Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att en fritidsklädkedja jag normalt gillar har 6 nya modeller på fritidsbyxor i sitt sortiment nu, men tror ni att en enda av dessa modeller finns i en "extra lång" variant? Nej. Det finns "normal" och så finns det för folk som är extra korta. Ingenting för långa personer verken för män eller kvinnor.
 
Min diskmaskin. Av någon anledning stannar medlet ibland kvar i facket som en blöt klump. Jag ser alltid till att facket är torrt innan jag häller i medel så jag förstår inte varför det blir så ibland och ibland inte.
 
Min diskmaskin. Av någon anledning stannar medlet ibland kvar i facket som en blöt klump. Jag ser alltid till att facket är torrt innan jag häller i medel så jag förstår inte varför det blir så ibland och ibland inte.
För mig beror det helt på vad som ligger framför facket! Lärt mig att tex höga burkar eller lock inte fungerar alls. Endast glas 😊
 
Min diskmaskin. Av någon anledning stannar medlet ibland kvar i facket som en blöt klump. Jag ser alltid till att facket är torrt innan jag häller i medel så jag förstår inte varför det blir så ibland och ibland inte.
Jag använder alltid tablett men slänger in den direkt i maskinen av just den anledningen att det är så lätt för medlet att fastna i facket annars. Men jag tror på @Bufera s förklaring att det är något som står i vägen för vattnet ibland.
 
För mig beror det helt på vad som ligger framför facket! Lärt mig att tex höga burkar eller lock inte fungerar alls. Endast glas 😊

Jag använder alltid tablett men slänger in den direkt i maskinen av just den anledningen att det är så lätt för medlet att fastna i facket annars. Men jag tror på @Bufera s förklaring att det är något som står i vägen för vattnet ibland.
Ah, makes sense! Ska experimentera lite med placering av saker. Sen tycker jag väl att det borde fungera oavsett, men aja, nu får jag leva med den dåliga designen då
 
Är så trött och omotiverad.
Vill/borde yoga och göra vettiga saker (typ söka lite jobb utifall att), men dricker te och tittar på Gift vid första ögonkastet istället.

Iofs jättenice... Men känner mig "dålig" som inte gör mer. T.ex. Fyller i en massa utvecklingsmål på jobbet där jag inte riktigt trivs. Gah.
 
Att en fritidsklädkedja jag normalt gillar har 6 nya modeller på fritidsbyxor i sitt sortiment nu, men tror ni att en enda av dessa modeller finns i en "extra lång" variant? Nej. Det finns "normal" och så finns det för folk som är extra korta. Ingenting för långa personer verken för män eller kvinnor.

Aldrig sett nånstans där det finns för extra korta så nu blev jag nyfiken. /Diabetikern som har "normallängd men extremt kort a små jäkla ben
 
Att det verkar som en stor del av denna kurs som började idag är förinspelat... tycker det är lite konstigt med förinspelad kursintroduktion, man hade kanske gärna velat ha möjlighet att ställa frågor direkt om kursen ifall om man har några. Inte nog med att allt redan är på distans, så är det förinspelat också... Är så trött på Corona nu, jag saknar att gå till campus, för det hann jag bara göra i en månad innan det stängdes. Har inte haft nollning för det ska vi ha i augusti pga Corona. Ja, vi kan ju lugnt påstå att att studera på högskola inte blev riktigt som jag tänkte mig O_o
 
Batteriet i dosen till tv-n är slut och jag har inga hemma. Jag kan inte byta kanal eller nått. Enda alternativet jag har är att rycka ur sladden och kolla på telefonen istället vilket jag inte känner för idag. Sjukt irriterande :arghh:
 
Stör mig på att kursen jag läser nu via distans inte använder någon bok som studentlitteratur men läraren har missat att kontrollera sina länkar så dom är aktuella med hennes arbetsbeskrivningar. Alltså får jag leta onödigt mycket tid och ibland gissande på vad för information hon vill vi ska läsa.

Billigt och bra men f.....n vad skönt med en bok att följa kapitel, sidor och bläddra i! (Och bevisligen finns det böcker i ämnet då hon har inspelade föreläsningar av nån föreläsare som hänvisar till en viss bok då och då nu i slutet av kursen).
 
Stör mig på att det finns djurplågare som dessutom bara slår ifrån sig när man påpekar det och ger bättre alternativ.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
96 362
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 887
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 477
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 483
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp