Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt emellan störning och förundran.
På Fortums app påstår de att jag förbrukar 97% mer el än motsvarande bostad. Dvs villa, ensamboende, 60-80 kvm.

Gjorde av med 408 kWh i juni. Liknande hus gjorde av med 207. Lagar de ens mat?

(plus - hur räknar elbolaget?)
Vi gjorde åt 536 kWh. Villa, 115 kvm + 105 uppvärmd biyta. Tre personer.
 
Mitt emellan störning och förundran.
På Fortums app påstår de att jag förbrukar 97% mer el än motsvarande bostad. Dvs villa, ensamboende, 60-80 kvm.

Gjorde av med 408 kWh i juni. Liknande hus gjorde av med 207. Lagar de ens mat?

(plus - hur räknar elbolaget?)
Jag gjorde av med 279 kWh men då hade jag även mamma här som sov med värmedynan påslagen några nätter och jag hade värmen påslagen i köket åt katterna några nätter. Annars ingen värme alls.
 
Mitt emellan störning och förundran.
På Fortums app påstår de att jag förbrukar 97% mer el än motsvarande bostad. Dvs villa, ensamboende, 60-80 kvm.

Gjorde av med 408 kWh i juni. Liknande hus gjorde av med 207. Lagar de ens mat?

(plus - hur räknar elbolaget?)
Jag gjorde av med knappt 600 kWh i juni, ensam vuxen med två små barn på halvtid. Hus på 160 kvadrat. Har kört luftvärmepumpen på kyla alla varma dagar så det driver kanske en del för min del.
 
1: Wi-fi:t funkar inte på datorn, är iofs inte krångligt med sladd eftersom jag aldrig flyttar på datorn.
På telefonen och paddan funkar wi-fi.

2: Fick mail kl 19:10 om att skorna jag spanat in nu finns på lager, går in på webbutiken kl 19:29 och de är slutsålda. Inom 20 minuter!! :eek:
 
Gemensam tvättstuga! Trodde jag kollat filtret i torktumlaren, men när jag kom ner till vad jag trodde skulle vara torra lakan så stod maskinen och ville ha rensat ett filter. :arghh: Det kostar dessutom pengar så jag har inga torra lakan att bädda med efter som jag bara tog en uppsättning med mig hit. :meh:
 
Vädret är fortsatt vederstyggligt! Kom just hem från kvällspromenad med våfflan. 12 Grader (känns som 8), snålblåst och regnskurar. Alltså jag vet att jag bor i Skottland men det här är larvigt.
Trist här också. Det är 12 grader nu på morgonen och ska nog regna lite under dagen. Regn och mulet är okej, tycker jag, men det är temperaturen som stör mig. Så kallt!
 
Sitter och väntar på att lämna prover på en mottagning för patienter med olika typer av nedsatt lungfunktion. Någon patient har fullkomligt hällt på sig parfym. Jag är inte ens känslig och till och med jag får svårare att andas och mår hemskt illa :cry:
Det sitter flera lappar som påminner om att inte använda parfym. Man borde få sin tid avbokad på plats och bli utkastad om man stinker parfym känner jag :bag:
 
Har ont i en tand eller tandköttet, kan inte känna vad. Det brukar fastna mat där så är väl det som hänt igen. Får ta fram tandtråden och försöka få bort detta något.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 715
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 246
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 901
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 697
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp