Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår att det är tråkigt, men det hör faktiskt till vår plikt som väsk-ägare att ta vårat ansvar när det är dags att säga farväl! :) Låt den avsluta nu, medan den fortfarande har sin värdighet kvar, istället för att dra ut på det och tvinga den att tappa saker titt som tätt!

Det kommer få det fint i väskhimlen :heart
Så talar en sann väskvän :heart
 
Stör mig på att webläsaren byter bakgrundsbild hela tiden och frågar om jag gillar bilden.
Det är mest öknar, savann, och torra berg. Inget jag gillar men jag får liknande bilder hela tiden.

Stör mig också på att jag stör mig nog för att reagera på bilden.
Men varför ställer du inte in en fast bakgrundsbild då? Det borde väl gå att göra?
 
Jag ligger i soffan i vardagsrummet, skönt nedbäddad. Kakorna ligger i köket, säkert 12 meter från vardagsrummet.




Tur att man har en sambo... :idea:
Result 💪

20210330_212606.jpeg
 
Att en fritidsklädkedja jag normalt gillar har 6 nya modeller på fritidsbyxor i sitt sortiment nu, men tror ni att en enda av dessa modeller finns i en "extra lång" variant? Nej. Det finns "normal" och så finns det för folk som är extra korta. Ingenting för långa personer verken för män eller kvinnor.

Jag tar gärna också ett pm med vilket märke. Mvh. Svamphuggaren MCP :D
 
Min jävla telefon som inte talar om att någon ringer när jag redan är upptagen i telefon. Jag har missat samtal från den jagvill prata med mest av alla
Så sjukt irriterande det där. Har precis samma problem med min. Försökt hitta en lösning som gör si och så, men vill ändå inte fungera. 🙄

"Tur" brukar det inte ringa så ofta utan är mer sms. Undrar hur många samtal jag missat under årens lopp som jag aldrig sett minsta notis om...
 
Så sjukt irriterande det där. Har precis samma problem med min. Försökt hitta en lösning som gör si och så, men vill ändå inte fungera. 🙄

"Tur" brukar det inte ringa så ofta utan är mer sms. Undrar hur många samtal jag missat under årens lopp som jag aldrig sett minsta notis om...
Jag upptäckte det av en slump när jag använde vår app som hör till jobbväxeln. Där fanns helt plötsligt en massa missade samtal med som jag inte sett.
 
Jag upptäckte det av en slump när jag använde vår app som hör till jobbväxeln. Där fanns helt plötsligt en massa missade samtal med som jag inte sett.
Bra med ett ställe man kan dubbelkolla iallafall, även fast det inte ska behövas...

Jag fick reda på det efyer att en chef skickade sms med typ "Ring upp mig senare när du har tid".
 
Har "äntligen" efter nästan 1 års tid, vant mig att vara hemma och inte stressa över det, samt börjat komma in i en bra sovrutun där jag vaknar tidigt och är pigg på morgonen och där jag hinner göra mer på dagarna. (är korttidspermitterad så jobbar minimalt).

Men tidsomställningen förstörde allt. Trött hela dagarna och kan inte somna förrän sent på kvällen/natten.
Bara att börja om från början med andra ord. Blir väl bra igen lagom tills nästa tidsomställning...
 
Jag stör mig som sjutton på tidsomställningen i år. Jag har inget minne av att det här varit så jobbigt tidigare, annat än dagen efter omställningen. MEN i år...
Vi har hankat oss fram måndag och tisdag, men
idag fick jag sjukskriva mig själv och de båda yngsta. De somnade inte i tid i går heller och idag gick det inte att väcka dem. Den yngsta som varit som en klocka och vaknat av sig själv pigg och utsövd och somnat vid nattning så fint så. Jäkla sommartid :arghh:!
Jag är uttröttad pga hög arbetsbelastning och omställningen blev nog droppen. Jag orkade helt enkelt inte mobilisera nog med ork för att få upp och iväg dem i morse. Vi sov till klockan 10.... Det får bli vilodag idag helt enkelt.
I morgon är vi lediga tillsammans. Sedan jobbar jag fredag, lördag, söndag, men då får resten av familjen återhämtning iaf. Vi får satsa på tidiga kvällar så att vi blir fit for fight efter påsken.
(Och nu ska jag jobba med att INTE störa mig på mig själv och stå för mitt beslut... Vi behövde vara hemma. Punkt).
 
Jag stör mig som sjutton på tidsomställningen i år. Jag har inget minne av att det här varit så jobbigt tidigare, annat än dagen efter omställningen. MEN i år...
Vi har hankat oss fram måndag och tisdag, men
idag fick jag sjukskriva mig själv och de båda yngsta. De somnade inte i tid i går heller och idag gick det inte att väcka dem. Den yngsta som varit som en klocka och vaknat av sig själv pigg och utsövd och somnat vid nattning så fint så. Jäkla sommartid :arghh:!
Jag är uttröttad pga hög arbetsbelastning och omställningen blev nog droppen. Jag orkade helt enkelt inte mobilisera nog med ork för att få upp och iväg dem i morse. Vi sov till klockan 10.... Det får bli vilodag idag helt enkelt.
I morgon är vi lediga tillsammans. Sedan jobbar jag fredag, lördag, söndag, men då får resten av familjen återhämtning iaf. Vi får satsa på tidiga kvällar så att vi blir fit for fight efter påsken.
(Och nu ska jag jobba med att INTE störa mig på mig själv och stå för mitt beslut... Vi behövde vara hemma. Punkt).
Tycker åxå den har varit extra jobbig i år. Jag är redan trött och mår skit och det blev verkligen inte bättre när man skulle ställa om. Det känns bara värre
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
96 347
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 884
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 475
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 483
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp