Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill inte ha mer regn! Ge mig sol och värme!
Vi här har inte fått jättemycket regn så jag är nöjd med det vi har fått i dag faktiskt. Regnat hela dagen förstås men marken och naturen behövde regn. Lättare luft ute nu också.
Coolt också i går när vinden vände lite och jag kände lukten av regn i vinden trots sol och blå himmel.Det regnade inte alls ännu på ett bra tag då, men just när jag kände vinden, som var lite kylig också så luktade det regn i den. Fräckt vad min näsa kan snappa upp när de andra sinnena brister! :)
 
Vi här har inte fått jättemycket regn så jag är nöjd med det vi har fått i dag faktiskt. Regnat hela dagen förstås men marken och naturen behövde regn. Lättare luft ute nu också.
Coolt också i går när vinden vände lite och jag kände lukten av regn i vinden trots sol och blå himmel.Det regnade inte alls ännu på ett bra tag då, men just när jag kände vinden, som var lite kylig också så luktade det regn i den. Fräckt vad min näsa kan snappa upp när de andra sinnena brister! :)
Här regnar det nästan varje dag, rejält less nu.
 
Levaxinburkar suger. Först får man inte upp dem. Sedan vågar man inte ha dem tillskruvade eftersom man inte får upp dem. Så då är locket löst och katten (eller jag) har ner dem från hyllan där de står för att inte locket ska åka av i medicinlådan och de eländiga tabletterna sprids där. Så istället trillar de ner på golvet och datorn. Det kan ligga en tablett inuti datorn om jag har otur.
Och har man nagellack kan man ge sig fasen på att man stöter/river det när man ska pilla upp burken (just Levaxinburken….).
 
Jag hade en epilepsimedicin där burkarna var inbrottssäkra. Tegretol eller Ergenyl, minns inte vilken sort, som tur var tålde jag inte medicinen så den blev inte långvarig hos mig, men jag blev aldrig klok på hur tusan det var tänkt att komma in i de burkarna!
 
Kände mig verkligen STÖRD och grinig igår. Var på kalas hos min syster för att fira ett av barnen och under tiden kommer det en familj/kompisar till barnen. De har sina hundar med, vilket är fine (syrran har också hund). Men - de har ju en löptik med sig... :crazy: till syrrans okastrerade hanhund. Och hundarna släpps bara rakt in utan att de säger något. Det var ju jag som fick fråga "alltså, löper hon eller?" eftersom hanhunden var väldigt intresserad. "oj, ja det kanske hon gööör. hihi".


:banghead:
Jag blev så irriterad. Så jävla dåligt, och respektlöst mot syrran/syrrans hund.
Om jag ska vara riktigt konspiratorisk så tror jag de hoppades på en "olycka" utan att någon skulle se...
 
Kände mig verkligen STÖRD och grinig igår. Var på kalas hos min syster för att fira ett av barnen och under tiden kommer det en familj/kompisar till barnen. De har sina hundar med, vilket är fine (syrran har också hund). Men - de har ju en löptik med sig... :crazy: till syrrans okastrerade hanhund. Och hundarna släpps bara rakt in utan att de säger något. Det var ju jag som fick fråga "alltså, löper hon eller?" eftersom hanhunden var väldigt intresserad. "oj, ja det kanske hon gööör. hihi".


:banghead:
Jag blev så irriterad. Så jävla dåligt, och respektlöst mot syrran/syrrans hund.
Om jag ska vara riktigt konspiratorisk så tror jag de hoppades på en "olycka" utan att någon skulle se...

Fy f-n. Jag hade kastat ut dem ögonaböj.
 
Facebook håller på att tappa det helt. Fem av tio poster i flödet just nu är "förslag" på olika mer eller mindre irrelevanta grupper, tre-fyra är sponsrade/reklam, en-två är inlägg från grupper jag faktiskt är medlem i eller från fb-vänner.
Har du hittat till Flöden? Där kan du välja att just nu gå igenom vänner, sedan Grupper osv. Dessvärre kan man inte ställa in det permanent, man måste använda knappen varje gång. Men det är åtminstone bättre än inget.
 
Har du hittat till Flöden? Där kan du välja att just nu gå igenom vänner, sedan Grupper osv. Dessvärre kan man inte ställa in det permanent, man måste använda knappen varje gång. Men det är åtminstone bättre än inget.
För mig har det försvunnit, jag kan bara välja inlägg, aviseringar och händelser.
Jag använde den jättemycket förut för att kunna skrolla igenom inlägg från vänner och grupper bara.
 
För mig har det försvunnit, jag kan bara välja inlägg, aviseringar och händelser.
Jag använde den jättemycket förut för att kunna skrolla igenom inlägg från vänner och grupper bara.
Den verkar hoppa tillbaka till listen när man använt den några gånger härifrån. (I iphoneappen i alla fall)
 

Bifogade filer

  • IMG_2893.png
    IMG_2893.png
    57,1 KB · Visningar: 20
Min barnmorskemottagning har semesterstängt och jag får en tid bokad i stan, nästan 4 mil bort. Får ett meddelande i fredags att pga strejken så får jag åka till grannkommunen istället. Ca 1.5 mil. Passade mej mycket bättre. Idag får jag ett nytt meddelande att eftersom strejken är slut så får jag lik förbannat åka till stan :rage: blir så trött på det här. Varenda sommar samma grej. Tänk om inte jag kan eller inte har råd att åka till stan? Så jävla dåligt
 
Min barnmorskemottagning har semesterstängt och jag får en tid bokad i stan, nästan 4 mil bort. Får ett meddelande i fredags att pga strejken så får jag åka till grannkommunen istället. Ca 1.5 mil. Passade mej mycket bättre. Idag får jag ett nytt meddelande att eftersom strejken är slut så får jag lik förbannat åka till stan :rage: blir så trött på det här. Varenda sommar samma grej. Tänk om inte jag kan eller inte har råd att åka till stan? Så jävla dåligt
Fy vad trist. Det går inte att boka sånt onlinemöte istället?

Edit kom på att det kanske gäller undersökning eller dyl då blir det ju svårt :bag:
 
Gjort sammanlagt tre försök att beställa från ZOOplus nu och det har varit strul varje gång. :banghead: Pratade nyss med kundservice som påstår att mitt kort är utgånget, men jag har ändå använt det tre ggr idag utan problem och det ska gälla till december. :rage:

Nu ger jag :devil: i att göra ett nytt försök idag, får se hur mitt humör är i morgon om jag gör någon beställning alls eller skiter i det. :mad:
 
Köpte tre fina sommarklänningar på Sellpy som skulle levererats för en vecka sen. Mailade igår då de inte kommit och idag får jag veta att Sellpy slarvat bort mitt paket på lagret :cautious: :down: Fick 100:- som kompensation att handla för men just nu är jag måttligt intresserad av att köpa något nytt..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 692
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 241
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 891
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 697
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp