesta. Jag vill ha det perfekt vare sig det gäller bostad, prylar eller kvinnor. Alltså , jag gillar inte att göra saker lite halvt. Tex, one nights med en kvinna jag inte känner attraktion till känns ju helt meninglöst för mig. Jag vill älska någon passionerat och inte bara ha nån att stoppa k*ken i... ursäkta uttrycket.[/QUOTE

Min poäng? Så länge du utan att ens reflektera över det jämför din blivande livskamrat med materiella prylar som du också vill ha så kommer det inte att fungera. Eller med praliner. Du går inte ut och köper en perfekt livskamrat.

Och i den liknelsen är dina exempel bostäder, prylar och kvinnor. Jag tror det säger ALLT om din syn på relationer och kvinnor.

Jag kanske ska börja se alla kvinnor som min polare istället då. Se alla kvinnor som kn*llbara då för det verkar ju gå hem...

Medan jag är lite mer perfektionist i det mesta. Jag vill ha det perfekt vare sig det gäller bostad, prylar eller kvinnor. Alltså , jag gillar inte att göra saker lite halvt. Tex, one nights med en kvinna jag inte känner attraktion till känns ju helt meninglöst för mig. Jag vill älska någon passionerat och inte bara ha nån att stoppa k*ken i... ursäkta uttrycket.

Livet är sällan perfekt... och attans vad tråkigt det vore. Vi växer av svårigheter och när vi tvingas anpassa oss. Kärlek är dessutom inte ett statiskt fenomen, den ändras under tiden man är ihop utan att för den delen ta slut (det kan den givetvis göra men om man nu snackar existerande förhållanden).

Ständig perfektion är tråkigt. De vackra uppstår i de där stunderna allt faller på plats och i just den stunden blir perfektion. Som i morse när jag kände att jag bara var tvungen att åka ut till riggen. Soluppgången i den här miljön var magisk och helt perfekt, just pga förhållandena som uppstod i de ögonblicken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 378
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 473
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka