Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åhh svägerskan har världsrekord i det där.

Vi behöver hjälp att flytta möbler. Visst men inte kunde jag ana att det betyder. Tömma rum 1 tapetsera sagda rum ställa dit möbler från rum 2 måla och tapetsera rum 2 och möblera rum 2.
Sådant leder ju till att folk lär sig att det är säkrare att säga nej, också till småsaker, om man inte kan veta om det faktiskt bara är att hämta ut ett paket eller mata en katt, eller om det blir ett heldagsjobb.
 
När tror ni jag går på semester?

IMG_6086.jpeg


Torsdag såklart… :meh:
 
Sådant leder ju till att folk lär sig att det är säkrare att säga nej, också till småsaker, om man inte kan veta om det faktiskt bara är att hämta ut ett paket eller mata en katt, eller om det blir ett heldagsjobb.
Jo men varför tar man sånt med sambon som inte kan NEJ.
 
Sådant leder ju till att folk lär sig att det är säkrare att säga nej, också till småsaker, om man inte kan veta om det faktiskt bara är att hämta ut ett paket eller mata en katt, eller om det blir ett heldagsjobb.
Eller kom över på fika. Vi gick över. Svågern bara kommer ni. Jodå din fru bjöd på fika. Där stod de med penslar i handen och målade uterummet. Som tur var hade vi inte arbetskläder på oss. Blev sura miner från svägerskan när vi bara tittade på...
 
Uppdrag som sväller. Gör. Mig. Vansinnig.

Kan du passa vår katt när vi åker på semester?
Självklart!

Två dagar innan semestern:
Förresten, vi airbnbar ut vår lillstuga när vi är borta, kan du bara kolla av att det ser ok ut mellan gästerna? Medföljer lååångt protokoll…
Jodå, det kan jag lösa så länge som jag får ett dygn på mig mellan incheckning eftersom jag jobbar.

En dag innan:
Jajuste, kan du vattna våra plantor?
Ca 40 stycken….
Inga problem

Några dagar in:
Vi har fått en sen inbokning - lite tokigt men det blir back-to-back med gästerna, kan du hjälpa oss med det, vi vet inte hur vi ska lösa det…

Suck

Då hade jag velat ha en del av inkomsten från airbnb uthyrningen!
 
Det vill inte jag.
Jag hjälper gärna till men när det börjar blandas in pengar är det inte hjälp utan då ska allt börja mätas i pengar och jag är inte intresserad av att ha det så.

Jag tycker att det är fult att börja be om en liten hjälp och sen eskalera det till något som kommer ta rätt mycket tid utan att erbjuda nån ersättning för det. Speciellt om det man hjälper till med ger en inkomst till den man hjälper.
 
Det vill inte jag.
Jag hjälper gärna till men när det börjar blandas in pengar är det inte hjälp utan då ska allt börja mätas i pengar och jag är inte intresserad av att ha det så.

Jag vill bara förtydliga att jag inte hade velat ha betalt för att passa katten eller vattna blommorna/trädgården. Däremot när de bokat in boende på sitt airbnb under tiden de är bortresta utan att i förväg ha ordnat med någon som kan ta hand om det så hade jag nog blivit lite irriterad och om jag var de hade jag erbjudit en del av inkomsten från airbnb för den perioden som jag behövde hjälpen. Alternativet att be någon ställa upp och hjälpa till (gratis) med något som ger mig en inkomst finns inte i min värld.
 
Jag tycker att det är fult att börja be om en liten hjälp och sen eskalera det till något som kommer ta rätt mycket tid utan att erbjuda nån ersättning för det. Speciellt om det man hjälper till med ger en inkomst till den man hjälper.
Det är ju just det jag stör mig på hur ett litet uppdrag sväller. Det är tamejsfasen ofta att jag drabbas
Förut var den en annan kompis som ofta ville att jag skulle passa hennes hund.
"Vi ska resa bort över helgen"
javisst kan jag ha henne över helgen
Kan vi lämna henne på torsdagen eller kanske onsdagen så vi inte behöver stressa med packning och hundlämning på torsdagen?
Öhh ja
"Sen vore det skönt att hämta henne på tisdagen så vi inte behöver stressa på måndagen?"
Jaha - fast ni kommer väl hem på söndagen?
"Jo men..."
Två dagar har plötsligt svällt till sex. Det hände typ varenda jävla gång.
 
Jag vill bara förtydliga att jag inte hade velat ha betalt för att passa katten eller vattna blommorna/trädgården. Däremot när de bokat in boende på sitt airbnb under tiden de är bortresta utan att i förväg ha ordnat med någon som kan ta hand om det så hade jag nog blivit lite irriterad och om jag var de hade jag erbjudit en del av inkomsten från airbnb för den perioden som jag behövde hjälpen. Alternativet att be någon ställa upp och hjälpa till (gratis) med något som ger mig en inkomst finns inte i min värld.
Det är hur du hade gjort om du var i den andra partens skor och det hade jag också gjort.
Jag ÄR irriterad men det betyder inte att jag kommer kräva några pengar av dem.

Dom vet att de har gått över gränsen för vad jag tycker är okej.
 
Mitt ex.
Snart ett år sedan han flyttade och han har fortfarande mängder av grejer kvar i uthusen, i väntan på att han köper hus förmodar jag.

Försökte i våras efter flera turer vara extremt tydlig och säga att allt åtminstone skulle vara inflyttat i ett enda uthus sista maj. Det skedde inte och nu när jag undrar om det betyder att kvarvarande grejer kan betraktas som mina så är de tydligen köpta i hans firma. :banghead: Således inte något som kan bodelas.
Jag har ingen anledning att inte tro honom men det stör mig (egentligen skrivet med versaler följt av tusen svordomar) att han inte kan kommunicera ordentligt och att det drabbar mig och möjligheten att använda mina egna utrymmen eller för den delen veta vad som är mitt.
Hade vi inte haft barnen ihop hade jag hivat allt på tippen alt. på hans parkeringsplats men nu behöver relationen fungera. Och jag är så arg att jag bara vill gråta.
 
Mitt ex.
Snart ett år sedan han flyttade och han har fortfarande mängder av grejer kvar i uthusen, i väntan på att han köper hus förmodar jag.

Försökte i våras efter flera turer vara extremt tydlig och säga att allt åtminstone skulle vara inflyttat i ett enda uthus sista maj. Det skedde inte och nu när jag undrar om det betyder att kvarvarande grejer kan betraktas som mina så är de tydligen köpta i hans firma. :banghead: Således inte något som kan bodelas.
Jag har ingen anledning att inte tro honom men det stör mig (egentligen skrivet med versaler följt av tusen svordomar) att han inte kan kommunicera ordentligt och att det drabbar mig och möjligheten att använda mina egna utrymmen eller för den delen veta vad som är mitt.
Hade vi inte haft barnen ihop hade jag hivat allt på tippen alt. på hans parkeringsplats men nu behöver relationen fungera. Och jag är så arg att jag bara vill gråta.
"Behöver utrymmet så jag ställer dina grejor utanför. Är det OK?"
 
Mitt ex.
Snart ett år sedan han flyttade och han har fortfarande mängder av grejer kvar i uthusen, i väntan på att han köper hus förmodar jag.

Försökte i våras efter flera turer vara extremt tydlig och säga att allt åtminstone skulle vara inflyttat i ett enda uthus sista maj. Det skedde inte och nu när jag undrar om det betyder att kvarvarande grejer kan betraktas som mina så är de tydligen köpta i hans firma. :banghead: Således inte något som kan bodelas.
Jag har ingen anledning att inte tro honom men det stör mig (egentligen skrivet med versaler följt av tusen svordomar) att han inte kan kommunicera ordentligt och att det drabbar mig och möjligheten att använda mina egna utrymmen eller för den delen veta vad som är mitt.
Hade vi inte haft barnen ihop hade jag hivat allt på tippen alt. på hans parkeringsplats men nu behöver relationen fungera. Och jag är så arg att jag bara vill gråta.
Jag hade fått totalt psyk bryt. Hur gamla är barnen?
 
Mitt ex.
Snart ett år sedan han flyttade och han har fortfarande mängder av grejer kvar i uthusen, i väntan på att han köper hus förmodar jag.

Försökte i våras efter flera turer vara extremt tydlig och säga att allt åtminstone skulle vara inflyttat i ett enda uthus sista maj. Det skedde inte och nu när jag undrar om det betyder att kvarvarande grejer kan betraktas som mina så är de tydligen köpta i hans firma. :banghead: Således inte något som kan bodelas.
Jag har ingen anledning att inte tro honom men det stör mig (egentligen skrivet med versaler följt av tusen svordomar) att han inte kan kommunicera ordentligt och att det drabbar mig och möjligheten att använda mina egna utrymmen eller för den delen veta vad som är mitt.
Hade vi inte haft barnen ihop hade jag hivat allt på tippen alt. på hans parkeringsplats men nu behöver relationen fungera. Och jag är så arg att jag bara vill gråta.
Jag förstår att du inte vill ha en dålig relation till honom. Men för att få fart på honom, kanske ett alternativ skulle vara att från om med 1 Augusti ta ut förådshyra? Känns som du varit generös med tid för att flytta prylarna!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 704
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 244
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 893
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 697
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp