Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ehh, va ?
Såklart det blir ett skal, då jag inte vet exakt förrän jag träffar henne.
Jag kan ju inte säga att jag gillar kvinnor som samlar på doftljus direkt. Då begränsar mig nåt otroligt...

HÄR!!!
Här har vi det, tänk tvärtom!
Fokusera på vilka inre egenskaper du vill ha och tänk att skalet får du se hur det blir när du väl träffat henne.

Inifrån och ut istället för utifrån och in (sen tänker jag att vi omedvetet ändå sållar bort skalen vi absolut inte kan tänka oss men sålla inte medvetet).

Alltså @Hero
Rätta mig gärna om jag fattat något fel nu. Men jag fattar det som att "skaffa en partner" är en stor och viktig punkt för dig i ditt liv nu, korrekt? Isåfall har jag några frågar som jag tror kan vara nyttiga för dig att fundera på och tänka kring.
1. Hur ser du på ett förhållande? Är det något man skaffar, något man får, något man bygger tillsammans... Hur går det till?
2. Varför vill du ha en partner? Vad är det för just DIG just NU som gör att du vill ha en partner?
3. Ser du på kvinnor på något annat sätt än hur du ser på män? Du skriver ofta om "jag kan inte heja på alla söta tjejer", "när jag ser en attraktiv kvinna..." osv. Gör du alltid en omedelbar bedömning av andra människors utseende?
4. Vad vill du "få ut av" ett förhållande? Vad tänker du att det ska kunna ge dig, nu och kanske på lång sikt? Vilken typ av förhållande? KK eller någon du i framtiden kanske gifter dig med, skaffar barn, köper sköldpadda tillsammans med..?

Du får gärna försöka svara så gott du kan så jag förstår lite bättre hur du tänker kring hela grejen, så är det kanske lättare att ge tips också.

Du ska gå in i dig själv, leta inne i dig själv, leta efter vad det är DU vill ha, inte vad tjejer söker...

Ett exempel...

Nu är jag inte singel och sökande men om jag vore...

För mig är utseendet inte oviktigt, det måste attrahera mig...men det är sekundärt, många olika utseenden kan attrahera mig och framförallt kan en bra personlighet vara oerhört attraktivt för mig.

Jag har hyfsad koll på mig själv, jag vet vad som är viktigt för mig i en relation förutom fysisk attraktion.

* Jag behöver en kvinna som tänker, som gillar att fundera och reflektera. Vi ska kunna bolla tankar, idéer och känslor med varandra.
* En kvinna som inte låser sig vid en konflikt utan förstår att vi behöver kommunicera för att ta oss förbi hindret.
* Jag vill ha en kvinna med en solidarisk och humanistisk grundsyn.
* Jag vill ha en kvinna som inte tycker att materiella ting, statusprylar eller att det perfekta utseendet är meningen med livet.
* Jag har barn och vill ha en kvinna som förstår vad det innebär, att de inte är bortförhandlingsbara och som förstår att ska relationen funka behöver hon vilja ha en fungerande relation med dem (och jag med hennes om hon har barn).Troligen är det något som är betydligt enklare att riktigt, riktigt förstå för någon som själv också har barn och därför kan det vara en enklare matchning men givetvis finns det kvinnor utan barn som förstår och klarar den biten också.
* Jag vill ha en kvinna som tycker att vi som familj är superviktigt.
* Jag behöver ha en kvinna med humor, som kan skratta åt det mesta men ändå har djup. Jag vill kunna skifta mellan skratt och djup. Jag vill kunna skratta rått åt något på tv samtidigt som jag vill kunna prata om viktiga samhällsfrågor med henne.
* Jag vill ha en kvinna som är empatisk och kan prata om sina känslor.
* Jag vill ha en kvinna som är snäll, mot mig men även mot andra.
* Jag vill ha en kvinna som gillar mig för den jag är, trots mina brister.

Det här kan givetvis låta som svammel men faktum är att ganska många faller bort på en del av punkterna. Å andra sidan, hittar jag en kvinna med dessa egenskaper så blir hon oerhört attraktiv i mina ögon.

Tänk såhär....

Om du träffar en skitsnygg tjej som älskar att träna....men har en sådär personlighet, så kommer du om tio år troligen att vakna upp med en tjej du tycker är ganska oattraktiv och har en riktigt tråkig personlighet. (Dels kommer åren att ställa till det för den spänstiga kroppen och dels tenderar människan att tappa attraktion till någon med taskig personlighet).

Om du däremot träffar en halvsöt tjej med fin personlighet...kommer du om tio år troligen att vakna upp bredvid en riktigt attraktiv kvinna med fantastisk personlighet.
(attraktion tenderar att växa ju mer man ser av en riktigt fin personlighet).

Så nej, i mina ögon är det absolut inte meningslöst att gå in i sig själv och verkligen klura på vad det är man själv vill och behöver ha.

Jag tycker inte att det är svammel och håller med i det mesta du säger.
Men jag har inte råd att vara så picky... jag har inte en stor pool av tjejer jag kan välja mellan.
Jag har nog svårt att träffa en tjej jag är attraherad av ... att sen då kunna sortera hennes personliga egenskaper ... Ja, då ser man hur stor sannolikhet jag har. Åtminstone på nätet och Tinder.
Eftersom de kvinnor som attraheras mig har en hel pool med män att filtrera mellan...

Men annars håller jag med dig.
Attraktion är viktigt. Men personlighet är det som kommer att hålla ihop förhållandet i längden. Det ena fungerar dock inte utan det andra...
Så ja det sätter lite perspektiv på hur svårt det är att träffa någon och att träffa rätt :). Men det hjälper mig inte direkt...

HÄR!!!
Här har vi det, tänk tvärtom!
Fokusera på vilka inre egenskaper du vill ha och tänk att skalet får du se hur det blir när du väl träffat henne.

Inifrån och ut istället för utifrån och in (sen tänker jag att vi omedvetet ändå sållar bort skalen vi absolut inte kan tänka oss men sålla inte medvetet).

Jag har försökt med det...
Men finns inte attraktion finns inget att bygga vidare på.

Alltså @Hero
Rätta mig gärna om jag fattat något fel nu. Men jag fattar det som att "skaffa en partner" är en stor och viktig punkt för dig i ditt liv nu, korrekt? Isåfall har jag några frågar som jag tror kan vara nyttiga för dig att fundera på och tänka kring.
1. Hur ser du på ett förhållande? Är det något man skaffar, något man får, något man bygger tillsammans... Hur går det till?
2. Varför vill du ha en partner? Vad är det för just DIG just NU som gör att du vill ha en partner?
3. Ser du på kvinnor på något annat sätt än hur du ser på män? Du skriver ofta om "jag kan inte heja på alla söta tjejer", "när jag ser en attraktiv kvinna..." osv. Gör du alltid en omedelbar bedömning av andra människors utseende?
4. Vad vill du "få ut av" ett förhållande? Vad tänker du att det ska kunna ge dig, nu och kanske på lång sikt? Vilken typ av förhållande? KK eller någon du i framtiden kanske gifter dig med, skaffar barn, köper sköldpadda tillsammans med..?

Du får gärna försöka svara så gott du kan så jag förstår lite bättre hur du tänker kring hela grejen, så är det kanske lättare att ge tips också.

Tyvärr, har jag ingen lust att svara på dina frågor längre.
Jag ser inte vart du vill komma. Tyvärr, mer än att du vill ha publicitet för att du minsann ser kvinnors insida men inte jag.

Senast ändrad:
Tyvärr, har jag ingen lust att svara på dina frågor längre.
Jag ser inte vart du vill komma. Tyvärr, mer att du vill ha publicitet för att du minsann ser kvinnors insida men inte jag.
Det är du själv som säger att du inte ser kvinnors insida, det är inte mina ord och inga ord jag hade tänkt skriva heller. Jag ville ärligt försöka förstå VAD det är du letar efter och VARFÖR, men för mig kvittar det. Fortsätt på ditt sätt du så får du säkert ditt drömliv rakt ner i brevlådan inom en vecka eller två :up:

Det är du själv som säger att du inte ser kvinnors insida, det är inte mina ord och inga ord jag hade tänkt skriva heller. Jag ville ärligt försöka förstå VAD det är du letar efter och VARFÖR, men för mig kvittar det. Fortsätt på ditt sätt du så får du säkert ditt drömliv rakt ner i brevlådan inom en vecka eller två :up:
Det har jag aldrig sagt.

Men Hero, jag vet inte hur du ser ut men utifrån det jag läst får jag en bild av ganska vältränad man som troligen ser rätt ok ut vid första anblicken.

Jag vågar påstå att enligt den mall du ofta hänvisar till, är du betydligt snyggare än vad jag är.
Ändå sitter vi här, du med det snyggare utseendet, den yngre fräschare kroppen, relativt flyttbar och inga barn som man kan störa sig på eller man behöver dela på uppmärksamheten med...men ändå supersingel utan ljus i tunneln...

...och jag, troligen något äldre (40+), några kg mer än jag önskar, knappt tid att träna, klurar dagarna i ända för att få ihop livspusslet, inte flyttbar, barn och ex att förhålla sig till...och har inga direkta problem med att träffa intressanta kvinnor.

Är det verkligen så att du förlorat i genlotteriet eller kan det finns outforskade guldgruvevägar kvar att utforska?

Tål det inte att funderas på iaf?

Men jag har inte råd att vara så picky... jag har inte en stor pool av tjejer jag kan välja mellan.
Jag har nog svårt att träffa en tjej jag är attraherad av ... att sen då kunna sortera hennes personliga egenskaper ... Ja, då ser man hur stor sannolikhet jag har. Åtminstone på nätet och Tinder.
Eftersom de kvinnor som attraheras mig har en hel pool med män att filtrera mellan...

Attraktion är viktigt. Men personlighet är det som kommer att hålla ihop förhållandet i längden. Det ena fungerar dock inte utan det andra...
Så ja det sätter lite perspektiv på hur svårt det är att träffa någon och att träffa rätt :). Men det hjälper mig inte direkt...

Det är inte många människor som har en stor pool med potensiella partners att leta i. De flesta har krav precis som du (väldigt varierande sånna). De flesta människor lyckas träffa någon de kan älska och blir älskade tillbaka. Du är på intet sätt unik i din längtan av en livspartner.

Men Hero, jag vet inte hur du ser ut men utifrån det jag läst får jag en bild av ganska vältränad man som troligen ser rätt ok ut vid första anblicken.

Jag vågar påstå att enligt den mall du ofta hänvisar till, är du betydligt snyggare än vad jag är.
Ändå sitter vi här, du med det snyggare utseendet, den yngre fräschare kroppen, relativt flyttbar och inga barn som man kan störa sig på eller man behöver dela på uppmärksamheten med...men ändå supersingel utan ljus i tunneln...

...och jag, troligen något äldre (40+), några kg mer än jag önskar, knappt tid att träna, klurar dagarna i ända för att få ihop livspusslet, inte flyttbar, barn och ex att förhålla sig till...och har inga direkta problem med att träffa intressanta kvinnor.

Är det verkligen så att du förlorat i genlotteriet eller kan det finns outforskade guldgruvevägar kvar att utforska?

Hur träffar du dessa kvinnor?

Hur träffar du dessa kvinnor?
De senaste relationerna jag har haft är kvinnor jag träffat på nätet. HP t.ex (har aldrig haft Tinder).

Jag tänker lite tvärtom mot vad Hero gör, för mig funkar nätet bra just för att jag får en bra chans att visa min personlighet. Samma gäller irl, fem i tre på krogen är det inte jag som vinner men sitter vi och pratar eller umgås innan så ökar mina chanser dramatiskt.

Även om jag inte träffat partners på jobb och sånt så är även det forum där jag kommer mer till min rätt.

Jag uppfattar mig absolut inte som oattraktiv men inte heller den snygga som får alla att vända sig om.
Är väl helt ok om man gillar min typ. Får jag därefter chansen till ett bra samtal så brukar mina aktier stärkas. Sen blir ju även jag nobbad oftare än vad jag får dejt men det är inget konstigt, jag är givetvis inte rätt för alla kvinnor eller ens en majoritet...men jag är rätt för några.

Jag är inte snygg. I så fall hade jag fått mer uppmärksamhet.
Det finns alltid saker man kan göra för att förbättra sina chanser.
Lycka till med livspusslet :)

Nej!! De tjejer du vill ha har inte en stor pool att filtrera. De har en helt annan pool än den du simmar i, men det är inte fler män i den, för varje tjej har sina krav.

Jag saknar tvåsamhet, sex, närhet, bekräftelse. Varje gång jag ser en attraktiv tjej så blir man påmind. När jag var tillsammans med mitt ex så var det bara henne.
Saknaden vart större efter senaste exet tror jag.

Det är bara det att jag oftast slås av att du verkar vilja ha "trophy woman", någon som ska se snygg ut när du har armen runt henne.
Du verkar ha en inre bild av en person som jag inte förstår hur den personen ska vara, för att vara kompatibel med dig.

Att vara smal och tycka om träning finns det ju tusentals tjejer som är.

Du verkar också mest vara intresserad av tjejer som inte är intresserad av dig.
Det är en rätt smal preferens du verkar ha där det inte är så mycket som får gå utanför din mall, det gör det ju betydligt svårare för dig själv än vad det behöver vara.

Du får kanske börja åka på träningsresa med likasinnade och så kanske du stöter på "the one" en dag?

Det är bara det att jag oftast slås av att du verkar vilja ha "trophy woman", någon som ska se snygg ut när du har armen runt henne.
Du verkar ha en inre bild av en person som jag inte förstår hur den personen ska vara, för att vara kompatibel med dig.

Att vara smal och tycka om träning finns det ju tusentals tjejer som är.

Du verkar också mest vara intresserad av tjejer som inte är intresserad av dig.
Det är en rätt smal preferens du verkar ha där det inte är så mycket som får gå utanför din mall, det gör det ju betydligt svårare för dig själv än vad det behöver vara.

Du får kanske börja åka på träningsresa med likasinnade och så kanske du stöter på "the one" en dag?

Hon behöver inte vara någon fotomodell alls.
Det finns rätt många smala tjejer som tycker om träning ja. Men på Tinder är dom otroligt svårfångade ?

Det finns inte så många tjejer som är intresserad av mig. Så ja... det blir en smal preferens.

Jag är med i en träningsklubb. Men det är väldigt få kvinnor där , ingen som attraherar mig och de flesta har partner.

Hon behöver inte vara någon fotomodell alls.
Det finns rätt många smala tjejer som tycker om träning ja. Men på Tinder är dom otroligt svårfångade ?

Det finns inte så många tjejer som är intresserad av mig. Så ja... det blir en smal preferens.

Jag är med i en träningsklubb. Men det är väldigt få kvinnor där , ingen som attraherar mig och de flesta har partner.
Tycker du om att resa?
Finns ju otroligt många resor som är inriktade till singlar. Eller för all del träningsresor.

Du har hittat vad som är din grej. Att snacka verkar vara det.
Märks inte minst här på buke....
Ja, så är det givetvis!
Jag är bra på att snacka och skriva och det är givetvis ett plus. Å andra sidan ska det backas upp irl också, kvinnor är inte korkade och ser igenom ganska snabbt om det är tomma ord, framförallt om de är 35+ och haft ett par relationer tidigare.
Därför måste det jag säger vara förankrat inom mig, på riktigt.

Därav att jag ställde frågorna i början, om du går in i dig själv och får koll där först, så kommer du att ha bättre koll på vad du kan kompromissa med och vad du inte kan göra det med --> då blir du också tryggare i dig själv --> du blir mindre intresserad av vad tjejer söker och mer intresserad av vad du själv söker --> du blir genast mer attraktiv för kvinnor.

Tycker du om att resa?
Finns ju otroligt många resor som är inriktade till singlar. Eller för all del träningsresor.

Jorå, vet inte om jag skulle uppskatta att resa med en massa okända människor dock.
Men , av nyfikenhet vart hittar man dessa ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 378
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 474
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka