karamelldrottningen
Trådstartare
Finns det någon medelstor ras, eller lite större ras som mentalt påminner mycket om papillon men som är dels större kroppsligt och gärna har kort päls?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det främst tänker på då? Egenskaper, utseende, energi?Finns det någon medelstor ras, eller lite större ras som mentalt påminner mycket om papillon men som är dels större kroppsligt och gärna har kort päls?
Mer mentalt. Samma humor, intellekt, snabbtänkt, framåt, rolig, snäll och villig.Vad är det främst tänker på då? Egenskaper, utseende, energi?
Vad har du för intryck av Pappis helt enkelt, som du vill ha i en större ras?
Just storpudel är en ras jag sneglat länge på! Kul att du tog upp just den rasen !Storpudel kanske kan vara något? Att hitta en exakt kopia av papillon i stort format är nog svårt men pudlar är ju intelligenta, energiska och alerta.
Det är helt olika typer av spaniels, fågelhundar resp toy spaniels.Pappisen Är ju en spaniel, så jag tänker rätt omedebart på typ springer och eventuellt cocker.
Jag tycker de har väldigt olik mentalitet om man generaliserar.Pappisen Är ju en spaniel, så jag tänker rätt omedebart på typ springer och eventuellt cocker.
Fick så enormt roliga bilder i huvudet när jag tänkte på om vi skulle byta hundar utan att byta sätt att ha hund.Varje gång jag sorgset sagt att BC kan jag bara ha så länge jag har lantbruksdjur, så är det nån som berättar för mig att "pappisar är precis som BCs fast mindre!", så jag antar med den logiken att en BC är som en stor pappis...?
Mina föräldrar har haft storpudel när jag var i tonåren och det var en väldigt trevlig hund som var med på allt. Det finns ju en anledning till att just pudel ofta var en klassisk cirkushund förr i tiden. En fördel är ju dessutom att de inte fäller och är man villig att lägga lite tid med klippmaskinen med jämna mellanrum är det lätt att hålla den kortklippt. Min gamla mamma lärde sig att klippa deras pudel själv och det var inga problem.Just storpudel är en ras jag sneglat länge på! Kul att du tog upp just den rasen !
Varje gång jag sorgset sagt att BC kan jag bara ha så länge jag har lantbruksdjur, så är det nån som berättar för mig att "pappisar är precis som BCs fast mindre!", så jag antar med den logiken att en BC är som en stor pappis...?
Det är helt olika typer av spaniels, fågelhundar resp toy spaniels.
Jag tycker de har väldigt olik mentalitet om man generaliserar.
Då känns väl storpudeln kanske lite närmre.
Ja, de är väl inte direkt lika cavalieren.Givetvis är de olika, men jag tycker ändå att de känns närmare de arbetande spanielraserna än de andra toy, som cavalieren till exempel.
Och storpudeln var ju redan rekommenderad.
Det kan jag - phalèneMen jag kan inte direkt komma på raser som är lika pappisar heller.