Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig som sjutton på tidsomställningen i år. Jag har inget minne av att det här varit så jobbigt tidigare, annat än dagen efter omställningen. MEN i år...
Vi har hankat oss fram måndag och tisdag, men
idag fick jag sjukskriva mig själv och de båda yngsta. De somnade inte i tid i går heller och idag gick det inte att väcka dem. Den yngsta som varit som en klocka och vaknat av sig själv pigg och utsövd och somnat vid nattning så fint så. Jäkla sommartid :arghh:!
Jag är uttröttad pga hög arbetsbelastning och omställningen blev nog droppen. Jag orkade helt enkelt inte mobilisera nog med ork för att få upp och iväg dem i morse. Vi sov till klockan 10.... Det får bli vilodag idag helt enkelt.
I morgon är vi lediga tillsammans. Sedan jobbar jag fredag, lördag, söndag, men då får resten av familjen återhämtning iaf. Vi får satsa på tidiga kvällar så att vi blir fit for fight efter påsken.
(Och nu ska jag jobba med att INTE störa mig på mig själv och stå för mitt beslut... Vi behövde vara hemma. Punkt).

Jag har svårare för tidsomställningen på hösten. Den på våren känns lättare av nån anledning. Men när jag hade ett litet barn var båda två en mardröm!
 
Tycker åxå den har varit extra jobbig i år. Jag är redan trött och mår skit och det blev verkligen inte bättre när man skulle ställa om. Det känns bara värre
Det är väl så, att om man mår dåligt redan innan, så påverkar omställningen mer. Nu kom visst mensen också :meh:, så ännu mer förståeligt att jag kände mig så urlakad och skör. Pms:en blir bara värre...
Nu har jag druckit kaffe. Hästarna är ute sedan ett par timmar (även om de också fick sovmorgon idag) och barnen pysslar med sitt. Förskolebarnet är nöjd över hemmadag och skolbarnet hade inte så mycket idag ändå. Vi pluggar lite hemma istället.
Allt känns lite ljusare nu.
Hoppas att du mår bättre snart, @nightcrawler . :heart
 
Jag stör mig som sjutton på tidsomställningen i år. Jag har inget minne av att det här varit så jobbigt tidigare, annat än dagen efter omställningen. MEN i år...
Vi har hankat oss fram måndag och tisdag, men
idag fick jag sjukskriva mig själv och de båda yngsta. De somnade inte i tid i går heller och idag gick det inte att väcka dem. Den yngsta som varit som en klocka och vaknat av sig själv pigg och utsövd och somnat vid nattning så fint så. Jäkla sommartid :arghh:!
Jag är uttröttad pga hög arbetsbelastning och omställningen blev nog droppen. Jag orkade helt enkelt inte mobilisera nog med ork för att få upp och iväg dem i morse. Vi sov till klockan 10.... Det får bli vilodag idag helt enkelt.
I morgon är vi lediga tillsammans. Sedan jobbar jag fredag, lördag, söndag, men då får resten av familjen återhämtning iaf. Vi får satsa på tidiga kvällar så att vi blir fit for fight efter påsken.
(Och nu ska jag jobba med att INTE störa mig på mig själv och stå för mitt beslut... Vi behövde vara hemma. Punkt).

Tycker åxå den har varit extra jobbig i år. Jag är redan trött och mår skit och det blev verkligen inte bättre när man skulle ställa om. Det känns bara värre
En till som har det värre i år. Jag brukar reagera, men inte såhär illa. Undrar om det har med isoleringen och den generella stressen nuförtiden att göra.
 
Jag har svårare för tidsomställningen på hösten. Den på våren känns lättare av nån anledning. Men när jag hade ett litet barn var båda två en mardröm!
Usch, det kan nog påverka oss mer än vi tror...
Skönt att det känns lättare nu för tiden. Blir du kvällstrött på hösten, eller varför känns det jobbigare (om du vill svara)? Jag som är kvällsmänniska har det ju värre nu på våren, men annars är jag av en sådan sort som kan ändra sovtiderna lite fram och tillbaka utan att det brukar bekomma mig särskilt varaktigt. Det kanske är åldern det också.... eller som sagt att jag nog är rätt nära utmattningsgränsen och därför är känsligare....
 
Senast ändrad:
En till som har det värre i år. Jag brukar reagera, men inte såhär illa. Undrar om det har med isoleringen och den generella stressen nuförtiden att göra.
Det är mycket möjligt. Alla små strilar som lägger till stress blir ju till slut till en stor flod...:heart
 
Usch, det kan nog påverka oss mer än vi tror...
Skönt att det känns lättare nu för tiden. Blir du kvällstrött på hösten, eller varför känns det jobbigare (om du vill svara)? Jag som är kvällsmänniska har det ju värre nu på våren, men annars är jag av en sådan sort som kan ändra sovtiderna lite fram och tillbaka utan att det brukar bekomma mig särskilt varaktigt. Det kanske är åldern det också.... eller som sagt att jag nog är rätt nära utmattningsgränsen ich Därför är känsligare....

Jag är morgonmänniska och vaknar väldigt tidigt. På en ledig dag går jag oftast upp mellan kl. 5-7 på morgonen. Och på hösten så gör tidsomställningen att jag vaknar redan kl. 4 och kan inte somna om. Och som den morgonmänniska jag är så blir jag trött tidigt på kvällen och efter tidsomställningen på hösten så somnar jag väldigt tidigt på kvällen! Vilket lbir en ond cirkel. Ju tidigare jag vakna desto tidigare somnar jag och mitt dygn vänds och jag är trött hela tiden eftersom ingen annan har samma knasiga dygnsrytm som jag. Dessutom är det deppigt att det blir mörkt så tidigt.

Nu på våren så vaknar jag istället mellan kl. 6-8 på morgonen och min dygnrytm blir mer normal. Kombinera detta med att kvällarna blir ljusare och jag slipper stressa för att hinna rida innan det blir mörkt.
 
Jag är morgonmänniska och vaknar väldigt tidigt. På en ledig dag går jag oftast upp mellan kl. 5-7 på morgonen. Och på hösten så gör tidsomställningen att jag vaknar redan kl. 4 och kan inte somna om. Och som den morgonmänniska jag är så blir jag trött tidigt på kvällen och efter tidsomställningen på hösten så somnar jag väldigt tidigt på kvällen! Vilket lbir en ond cirkel. Ju tidigare jag vakna desto tidigare somnar jag och mitt dygn vänds och jag är trött hela tiden eftersom ingen annan har samma knasiga dygnsrytm som jag. Dessutom är det deppigt att det blir mörkt så tidigt.

Nu på våren så vaknar jag istället mellan kl. 6-8 på morgonen och min dygnrytm blir mer normal. Kombinera detta med att kvällarna blir ljusare och jag slipper stressa för att hinna rida innan
Jag förstår. För mig är den där timmen tidigare på morgonen en mardröm. Särskilt i kombo med att jag är kvällsmänniska som har svårt att komma i säng en timme tidigare. Jag är ju som gladast och mest i gång på kvällen. Igår blev middan klar kl. 21 (Jag blev så förvånad när jag kastade en blick på klockan, trodde att den var runt 20...).Då skulle ju yngsta barnet vara färdignattad liksom... /Tualma -ingen kandidat till årets förälder i år. Men det blev god rödbetssoppa...
 
Det är väl så, att om man mår dåligt redan innan, så påverkar omställningen mer. Nu kom visst mensen också :meh:, så ännu mer förståeligt att jag kände mig så urlakad och skör. Pms:en blir bara värre...
Nu har jag druckit kaffe. Hästarna är ute sedan ett par timmar (även om de också fick sovmorgon idag) och barnen pysslar med sitt. Förskolebarnet är nöjd över hemmadag och skolbarnet hade inte så mycket idag ändå. Vi pluggar lite hemma istället.
Allt känns lite ljusare nu.
Hoppas att du mår bättre snart, @nightcrawler . :heart
Tack @Tualma :heart jag jobbar på att må bättre men det känns alltid som att nån jobbar emot. Tur man har hästarna så man kan koppla bort det ett en stund i alla fall. Ska ta mej en tur i skogen sen. Så avkopplande.
 
Finns det inget annat DHL-ombud du kan få paketen till? Det brukar gå att få det skickat till ett annat ställe om man ber säljaren.
Vi pratar alltså det enda ombudet i kommunens centralort. Inte kompletterande service på något litet ställe där det är normalt att förvänta sig att få åka iväg. Och det saknas inte vettiga ställen med bättre öppettider som alternativ.

Jag kan lösa det då jag ändå är i grannkommunen varje vecka. Men jag förstår inte att DHL vill stå för den servicenivån, att jag är i stan före 18 men inte kan lämna in ett paket...
 
I serier med polis, läkare eller lärare i huvudrollen så är det ofta att huvudpersonen sitter och diskuterar sitt jobb och detaljer ur det med sin respektive, alternativt att respektive blir sur på huvudpersonen för att den inte berättat att Kalle blivit sjuk/häktad/avstängd.

Hört talas om tystnadsplikt...någon...?
 
I serier med polis, läkare eller lärare i huvudrollen så är det ofta att huvudpersonen sitter och diskuterar sitt jobb och detaljer ur det med sin respektive, alternativt att respektive blir sur på huvudpersonen för att den inte berättat att Kalle blivit sjuk/häktad/avstängd.

Hört talas om tystnadsplikt...någon...?
Fast om dom inte gör det så kan ju vi som tittar missa nått viktigt som inte tas upp annars. Självklart måste dom skita i tystnadsplikten
 
Fast om dom inte gör det så kan ju vi som tittar missa nått viktigt som inte tas upp annars. Självklart måste dom skita i tystnadsplikten
Nja, det borde nog gå att jobba sig runt det, de lyckas ju med det i andra serier.
Oavsett, så stör jag mig, vissa gånger är det ju på en helt orimlig nivå de diskuterar fall med sina respektive, lite verklighetsförankring kan de väl ha :p
 
I serier med polis, läkare eller lärare i huvudrollen så är det ofta att huvudpersonen sitter och diskuterar sitt jobb och detaljer ur det med sin respektive, alternativt att respektive blir sur på huvudpersonen för att den inte berättat att Kalle blivit sjuk/häktad/avstängd.

Hört talas om tystnadsplikt...någon...?
Jag veeet! SÅ irriterande! Jag säger bara "Morden i Midsummer"... :banghead: Hustru och dotter visste allt om pågående utredning...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
95 96 97
Svar
1 933
· Visningar
96 199
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 876
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 469
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 478
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp