Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tolkar det i som att det vore önskvärt att den som inte uppskattar det skulle slippa med tanke på att nästan alla som är födda kvinnor får dras med både mens och bröst eller endera. Det innebär ju för väldigt många en hel del besvär.
Ja, alltså jag fattar det med, det var ej så djupt 🙂
 
Gah! Ny störning!
Grannarna i huset mitt emot håller på med trädgårdsarbete sent in på kvällarna. Vi har fönstret på glänt åt det hållet pga olidligt varmt i sovrummet, men vi hör hur de väsnas där ute. Inga maskiner nu, men något som skrapar och låter. Det låter som att de släpper ner tunga saker i en skottkärra ibland. Hade jag inte varit så trött, hade jag gått ut och sagt åt dem att vara tysta så vi kan få lite lugn och ro!
Inga vettiga människor jobbar i trädgården "mitt i natten" när folk vill sova. :cautious:
Jag skulle absolut kunna vara ute och plantera och greja klockan 23 en lördag. Ser absolut inget konstigt med det så länge man undviker att dra igång gräsklipparen.
 
Brände mig på handen på min vattenkittel. man ska inte hålla handen för där det kommer ånga ur när den visslar. Lovar att man bränner sig då. Det visste jag men handen tänkte inte på var den var i förhållande till utblåset... så AJ!

Men mitt citronte både luktar och smakar gott!
 
Gah! Ny störning!
Grannarna i huset mitt emot håller på med trädgårdsarbete sent in på kvällarna. Vi har fönstret på glänt åt det hållet pga olidligt varmt i sovrummet, men vi hör hur de väsnas där ute. Inga maskiner nu, men något som skrapar och låter. Det låter som att de släpper ner tunga saker i en skottkärra ibland. Hade jag inte varit så trött, hade jag gått ut och sagt åt dem att vara tysta så vi kan få lite lugn och ro!
Inga vettiga människor jobbar i trädgården "mitt i natten" när folk vill sova. :cautious:

Men oj, det är väl vanligt att vara ute och pyssla i trädgården dessa fina ljusa sommarkvällar? Hade något sagt åt mig hade jag blivit rejält förvånad och tänkt att personen nog har andra större problem än just att jag är ute i min trädgård en fin sommarkväll.
 
Jag stör mig inte NU men störde mig inatt på att några som bor i när heten i iprincip detenda andra huset här i när heten har eller hade besök av nån som har flera små hundar. Och inatt när jag nyss hade somnat så började dom små hundarna skälla och låta jätte mycket. Inte som att dom såg nåt djur eller nånting utan det lät mera som att dom började bråka om nånting. Och dom höll på i typ 15 minuter och bara skällde och skällde. Så min hund som är bara lite över ett år blev upp stressad av dom så sen tog det jätte lång tid tills att vi kunde somna så jag är jätte trött idag.
Själv klart så kan hundar skälla lite men om dom är ute och skäller i ungefär 15 minuter sent på kvällen varför säger man inte åt dom då eller tar in dom eller nånting?
 
Men oj, det är väl vanligt att vara ute och pyssla i trädgården dessa fina ljusa sommarkvällar? Hade något sagt åt mig hade jag blivit rejält förvånad och tänkt att personen nog har andra större problem än just att jag är ute i min trädgård en fin sommarkväll.
Jamen det beror väl på vad man gör?
Detta väsnades i nivå med att någon spelat hög musik några hus längre bort. Och det var väldigt nära vårt sovrumsfönster pga bostadsområde med tätt mellan husen. Hade de gjort något tyst, hade jag antagligen inte ens märkt det?
 
Jamen det beror väl på vad man gör?
Detta väsnades i nivå med att någon spelat hög musik några hus längre bort. Och det var väldigt nära vårt sovrumsfönster pga bostadsområde med tätt mellan husen. Hade de gjort något tyst, hade jag antagligen inte ens märkt det?

Av din tidigare beskrivning i tråden låter det som helt vanligt trädgårdsarbete? Att man skrapar är nog inte ovanligt.
 
Av din tidigare beskrivning i tråden låter det som helt vanligt trädgårdsarbete? Att man skrapar är nog inte ovanligt.
Ok, alla är väl olika känsliga.
Det blev värre efter att jag skrivit och jag var grinig då jag behövde sova. Därav störde jag mig på det. I det här huset går vi upp tidigt på morgnarna och tycker därför att det är störigt att någon väsnas kl 23. Det är inget vi skulle få för oss att göra kl 05.30 när vi ofta är uppe, för det skulle störa våra grannar.
 
När det äntligen var lite varmt i helgen har det istället blåst som faen så det är kallt. Jag har inte ens vågat omplantera växter :rofl: Hallå låt mig få bort min begynnande tshirtbränna:arghh::o Om vädret inte ändras är det en regnig vecka som kommer...
 
Jag tycker det där ser otroligt gott ut! :heart Förstår inte problemet?

Stör mig på att jag nu blev helt otroligt sugen på jordgubbstårta :mad:

Tycker att den blev fin!
Ja alltså smaken blev okej men det ska föreställa vispad pannacotta som skulle spritsas ut och inte rinna. Halva tårtan (nåja) hade runnit av och vi fick äta ur djupa skålar för att kunna äta alls :laugh:
Det skulle se ut mer såhär egentligen:

DSC_0110-saltsomsocker-1024x795.jpg
 
Facebook håller på att tappa det helt. Fem av tio poster i flödet just nu är "förslag" på olika mer eller mindre irrelevanta grupper, tre-fyra är sponsrade/reklam, en-två är inlägg från grupper jag faktiskt är medlem i eller från fb-vänner.
 
Har sprungit ett tag hos fysioterapeut och det har inte gjort någon som helst nytta. Just nu har jag så jäkla ont även på andra sidan. Har svårt att röra mej. Boka in en tid hos kiropraktorn istället. Han löste det förra gången. Synd att han ska va så förbaskat dyr bara 😕
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 692
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 241
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 891
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 697
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp