Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Man"? "Jag" menar ni va!
Har inget emot varken bröst eller mens jag 😁
Fått inpräntat i huvudet sen barnsben att mens är något fantastiskt som ska firas, min mamma ville slå till med kalas och tårta när jag fick min. PINSAMT tyckte jag då, och vägrade haha 😄
Jag har ju alltid ansett att livet typ blev förstört när jag fick mens 😅 Ett öde värre än döden. Den otäcka känslan i magen. Att aldrig kunna lita på att den kommer när den ska. Att aldrig veta om man kommer blöda igenom. Nä fy fan det kan jag vara utan.
 
Jag har ju alltid ansett att livet typ blev förstört när jag fick mens 😅 Ett öde värre än döden. Den otäcka känslan i magen. Att aldrig kunna lita på att den kommer när den ska. Att aldrig veta om man kommer blöda igenom. Nä fy fan det kan jag vara utan.
Jag vägrar, hm kanske är omöjligt, men vill inte sluta med hormoner och börja blöda igen. Precis som du skriver man kunde ju inte lita på den alls. Jag vet inte hur många gånger jag blött ner stolar i skolan, på bussen mm. Så jädra pinsamt. Har dessutom svår pms.
Dessutom blödde jag så mycket redan från början att jag inte kunde vara ifrån toaletten mer än ca 10-20 min de första kankse 4-5 dagarna av varje mens och blödde massor i ca 2 veckor varje gång. Så livet bestod av mens. Tills en husläkare sa till mig som 36 åring (tror jag) att men du behöver inte blöda alls finns ingen mening med det. Hade då haft ett helvete sen 12 års ålder.
Så sen dess har jag ätit ihop ppiller kartorna och får endast spottings vid extra mycket stress. Fyller 44 i höst och börjar bli orolig för att de inte ska vilja skriva ut längre snart. :nailbiting: Har kombinerade p-piller och vågar inte byta till ngt annat.

Nä onödigheter!
 
Jag vägrar, hm kanske är omöjligt, men vill inte sluta med hormoner och börja blöda igen. Precis som du skriver man kunde ju inte lita på den alls. Jag vet inte hur många gånger jag blött ner stolar i skolan, på bussen mm. Så jädra pinsamt. Har dessutom svår pms.
Dessutom blödde jag så mycket redan från början att jag inte kunde vara ifrån toaletten mer än ca 10-20 min de första kankse 4-5 dagarna av varje mens och blödde massor i ca 2 veckor varje gång. Så livet bestod av mens. Tills en husläkare sa till mig som 36 åring (tror jag) att men du behöver inte blöda alls finns ingen mening med det. Hade då haft ett helvete sen 12 års ålder.
Så sen dess har jag ätit ihop ppiller kartorna och får endast spottings vid extra mycket stress. Fyller 44 i höst och börjar bli orolig för att de inte ska vilja skriva ut längre snart. :nailbiting: Har kombinerade p-piller och vågar inte byta till ngt annat.

Nä onödigheter!
Jag blödde hyfsat mycket och det tog ett tag innan jag kom på att jag kunde lösa det med dubbla extra långa bindor. Men det hjälpte ju inte alltid. Den var aldrig pålitlig heller. Antingen så kom den före eller efter uträknat datum. Till och med om jag lade till eller drog bort dagar i beräkningen. Helt hopplöst. Och höll alltid på i nästan 10 dagar. Kände mej så handikappad. Allt det där får mej att må så dåligt. Men det är ju naturligt O_o
 
Jag blödde hyfsat mycket och det tog ett tag innan jag kom på att jag kunde lösa det med dubbla extra långa bindor. Men det hjälpte ju inte alltid. Den var aldrig pålitlig heller. Antingen så kom den före eller efter uträknat datum. Till och med om jag lade till eller drog bort dagar i beräkningen. Helt hopplöst. Och höll alltid på i nästan 10 dagar. Kände mej så handikappad. Allt det där får mej att må så dåligt. Men det är ju naturligt O_o
Mm men hemskt när man blöder så mycket. Jag tog största tampongen, dubbla nattbindor, byggde upp med trosskydd bak och fram och jösses vilket joxande det var.
Känns inte naturligt att blöda så mycket att man typ måste bo på toaletten. Hade alltid flera jeans och trosor stt byta med för att på ngt sätt komma igenom skoldagen/jobbdagen.

Och så kom kompisarna och sa att de blödde så lite så bara trosskydd behövde ett par dagar. Jag var så avundsjuk.
Förutom blödandet ingick ju en extrem mensvärk och kräkningar.

Jag vill inte vara naturlig 🙁
 
Gah! Ny störning!
Grannarna i huset mitt emot håller på med trädgårdsarbete sent in på kvällarna. Vi har fönstret på glänt åt det hållet pga olidligt varmt i sovrummet, men vi hör hur de väsnas där ute. Inga maskiner nu, men något som skrapar och låter. Det låter som att de släpper ner tunga saker i en skottkärra ibland. Hade jag inte varit så trött, hade jag gått ut och sagt åt dem att vara tysta så vi kan få lite lugn och ro!
Inga vettiga människor jobbar i trädgården "mitt i natten" när folk vill sova. :cautious:
 
Fyller 44 i höst och börjar bli orolig för att de inte ska vilja skriva ut längre snart. :nailbiting: Har kombinerade p-piller och vågar inte byta till ngt annat.
Det behöver du inte oroa dig för på ett tag.
Jag är några år äldre än dig så jag har tänkt samma sak, att snart säger de nej till att skriva ut. Frågade därför när jag var och förnyade receptet för några veckor sedan. Fram till 52 år skriver de ut utan problem fick jag till svar.
 
Jag stör mig på att det inte står i nåt recept jag kollat att vispad pannacotta ska vispas länge... :meh:

20240629_183650.jpg


Tårtan smakade bra iaf :laugh:
 
"Man"? "Jag" menar ni va!
Har inget emot varken bröst eller mens jag 😁
Fått inpräntat i huvudet sen barnsben att mens är något fantastiskt som ska firas, min mamma ville slå till med kalas och tårta när jag fick min. PINSAMT tyckte jag då, och vägrade haha 😄
Jag tolkar det i som att det vore önskvärt att den som inte uppskattar det skulle slippa med tanke på att nästan alla som är födda kvinnor får dras med både mens och bröst eller endera. Det innebär ju för väldigt många en hel del besvär.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 685
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 241
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 890
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 696
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp