Alltså
@Hero
Rätta mig gärna om jag fattat något fel nu. Men jag fattar det som att "skaffa en partner" är en stor och viktig punkt för dig i ditt liv nu, korrekt? Isåfall har jag några frågar som jag tror kan vara nyttiga för dig att fundera på och tänka kring.
1. Hur ser du på ett förhållande? Är det något man skaffar, något man får, något man bygger tillsammans... Hur går det till?
2. Varför vill du ha en partner? Vad är det för just DIG just NU som gör att du vill ha en partner?
3. Ser du på kvinnor på något annat sätt än hur du ser på män? Du skriver ofta om "jag kan inte heja på alla söta tjejer", "när jag ser en attraktiv kvinna..." osv. Gör du alltid en omedelbar bedömning av andra människors utseende?
4. Vad vill du "få ut av" ett förhållande? Vad tänker du att det ska kunna ge dig, nu och kanske på lång sikt? Vilken typ av förhållande? KK eller någon du i framtiden kanske gifter dig med, skaffar barn, köper sköldpadda tillsammans med..?
Du får gärna försöka svara så gott du kan så jag förstår lite bättre hur du tänker kring hela grejen, så är det kanske lättare att ge tips också.