Stora diskussionstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Akademisk ridkonst

Mycket OT.

Trixet är att man måste ha en korrekt citat "tag" före och efter texten. Det går att ha citat inom citaten också. Nu stavar jag medvetet fel så att det ska synas (tagit bort ett "e")

[QUOT] börjar man med
och [/QUOT] slutar man med
vill man citera någon specifik så blir syntaxen:[QUOT=bigganl;14783205]

----
[QUOT] text [/QUOT]

blir

----
[QUOT] text1 [QUOT] text2 [/QUOT][/QUOT]

blir

Man ska alltid ha lika många avslutnings taggar som start taggar annars så funkar inte de udda, de ser bara konstigt ut.

Sv: Stora diskussionstråden

Och om du läser i det inlägget längst upp så vad står det där? Jo biggan.. Om man skall vara petig då :cool:

Ser ut som Axel svarat ginnies när det i själva fallet är biggan som hon svarat.

:laugh: Ja - på sätt och vis VAR ju då Biggan inblandad iaf då....

Ja jag citerade ju mackan flera ggr i samma inlägg och det var inga problem. Det var ju för att jag var den första som svarade på hennes inlägg. Om du i din tur svarar mig på den jag svarade mackan på, så kommer det att stå "ursprungligen postat av mackan" eftersom hon var den som skrev inlägget. Att du svarar på mitt svar kommer alltså inte att synas. Det gör det hela lite förvirrande, men vi kan ju säga det i texten om vi svarar ett svar, så kanske vi slipper förvirringen. Det är ju ofta som det blir många svar på svaren i långa kedjor och då gäller det ju att det framgår vem man svarat.

Det räcker att man citerar rätt
Nej det gör ju inte det. (har provat flera ggr) Även om man citerar korrekt så står det ju vem som postat det ursprungliga inlägget. Om du skriver något som jag svarar på och sen svarar någon mig så står det "ursprungligen postat ar Rider" Det är ju egentligen helt korrekt eftersom du skrev först, men om någon citerar mig i mitt svar till dig kan det ju lätt bli förvirrande ändå.
Jag menar att om man svarar och citerar någons svar så kan man ju lätt vara extra tydlig med vems citat man har med.

Rider
Nej nu fattar jag ingenting. Nu har du, jag och ponnytanten skrivit en kedja och svarat på varandras inlägg flera ggr. Ändå blir det inte så tokigt som det blivit ibland. Nu stämmer det ju och ändå citerar jag på samma sätt hela tiden. Vad är kruxet?? (och hur kan det bli olika resultat när man gör likadant?)

Nej just det. Det händer inte i den här svarskedjan och ändå är jag ju uppenbarligen en av de som skriver.

fast du var inte inblandad i den kedjan utan det var ponnytants svar på mitt inlägg som jag citerade.

Ja men det hände mig i 1788 för att det står ditt namn längst upp som du ser.. det var ju dig jag citerade hahahaha

I give up! hahahaha

Men hur menar du? Vad gör jag som startar felen? Det blev ju inget fel i den svarskedjan med dig, mig och ponnytanten. Jag citerar på samma sätt hela tiden. Vad menar du att jag gör? Om jag gör något fel så vill jag såklart ändra på det. Hjälp mig!

:rofl::rofl:

Jag veeet inte vad du gör :p

Allt jag vet är att jag har märkt att det händer när du är involverad på något vis.

:rofl::rofl:

Jag veeet inte vad du gör :p

Allt jag vet är att jag har märkt att det händer när du är involverad på något vis.

Jag vet inte heller:D skumt. Nu har jag svarat flera ggr och det har inte hånt nåt konstigt, däremot hände det dig nyss. (och andra användare tidigare) Jag fattar inte det här. Jag citerar på samma sätt hela tiden för att det är enklast att göra likadant. Om du kommer på varför det här händer ibland så säg till!! Det är ju uppenbarligen inte bara jag som gör nåt eftersom det händer andra också. Men nåt gör vi ju, frågan är bara vad??:crazy::)

fast du var inte inblandad i den kedjan utan det var ponnytants svar på mitt inlägg som jag citerade.

Ja men det hände mig i 1788 för att det står ditt namn längst upp som du ser.. det var ju dig jag citerade hahahaha

I give up! hahahaha

Men jag har skrivit i den kedjan och det har inte hänt mig där. Om du citerar mig och får fel i svaret kan inte jag påverkat det. Nån liten detalj är det som inte stämmer när det blir så här, men det kanske är så litet att vi inte märker det?? (och varför har detta bara hänt på senare tid och inte långt tidigare? Det är också skumt)

Jag vet inte heller:D skumt. Nu har jag svarat flera ggr och det har inte hånt nåt konstigt, däremot hände det dig nyss. (och andra användare tidigare) Jag fattar inte det här. Jag citerar på samma sätt hela tiden för att det är enklast att göra likadant. Om du kommer på varför det här händer ibland så säg till!! Det är ju uppenbarligen inte bara jag som gör nåt eftersom det händer andra också. Men nåt gör vi ju, frågan är bara vad??:crazy::)
Det där händer för att du börjar skriva på fel ställe.

Svara nu istället så det går att fatta vad du menar med svaret till mig- utan att hugga upp det o svara på var mening

Det där händer för att du börjar skriva på fel ställe.
Hrm.. fel ställe. Jag måste ju skriva det jag vill efter citatet. Vart menar du att jag ska skriva annars? (ber om ursäkt om jag är trög nu:D)
Svara nu istället så det går att fatta vad du menar med svaret till mig- utan att hugga upp det o svara på var mening
Japp. Jag svarar. (Att ha flera citat från samma inlägg tycker jag blir mycket tydligare när man svarar. Det är anledningen till att jag har flera citat ibland.)

Hrm.. fel ställe. Jag måste ju skriva det jag vill efter citatet. Vart menar du att jag ska skriva annars? (ber om ursäkt om jag är trög nu:D)
Japp. Jag svarar. (Att ha flera citat från samma inlägg tycker jag blir mycket tydligare när man svarar. Det är anledningen till att jag har flera citat ibland.)

Jag tycker inte att det blir tydligare- bara kluddigare!
Jag brukar inte ens läsa allt.:cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 582
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 517
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar