Jag har nu läst en massa om och av dig Hero, du dyker upp överallt på Buke och det handlar alltid bara om dig själv. Du har fått hur många råd som helst, men de verkar inte riktigt gå in.
Du svarar oftast vänligt och artigt på ytan, men under ytan finns något annat och jag tror att det är det som är ditt problem. Det är naturligtvis inte roligt att känna sig ensam, utanför, bortvald och inte tillräckligt attraktiv. Det är inte roligt för någon att känna så. Alla människor vill väl bli uppskattade och gärna älskade precis som de är. Det kan kännas väldigt orättvist att vissa blir det helt utan märkbar ansträngning medan andra försöker anpassa sig in absurdum utan att lyckas.
Hur du än letar kommer du inte att hitta den magiska nyckeln som förklarar allting för dig och gör världen begriplig. Det finns ingen mirakelmetod för att bli älskad.
Men ett av dina största problem är att du är mer intresserad av dina egna frågor än av de svar du får. Jag tror att det kan vara så att det beteendet går igen när du letar en partner. Nämligen att du hela tiden utgår från dig själv och inte har förmågan att förstå hur andra känner. Det finns ingen mall. Jag tror att du skulle vinna mycket på alla plan om du började lyssna på andra människor i stället för att säga att de har fel så fort det inte stämmer med dina teorier som du har läst dig till.
Du behöver inte göra om dig. Men du ska heller inte försöka göra om andra. Vill du förstå andra bättre måste du lära dig att lyssna. Att skafgfa en partner är inte som att köpa en hund eller en assessoar.