Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt hår är för kort för snodd så jag köpte hårnålar. Öppnade förpackningen och möttes av det här... Är jag efterbliven eller för jag fattar inte hur de här ska sitta kvar?! :arghh:
 

Bifogade filer

  • IMG_20210404_151418_253.jpg
    IMG_20210404_151418_253.jpg
    331 KB · Visningar: 51
Jag tror att såna hårnålar är mer för uppsättning av längre hår. Du ska ha bobbypins (såna med en rak sida och en lite vågig).
Haha ja tydligen, fick höra det på insta. Visste inte att det fanns olika sorter ens utan trodde att jag köpt just bobbypins :laugh: Får väl städa med hår i ögonen tills jag köpt bobbypins/klämmor/diadem istället :p
 
Det är rätt irriterande att jag ofta glömmer byta från läsglasögonen till de vanliga glasögonen när jag går ut. Går i min egen värld och märker inte förrän efter en stund att jag ser kasst och behöver gå tillbaka in och byta..
 
Jag går igenom mina månatliga kostnader och har några små poster som jag inte riktigt vet vad det är... :cautious: De flesta kan jag lista ut men en vet jag inte alls.

Och egentligen vet jag inte om jag har råd med mitt fadderbarn längre. Men känns ju helkasst att bara sluta efter alla år :cry:
 
Fick tag i en hel anka. Kom på att den skulle hinna bli dålig om jag inte tillagade den. Hur tillagar man en anka? Receptet föreslog att den fylldes med äpplen, apelsiner eller lök. Det enda jag hade hemma var lök, men det får hundar inte äta. Det slutade med att jag fyllde den med bröd, ingefära och apelsinmarmelad. Och jag lagar mat till en hund :banghead: :rofl:

(Jag har en 6 kilos hund. Han äter ca 50 g kött om dagen som tilläggsfoder. Ankan vägde nästan 2,5 kg, så att jag öht tillagade den var för att jag ville kunna hantera den utan smittrisk, dela upp den i mindre portioner och frysa in.)
 
Skulle lyssna på David Bowies Heroes på Spotify.
Helt fel allting! Inte ens originaltexten! Så sur
nu :rage:
 
Vår fjärrvärme. Dels är den svindyr och nu när solen ligger på tror den att det är sommarvarmt så det är iskallt inne. Iofs borde det betyda att det blir billigare på nästa faktura :meh:
 
Stör mig på en totalt gränslös person som bestämde sig för att förstöra min påsk. I några år har jag försökt minska på kontakten så mycket det går pga att situationerna alltid blir ohållbara. Vi är inte släkt eller behöver ha kontakt av någon orsak alls.

Nu fick jag nog, förklarade varför jag inte orkar ha kontakt mer, och sade upp bekantskapen.
Människan blev skogstokig, skällde ut mig i en massa meddelanden, och försökte ringa mig halva natten. Uppenbarade sig utanför min dörr och försökte så gott som slå in den.
Då jag öppnade tvångskramade hon mig och skällde ut mig samtidigt.

Ja, varför orkar jag inte med henne, kan man ju undra. :cautious:
 
Stör mig på en totalt gränslös person som bestämde sig för att förstöra min påsk. I några år har jag försökt minska på kontakten så mycket det går pga att situationerna alltid blir ohållbara. Vi är inte släkt eller behöver ha kontakt av någon orsak alls.

Nu fick jag nog, förklarade varför jag inte orkar ha kontakt mer, och sade upp bekantskapen.
Människan blev skogstokig, skällde ut mig i en massa meddelanden, och försökte ringa mig halva natten. Uppenbarade sig utanför min dörr och försökte så gott som slå in den.
Då jag öppnade tvångskramade hon mig och skällde ut mig samtidigt.

Ja, varför orkar jag inte med henne, kan man ju undra. :cautious:
Det är märkligt sådant där. Endel människor verkar reagera sådär rent spontant när någon inte vill ha kontakt alls längre och det oavsett hur relationen har sett ut tidigare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
95 96 97
Svar
1 928
· Visningar
96 000
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 874
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 466
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 478
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp