Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt ex.
Snart ett år sedan han flyttade och han har fortfarande mängder av grejer kvar i uthusen, i väntan på att han köper hus förmodar jag.

Försökte i våras efter flera turer vara extremt tydlig och säga att allt åtminstone skulle vara inflyttat i ett enda uthus sista maj. Det skedde inte och nu när jag undrar om det betyder att kvarvarande grejer kan betraktas som mina så är de tydligen köpta i hans firma. :banghead: Således inte något som kan bodelas.
Jag har ingen anledning att inte tro honom men det stör mig (egentligen skrivet med versaler följt av tusen svordomar) att han inte kan kommunicera ordentligt och att det drabbar mig och möjligheten att använda mina egna utrymmen eller för den delen veta vad som är mitt.
Hade vi inte haft barnen ihop hade jag hivat allt på tippen alt. på hans parkeringsplats men nu behöver relationen fungera. Och jag är så arg att jag bara vill gråta.
Meddela att från ett visst datum kommer du begära handräckning av kronofogden om han inte börjar betala hyra. Varför hyr han inte ett förråd istället och tar det på firman, det är ju firmans grejer?
 
Jag hade fått totalt psyk bryt. Hur gamla är barnen?
Snart 3 och 6...
Jag förstår att du inte vill ha en dålig relation till honom. Men för att få fart på honom, kanske ett alternativ skulle vara att från om med 1 Augusti ta ut förådshyra? Känns som du varit generös med tid för att flytta prylarna!

Meddela att från ett visst datum kommer du begära handräckning av kronofogden om han inte börjar betala hyra. Varför hyr han inte ett förråd istället och tar det på firman, det är ju firmans grejer?
Han betalar hyra. Han har gnällt sen start på att den varit för hög (det var den inte) och efterhand som han avyttrat vissa , skrymmande saker har jag sänkt hyran. I våras skrev jag att han skulle ha samlat ihop sig i ett förråd till sista maj och att hyran då skulle sänkas till en symbolisk summa men han har valt att skita i deadline och fortsätter swisha den lite högre hyran.

Jag har frågat rakt ut varför han inte hyr någon annanstans eller varför han på ett år inte lyckats packa ihop sig men får inga svar.

Allt är inte firmans grejer, bara några saker som jag trott varit mina eftersom de stått kvar men på konkreta frågor är de tydligen hans. Han driver dessutom firman mycket sporadiskt så han skulle aldrig ha råd att hyra något i firmans regi.

Det positiva i kråksången är iallafall att jag ständigt blir påmind om hur mycket bättre jag har det utan honom.
 
Det är ju just det jag stör mig på hur ett litet uppdrag sväller. Det är tamejsfasen ofta att jag drabbas
Förut var den en annan kompis som ofta ville att jag skulle passa hennes hund.
"Vi ska resa bort över helgen"
javisst kan jag ha henne över helgen
Kan vi lämna henne på torsdagen eller kanske onsdagen så vi inte behöver stressa med packning och hundlämning på torsdagen?
Öhh ja
"Sen vore det skönt att hämta henne på tisdagen så vi inte behöver stressa på måndagen?"
Jaha - fast ni kommer väl hem på söndagen?
"Jo men..."
Två dagar har plötsligt svällt till sex. Det hände typ varenda jävla gång.

Du får kanske börja säga nej? Dra en gräns. Hjälp till med det du vill hjälpa till med men säga nej när du tycker att det räcker. Varför ska du passa deras hund bara för att de ska packa väskor? Låter märkligt faktiskt!
 
Du får kanske börja säga nej? Dra en gräns. Hjälp till med det du vill hjälpa till med men säga nej när du tycker att det räcker. Varför ska du passa deras hund bara för att de ska packa väskor? Låter märkligt faktiskt!
Inte vet jag.
Nu är hunden död och jag sa ifrån hur jag uppfattade det och efter det frågade de mig inga fler gånger.
Det var inte hunden i sig som är problemet hon var mycket lättsam utan just det gränslösa i att de liksom bara drog ut på allt jämt och ständigt

Jag är kort sagt trött på gränslösa människor
 
Inte vet jag.
Nu är hunden död och jag sa ifrån hur jag uppfattade det och efter det frågade de mig inga fler gånger.
Det var inte hunden i sig som är problemet hon var mycket lättsam utan just det gränslösa i att de liksom bara drog ut på allt jämt och ständigt

Jag är kort sagt trött på gränslösa människor

Jag kan förstå det. Jag hade nog surat ihop av bara det oavsett om jag tyckte att det var trevligt att hjälpa dem. Det känns som en ful, men medveten, taktik att först be om en liten tjänst för att öka sannolikheten för att få ett ja och sen be om mer och mer och mer allt eftersom.
 
Jag kan förstå det. Jag hade nog surat ihop av bara det oavsett om jag tyckte att det var trevligt att hjälpa dem. Det känns som en ful, men medveten, taktik att först be om en liten tjänst för att öka sannolikheten för att få ett ja och sen be om mer och mer och mer allt eftersom.
Exakt så var det. Helt omedvetet från personens sida, bara dens sätt att vara.

Glömmer aldrig när hen frågade om jag kunde hjälpa och skjutsa till bilverkstan - som låg hyffsat när där jag bor och jobbade dåförtiden. GIvetvis kunde jag det. Jag jobbar hemifrån och mellan mig och bilverkstan ligger centrum som personen kunde ta sig till från sitt jobb med buss., vilket jag då tog för givet men icke. Först kom en miljon förklaringar till hur upptagen personen var och sen mer eller mindre upplysningen om att om du inte hämtar mig på jobbet så kommer jag inte hinna hämta bilen alls och då hände yada yada blablabla hinner inte till hästen osv osv i all jävla oändlighet. Så jag hade just tackat ja till att köra MOT rusningstrafiken från mitt hem/ jobb 2,5 timme innan jag slutade jobba för att hämta personen på hens jobb och köra den i rusningen till den jävla verkstan. Jag frågade nån dag senare om de kunde mocka till min häst och göra foderhinkar pga jag skulle bort en dag - men icke - trots att de hade häst i samma stall och det tar ca 10 minuter all in all att göra det jag bad om - men nej de var ju så upptagna och HANN inte.
 
På TV4 Nyhetsmorgon satt det just nu en kvinna från Greenpeace och pratade om att man måste sluta med kalhyggen. Jag kan sympatisera med sakfrågan men kan för lite om skogsbruk för att riktigt ha en åsikt. Men, och här kommer det jag stör mig på, hon visar en bild på ett kalhygge och säger att det "ser ut som Mordor i Sagan om Ringen". Nä, det gör det inte. Inte det minsta lilla! Ett kalhygge är fantastisk natur i jämförelse med Mordor!

Ibland önskar jag att Sagan om Ringen-filmerna aldrig hade gjorts! Då hade man sluppit alla som tror att de vet vad det handlar om trots att de bara sett filmerna!
 
Maken blev inringd på jobb, igen. Trots att vi sagt att han inte ska jobba så sa han ja till ett pass. Bara fyra timmar. Trodde jag.

Nu visar det sig att skiftavlösningen är planerad så sjukt dåligt att han måste jobba över minst 45 minuter. Minst!

Får de ens göra så?
 
På TV4 Nyhetsmorgon satt det just nu en kvinna från Greenpeace och pratade om att man måste sluta med kalhyggen. Jag kan sympatisera med sakfrågan men kan för lite om skogsbruk för att riktigt ha en åsikt. Men, och här kommer det jag stör mig på, hon visar en bild på ett kalhygge och säger att det "ser ut som Mordor i Sagan om Ringen". Nä, det gör det inte. Inte det minsta lilla! Ett kalhygge är fantastisk natur i jämförelse med Mordor!

Ibland önskar jag att Sagan om Ringen-filmerna aldrig hade gjorts! Då hade man sluppit alla som tror att de vet vad det handlar om trots att de bara sett filmerna!
Jag kan verkligen inte hålla med om att ett kalhygge är fantastisk natur! Det är ett fruktansvärt skövlande som dödar enormt mycket djur och växtlighet, biotoper som försvinner för alltid och att det öht är tillåtet att skövla mitt i häckningssäsong är för mig totalt obegripligt. :rage:
 
Maken blev inringd på jobb, igen. Trots att vi sagt att han inte ska jobba så sa han ja till ett pass. Bara fyra timmar. Trodde jag.

Nu visar det sig att skiftavlösningen är planerad så sjukt dåligt att han måste jobba över minst 45 minuter. Minst!

Får de ens göra så?
men han får väl säga nej? Klart en arbetsgivare (tyvärr) utnyttjar när folk inte kan säga nej. Detta är ju inte första gången han säger ja. Du får ställa till ett ultimatum, antingen jobbet eller familjen?
 
På TV4 Nyhetsmorgon satt det just nu en kvinna från Greenpeace och pratade om att man måste sluta med kalhyggen. Jag kan sympatisera med sakfrågan men kan för lite om skogsbruk för att riktigt ha en åsikt. Men, och här kommer det jag stör mig på, hon visar en bild på ett kalhygge och säger att det "ser ut som Mordor i Sagan om Ringen". Nä, det gör det inte. Inte det minsta lilla! Ett kalhygge är fantastisk natur i jämförelse med Mordor!

Ibland önskar jag att Sagan om Ringen-filmerna aldrig hade gjorts! Då hade man sluppit alla som tror att de vet vad det handlar om trots att de bara sett filmerna!
vad menar du? "alla som tror att de vet vad de handlar om trots de bara sett filmerna?" har du tolkningsrätt på filmerna?
 
Alla dessa jäkla appar. Numera ska teams dessutom fråga om man vill gå in via appen (som jag inte ens har) när jag trycker på mötes länken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 709
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 245
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 897
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 697
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp