Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att man ska behöva verktyg för att bryta sig in i en burk tabletter man köpt på apoteket. Hört talas om skruvkork?! :rage:

Levaxinburkar suger. Först får man inte upp dem. Sedan vågar man inte ha dem tillskruvade eftersom man inte får upp dem. Så då är locket löst och katten (eller jag) har ner dem från hyllan där de står för att inte locket ska åka av i medicinlådan och de eländiga tabletterna sprids där. Så istället trillar de ner på golvet och datorn. Det kan ligga en tablett inuti datorn om jag har otur.
 
Levaxinburkar suger. Först får man inte upp dem. Sedan vågar man inte ha dem tillskruvade eftersom man inte får upp dem. Så då är locket löst och katten (eller jag) har ner dem från hyllan där de står för att inte locket ska åka av i medicinlådan och de eländiga tabletterna sprids där. Så istället trillar de ner på golvet och datorn. Det kan ligga en tablett inuti datorn om jag har otur.
Enkel lösning när man upptäcker problemet: annan burk och sätta en etikett på burken vad som är i. Då slipper man de andra störningsmomenten förutom att burken är svår att öppna första gången.
 
Att man behövde uppgradera sitt tv4 play (hade redan innan betalvariant) konto för å se lgctn utan reklam, så man behövde sport varianten -.-
 
Levaxinburkar suger. Först får man inte upp dem. Sedan vågar man inte ha dem tillskruvade eftersom man inte får upp dem. Så då är locket löst och katten (eller jag) har ner dem från hyllan där de står för att inte locket ska åka av i medicinlådan och de eländiga tabletterna sprids där. Så istället trillar de ner på golvet och datorn. Det kan ligga en tablett inuti datorn om jag har otur.
Jag har haft över alla mina i något annat. Fattar inte hur folk som har problematik med finmotoriken ska kunna hantera burkarna..!
 
Jag har 25, 50 och 75 så måste hitta tre olika burkar, bleh.
En av mina epilepsimediciner får jag i två olika styrkor och i blisterförpackningar. De har jag lagt över i burkar som varit andra mediciner i. Satt på nya etiketter bara. En annan medicin mot huvudvärk får jag oftast i blister men har sparat en burk från en gång den inte kom i blister så den stoppar jag där i. Varje vecka fyller jag på mina dosetter så att jag slipper ta från burkarna varje dag. Det är lättare att ha dosetterna framme så jag ser och påminns än ett gäng burkar.

I övrigt när både kartonger och burkar är slut lägger jag hundgodis i dem och ger till hunden som leksak att roa sig med. De slängs ju ändå.
 
Det stör mig dock att det ibland blir så här istället:
449143379_10160503376133877_2367767349602766106_n.jpg

Jag vet inte när jag har tagit dubbel dos, men tja, kan ha varit i går och kan ju förklara tröttheten också :)
 
Skulle köpa cider, men tydligen får de inte sälja alkoholhaltiga drycker i affären efter kl.18 på lördagar i Norge. :cautious: Varför visste jag inte det, då hade jag ju varit där tidigare och inte 18.20. :meh:

Och så lyckdes jag ju dessutom posta inlägget i fel tråd först. 🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 685
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 241
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 890
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 696
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp