Sv: Samlad trav...
De AR-tränare jag träffat eller ridit för kallar skolor för skolor, men inte andra rörelser, precis som de Strömsholmutbildade tränare jag träffar. Har inte märkt någon skillnad alls där. Om det är vissa tränare som kallar sånt som inte är skolor för skolor så förstår jag förvirringen, men det gäller som sagt inte alla. Är det inte flummiga tränare det handlar om då och inte AR?Jag är fullt medveten om att det finns variation i skolarbetet, utöver det-alla kan inte, men det finns variationer som inte stärker, och det finns variationer som inte är skola, och det är där skillnaden (som bara talar för mig) ligger, icke stärkande variationer kallas hos AR för skola och variationer som inte är skolor kallas för skolor, och menas vara skolor-en grund är ju framåtbjudning och att framdelen lättar, redan där brister det när energi saknas och h äst inte går framåt, så hur kan det då jämföras med TR?Att fråga mig om film är rätt meningslöst. Jag tittar så sällan på filmer, mest eftersom jag har så långsam uppkoppling, så jag har ingen koll på filmer alls. Varken AR-filmer eller vanliga dressyrfilmer. (sitter på jobbet ibland bara och kollar in Kittels Falsterboritt för den kan jag inte låta bli) Att söka bland filmer med så långsam uppkoppling är tidskrävande. Det ska buffra hela tiden och tar bara såååå lång tid, så det är inte värt det.Och var finns filmen på den där AR-skolan som passar in i TR -mallen, det är inte särskilt svårt att hitta film på VDskolor som är både bra, mkt bra o tom är utmärkta.
Men det måste väl finnas folk som har bra koll på filmer? förresten. Hur vet man att det är en ryttare som tränar enligt AR eller inte på en film? (om det inte står i rubriken då) Det syns ju inte alltid menar jag.