Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag har ingen koppling till BB så hur han ser på detta är inte mitt fokus. De flesta som tränar för AR-tränare har sin tidigare ridning med sig i olika stor grad så jag vet inte hur många som är rena AR-ryttare egentligen? För mig är det mera märkligt att vissa inte ser detta, men det beror väl på vilka miljöer man rör sig i också. Visst kan man se filmer eller få liveupplevelser i olika sammanhang. Skillnaden är kanske att det inte är på Tuben man ser filmerna? Både filmer och ryttarna live ser man på kurser, clinics eller helt privat. Jag förstår inte varför filmernas vara eller inte vara får så stort fokus. Varför är det så intressant?=ginnies;Det blir ju väldigt märkligt när de som menas rida AR väldigt bra t.o.m, inte kan visas i något sammanhang- det borde ju vara av stort intresse för mäster och hans undersåtartränare så mycket kritik som getts här på buke för deras brist på grunder som energi, takt ex.
Att då elever presterar AR som inte mäster själv kan visa låter väldigt besynnerligt.
Du menar alltså att dessa stycken har två olika innebörder?
Detta förtydligar allt.
Citat:
Hästen i rörelse: Gillian Higgins: "galoppen känneteckas av att det yttre bakbenet påbörjar rörelsen och det inre frambenet leder rörelsen"
det är en samsidig rörelse o därmed ska även bytena ske så- vilket Bent inte ansåg.
Ja den ska ju helst sätta sig på ytterbak...
ja ja...
Detta förtydligar allt.
det är en samsidig rörelse o därmed ska även bytena ske så- vilket Bent inte ansåg.
Nej det går inte om man galopperar för sakta o tar bort svämomentet.
Numera när han har iberiska hästar som han rider på med så byter dessa rent.
Det skulle vara intressant om han nu reviderat sin uppfattning.
Påståendet på seminariet med Lette o Karl där han påstog detta var ganska anmärkningsvärt.
O Karl stog för påståendet att man skulle skola hästens mun- inte hästens hjärna- inlärning.
Nej man skulle lära hästen att böja på nacken från marken- inte att huvudets placering skulle vara avhängigt hur den jobbar bakifrån över ryggen. Ren handridning.
Vad säger Bent om bytena då? Du kanske vill vara snäll och berätta! (Jag har själv inte kommit så långt som till galoppombyten, och mina böcker är utlånade).
Han sa att bytena inte skulle vara "samsidiga" som man kan beskriva den vanliga galoppen.