Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig JUSTNU på min pojkvän. Eller på hur han tänker. För att jag vill göra en sak som skulle gå om han var med på det. Men jag kan inte göra det SJÄLV liksom utan jag skulle be höva att han var med på det. Och vi har varit ihop i över ett år om det har nån be tydelse.
Iallafall så jag frågade och försökte att över tala han men nej HELT o möjligt!! Och varför jo inte för att HAN skulle vara mot det kanske. Nej utan att HAN vet att JAG inte får och HAN vill inte bryta för troendet ifrån personalen där jag bor 🤯🤯🤯
Och JA jag vet att han an tagligen har "rätt" och bla bla bla. Men jag bryr mig inte och jag stör mig på att han bryr sig mera hur PERSONALEN tycker motför MIG??
Det finns väl ett skäl till att personalen har tänkt som de har gjort. Jag tycker att din pojkvän agerar klokt. Jag vet ju inte vad det gäller, men det låter som att det är du som agerar omoget.
 
Det finns väl ett skäl till att personalen har tänkt som de har gjort. Jag tycker att din pojkvän agerar klokt. Jag vet ju inte vad det gäller, men det låter som att det är du som agerar omoget.
Japp 👍 Och jag tycker att man FÅR störa sig på nåt även fast man kanske är o mogen om just den saken. Jag VET somsagt att han har "rätt" men jag stör mig ÄNDÅ på hur han tänker JUSTNU. Och jag tror att många skulle det om dom var i min sitation ÄVEN fast man kan fatta denandra sidan också.
 
Japp 👍 Och jag tycker att man FÅR störa sig på nåt även fast man kanske är o mogen om just den saken. Jag VET somsagt att han har "rätt" men jag stör mig ÄNDÅ på hur han tänker JUSTNU. Och jag tror att många skulle det om dom var i min sitation ÄVEN fast man kan fatta denandra sidan också.
Man får störa sig på allt här i livet, om man vill. Men att utsätta någon annan, i det här fallet en kär person, för press är inte okej, eftersom det verkar som att du vet att han har rätt. Hur blir det för din pojkvän, tror du?
 
Japp 👍 Och jag tycker att man FÅR störa sig på nåt även fast man kanske är o mogen om just den saken. Jag VET somsagt att han har "rätt" men jag stör mig ÄNDÅ på hur han tänker JUSTNU. Och jag tror att många skulle det om dom var i min sitation ÄVEN fast man kan fatta denandra sidan också.

Att störa sig på att någon visar omtanke om en är bortom omoget. Det är faktiskt elakt. Men ja, du är ung och omogen. Det är många saker som en lär sig med tiden.
 
Man får störa sig på allt här i livet, om man vill. Men att utsätta någon annan, i det här fallet en kär person, för press är inte okej, eftersom det verkar som att du vet att han har rätt. Hur blir det för din pojkvän, tror du?
Jag be höver inte TRO efter som att jag VET hur det blir för han. Och det är att jag stör mig på hur han tänker och han stör sig på hur jag tänker. Och vi har väldigt mycket respekt för varandra så även fast jag försökte över tala han om det först så vet han att jag ändå acsepterar att han säger nej.
Och att vi kan prata ut om det och han fattar min sida och jag fattar hans sida och nu har vi sagt godnatt och att vi älskar varandra 👍 Så det är inte så hemskt som kanske vissa tror men tack för eran om tanke ändå! Men jag lovar att han vet att jag älskar han ÄVEN fast jag skulle vilja att han kunde vara o mogen och dum i huvudet med mig NÅN gång men han är heltenkelt inte så. Och det är kanske därför som vi passar iprincip perfekt för varandra också men man kan ÄNDÅ störa sig på saker IBLAND.
 
Jag be höver inte TRO efter som att jag VET hur det blir för han. Och det är att jag stör mig på hur han tänker och han stör sig på hur jag tänker. Och vi har väldigt mycket respekt för varandra så även fast jag försökte över tala han om det först så vet han att jag ändå acsepterar att han säger nej.
Och att vi kan prata ut om det och han fattar min sida och jag fattar hans sida och nu har vi sagt godnatt och att vi älskar varandra 👍 Så det är inte så hemskt som kanske vissa tror men tack för eran om tanke ändå! Men jag lovar att han vet att jag älskar han ÄVEN fast jag skulle vilja att han kunde vara o mogen och dum i huvudet med mig NÅN gång men han är heltenkelt inte så. Och det är kanske därför som vi passar iprincip perfekt för varandra också men man kan ÄNDÅ störa sig på saker IBLAND.
Det kan vara jobbigt att (alltid) vara den som ska stå för reson och klokhet i ett förhållande. Det tär på en.
 
Stör mig på att google har installerar gemini på min fån och nu har jag fått in nåt jävla kortkommando som startar skiten HELA tiden!

Och nej, det går varken att avinstallera eller se/ändra vad kortkommandot är.
 
Min vandrarryggsäck satt inte bra på mig igår så jag får korrigera den på något vis. Det är inte den jag brukar ha, den har ju dottern. I dag känns det i kroppen, stelhet och värk så pass att jag nu i kväll tröttnade och tog värktabletter så att det kan lugna ner sig. Jag har verkligen lite att pyssla med när det kommer till det här med att tälta! Men i dag har jag inte orkat titta åt det hållet ens.

Stör mig på att det var min sista semesterdag i dag. ;) Saknar jobbet, men det är skönt att vara ledig, denna veckan har det hjärnan funnit ro i det, de två tidigare veckorna han den inte hunnit med att lugna ned sig på! Men det var så mycket jag skulle hinna med på min semester ju! :D

Å andra sidan, livet är inte slut så jag hinner väl med mer innan det är det gissar jag! :)
 
Mens :rage: jag har inte mens för jag tar P-spruta. Dom har börjat glesa ut mellan sprutorna och det har gått bra hittills. Men idag av alla jävla dagar så måste jag få tillbaka skiten. Jag ska ta nästa spruta på onsdag :arghh: jag hatar den äckliga skiten. Jag mår dåligt av det. Va fan ska det va nödvändigt för. Förstör ju livet. Jag har liksom nog med bekymmer just nu. Jag behöver inte mer så gör livet surt. Det här är fan det värsta med att vara kvinna
Mens och bröst. Generellt få fördelar egentligen.
 
Sommartidtabell innebär tydligen att bussen som jag brukar ta till jobbet när jag jobbar helg är bortplockad = jag måste åka en timme tidigare. Och är på jobbet en timme för tidigt. (Det går ett tåg som skulle funka, men jag måste fortfarande gå upp ifall att tåget - som idag - inte går av nån anledning. Så kan lika gärna ta bussen.) Fasen också, drygt! :arghh:

Men men. Det verkar vara den enda försämringen med tidtabellen. Fine. Mutter mutter.
 
Elpriset
Screenshot_2024-06-29-09-07-49-13_7ea78f8a473b1abdf2a2d64da2436ec8.jpg

Det svänger ju värre än en karusell
 
Jag är på så fruktansvärt dåligt humör och mår dåligt över allt från att LePen leder i Frankrikes val, till att ingen svensk draftades i första rundan i NHL till att mitt trådlösa tangentbord inte fungerar. Till att jag vet att det kommer vara problem med att skriva ut en etikett till paketet jag måste skicka tillbaka eftersom personen i tobaksaffären inte vet hur man skriver ut, utan det måste göras manuellt och jag kan inte göra det eftersom katten och skrivaren trillade i golvet - katten klarade sig bra, skrivaren not so much.

Jag är obestämt arg och deprimerad.

PS. Att reta upp sig på att ingen svensk draftades i första rundan är möjligtvis det enskilt mest idiotiska skälet i universum att sura över.
 
Exakt. Jag tog upp en fråga om att göra en sak och han sa nej men ungefär att det skulle vara kul eller mysigt eller nånting men ändå nej. Och jag frågade varför och då sa han ungefär: För att jag inte vill bryta för troendet ifrån personalen.
Och DET var detenda som jag störde mig på hur han tänkte. INTE alltannat som vissa verkar tro eller tolka in! Utan detenda som jag störde mig på var hur han tänkte att han sa nej pågrund av PERSONALEN bara.
Bra att ni rett ut det!

Jag tänker att det kan finnas en annan förklaring än att han bara inte ville bryta förtroendet han fått från personalen. Han kanske bara "skyllde" på det för att han inte ville hamna i ett tjat/gräl/tjafs med dig om ni skulle göra det eller inte. Då är det kanske lättare att bara säga att nej, för personalen vill inte det.

Så det kanske var dig han tänkte på i slutändan ändå, han kände kanske att det du ville att ni skulle göra inte skulle vara bra för dig.
 
Jag har inte heller någon att resa med men ser inte det som ett problem.
Det är väl bra att planera vad man kan tänkas vilja göra och sen göra det?
Mitt problem är att det jag tycker är roligt är att göra saker med andra människor. Jag har ingen partner eller barn så det blir naturligt att jag gör väldigt mycket ensam men jag vill gärna dela upplevelser när jag reser, att uppleva nya saker helt själv ger mig inte samma glädje utan gör mig snarare deppade.
 
Bra att ni rett ut det!

Jag tänker att det kan finnas en annan förklaring än att han bara inte ville bryta förtroendet han fått från personalen. Han kanske bara "skyllde" på det för att han inte ville hamna i ett tjat/gräl/tjafs med dig om ni skulle göra det eller inte. Då är det kanske lättare att bara säga att nej, för personalen vill inte det.

Så det kanske var dig han tänkte på i slutändan ändå, han kände kanske att det du ville att ni skulle göra inte skulle vara bra för dig.
Ja alltså om jag ska förklara bara för att det blev en jätte sak här för att jag störde mig på hur han tänkte 😅
Men jag ville att vi skulle ta en åk tur. Som vi FÅR göra. Men att vi skulle vara borta längre motför jag får och åka till ett ställe och mid natts bada.
Hemskt och o moget va? 🙂
Och han sa att det skulle vara jätte mysigt men det var ändå nej för att han inte ville bryta för troendet ifrån personalen.
Och sen blev det en liten disskution och jag förklarade hur JAG kände och att jag vill göra nånting bara normalt och INTE ha en miljon regler helatiden utan bara göra nånting spontant liksom. Och att jag skulle vilja att han kunde fatta min sida och backa mig liksom. För att jag kände som att han valde att lyssna på personalen mera motför mig.
Och HAN förklarade sin sida att han skulle tycka att det var jätte mysigt men att personalen kanske skulle bli o rolig om jag inte kom när jag skulle och att det skulle kunna bli en jätte stor jobbig grej så istället och att då kanske vi inte skulle få åka iväg själva igen.
Så det var somsagt ingen stor sak och inget att det var DÅLIGT för mig på det sättet. Utan en sak som nog MÅNGA av erandra här har gjort nångång ellerhur?
Och som nog många andra kan tänka in i min sitation också och fatta varför jag blev lite iriterad på hur han tänkte eller hur han sa DÅ.
 
Mitt problem är att det jag tycker är roligt är att göra saker med andra människor. Jag har ingen partner eller barn så det blir naturligt att jag gör väldigt mycket ensam men jag vill gärna dela upplevelser när jag reser, att uppleva nya saker helt själv ger mig inte samma glädje utan gör mig snarare deppade.
Jag har inte läst svar om det så du kanske redan har skrivit om det.
Men finns det inte som grupp resor eller nånting? Alltså somexempel rid resor så är man ju en grupp som kanske rider på lång ritt. Då måste man ju inte känna domandra innan men man blir inte ensam ändå. Och det kanske finns sånt fast andra saker också?
 
Hemskt och o moget va? 🙂
Nedanstående är moget resonerat av din pojkvän men omoget av dig att försöka få med honom trots detta.
Och HAN förklarade sin sida att han skulle tycka att det var jätte mysigt men att personalen kanske skulle bli o rolig om jag inte kom när jag skulle och att det skulle kunna bli en jätte stor jobbig grej så istället och att då kanske vi inte skulle få åka iväg själva igen.
 
Ja alltså om jag ska förklara bara för att det blev en jätte sak här för att jag störde mig på hur han tänkte 😅
Men jag ville att vi skulle ta en åk tur. Som vi FÅR göra. Men att vi skulle vara borta längre motför jag får och åka till ett ställe och mid natts bada.
Hemskt och o moget va? 🙂
Och han sa att det skulle vara jätte mysigt men det var ändå nej för att han inte ville bryta för troendet ifrån personalen.
Och sen blev det en liten disskution och jag förklarade hur JAG kände och att jag vill göra nånting bara normalt och INTE ha en miljon regler helatiden utan bara göra nånting spontant liksom. Och att jag skulle vilja att han kunde fatta min sida och backa mig liksom. För att jag kände som att han valde att lyssna på personalen mera motför mig.
Och HAN förklarade sin sida att han skulle tycka att det var jätte mysigt men att personalen kanske skulle bli o rolig om jag inte kom när jag skulle och att det skulle kunna bli en jätte stor jobbig grej så istället och att då kanske vi inte skulle få åka iväg själva igen.
Så det var somsagt ingen stor sak och inget att det var DÅLIGT för mig på det sättet. Utan en sak som nog MÅNGA av erandra här har gjort nångång ellerhur?
Och som nog många andra kan tänka in i min sitation också och fatta varför jag blev lite iriterad på hur han tänkte eller hur han sa DÅ.
Jag kan bli irriterad på ett lite skämtsamt sätt, typ Men va fan, ska jag inte kunna få stå på handikapparkeringen för en enda gångs skull nu när det ösregnar? Så jag väljer att tolka dig lite åt det hållet. Du vet alltså att det du inte får, du kan kosta på dig att bli irriterad för att det du vill inte kommer att hända.

(Och din pojkvän kände antagligen, helt rimligt, att han inte vågade ansvara för dig vid ett midnattsbad om något gått snett. Men jag förstår också att du vill sparka bakut mot alla regler ibland)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 679
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 237
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 890
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 695
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp