Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på en totalt gränslös person som bestämde sig för att förstöra min påsk. I några år har jag försökt minska på kontakten så mycket det går pga att situationerna alltid blir ohållbara. Vi är inte släkt eller behöver ha kontakt av någon orsak alls.

Nu fick jag nog, förklarade varför jag inte orkar ha kontakt mer, och sade upp bekantskapen.
Människan blev skogstokig, skällde ut mig i en massa meddelanden, och försökte ringa mig halva natten. Uppenbarade sig utanför min dörr och försökte så gott som slå in den.
Då jag öppnade tvångskramade hon mig och skällde ut mig samtidigt.

Ja, varför orkar jag inte med henne, kan man ju undra. :cautious:

Polisanmäl. I sitt hem ska man vara trygg och personen i fråga kanske får ett wake up-call.
 
Det är märkligt sådant där. Endel människor verkar reagera sådär rent spontant när någon inte vill ha kontakt alls längre och det oavsett hur relationen har sett ut tidigare.

Ja det är märkligt. Varför vill man med milt våld umgås med någon som inte är intresserad?

Det var inte någon dramatisk situation som gjorde att jag fick nog, utan ett tråkigt mönster som upprepade sig än en gång. Hon har över huvud taget inte tagit till sig några hintar om att låta bekantskapen rinna ut i sanden som jag har hoppats, utan började anklaga mig för att vara otrevlig.

Jag anade att det skulle bli ett jäkla liv om jag sa som det var, men nu fanns inte andra alternativ. Det värsta är att jag tror att hon fortfarande inte fattade. Då hon uppenbarade sig här hävde hon ur sig en lång ramsa om hur jäkligt hon har det och hur synd det är om henne och hur fel jag gör och hur orättvis jag är. Jag sade mest jaha och att jag inte orkar med sådant här och backade undan hennes kramar.

Men jag har en viss aning om att hon nu tror att allt är okej mellan oss, eftersom hon nu kommit och bett om förlåtelse, enligt hur hon brukar se på saker och ting.

Det handlar desutom inte över huvudtaget om någon som är ensam och isolerad och behöver mig som vän, hon har både stor släkt och en hel massa folk som hon umgås med. Det handlar enligt min tolkning om att styra och ställa med mig.
 
Ja det är märkligt. Varför vill man med milt våld umgås med någon som inte är intresserad?

Det var inte någon dramatisk situation som gjorde att jag fick nog, utan ett tråkigt mönster som upprepade sig än en gång. Hon har över huvud taget inte tagit till sig några hintar om att låta bekantskapen rinna ut i sanden som jag har hoppats, utan började anklaga mig för att vara otrevlig.

Jag anade att det skulle bli ett jäkla liv om jag sa som det var, men nu fanns inte andra alternativ. Det värsta är att jag tror att hon fortfarande inte fattade. Då hon uppenbarade sig här hävde hon ur sig en lång ramsa om hur jäkligt hon har det och hur synd det är om henne och hur fel jag gör och hur orättvis jag är. Jag sade mest jaha och att jag inte orkar med sådant här och backade undan hennes kramar.

Men jag har en viss aning om att hon nu tror att allt är okej mellan oss, eftersom hon nu kommit och bett om förlåtelse, enligt hur hon brukar se på saker och ting.

Det handlar desutom inte över huvudtaget om någon som är ensam och isolerad och behöver mig som vän, hon har både stor släkt och en hel massa folk som hon umgås med. Det handlar enligt min tolkning om att styra och ställa med mig.
Den sista meningen, hennes behov av att styra och ställa med dig är nog grunden för hur hon beter sig. Jag har låtit relationer jag inte vill ha rinna ut i sanden utan att aktivt avsluta dem då min erfarenhet av sådana människor är att de kan bli sådär galet på om man säger ifrån och inte vill ha mer kontakt. Det kan såklart i vissas ögon ses som fegt och då får de tycka det men jag har hellre det så att hen inte går bananas när hen inser att kontakt inte längre är aktuellt för för sådana människor finns inget sådant alternativ utan det är de och deras behov som alltid står främst oavsett hur det skadar andra.
 
Den sista meningen, hennes behov av att styra och ställa med dig är nog grunden för hur hon beter sig. Jag har låtit relationer jag inte vill ha rinna ut i sanden utan att aktivt avsluta dem då min erfarenhet av sådana människor är att de kan bli sådär galet på om man säger ifrån och inte vill ha mer kontakt. Det kan såklart i vissas ögon ses som fegt och då får de tycka det men jag har hellre det så att hen inte går bananas när hen inser att kontakt inte längre är aktuellt för för sådana människor finns inget sådant alternativ utan det är de och deras behov som alltid står främst oavsett hur det skadar andra.
Det var vad jag hade hoppats på, att allt skulle få ett avslut av sig själv så småningom. Men tyvärr lyckades inte det, och jag hade inte tålamod stt hitta på fler nödlögner.
 
Att duscha. Jag hatar det verkligen och tycker är så vidrigt jobbigt. Men jag hatar åxå att vara "smutsig " och lukta skunk. Varför kan man inte bara knäppa med fingrarna så är man ren och fräsch igen?

Samma här, eller jag kan gilla själva det där att stå i duschen, men tycker att speciellt det där efteråt är onödigt jobbigt.
 
När klockan ringde i morse tänkte jag att jag kunde ha betalat många tusenlappar för att få sova en stund till, eftersom jag sovit lite halvkasst på senaste. Men eftersom det inte är helgdag här i Skottland masade jag mig upp och började jobba. Efter ett par timmar blev jag lite irriterad på att jag inte fick några svar på mina mail. Ringde till chefen för att kolla läget och hans svar blev "Men Mineur, vi är ju lediga idag!".

Under de 4 år jag jobbat för företaget har vi ALDRIG haft ledigt på annandag påsk. Det är en helgdag i England men inte i Skottland, och mitt företag följer den skotska kalendern. I Skottland har vi istället en extra dag ledigt i maj. Men just i år har chefen av någon anledning fått för sig att måndagen är en helgdag i Skottland också, fast att den inte är det (vilket man kan se om man kollar i div. almanackor, men det verkar han inte ha gjort).

Den där extra timmen sömn jag suktade efter i morse hade jag alltså kunnat få, om det inte var så förbannat förvirrat med engelska vs skotska helgdagar. Gaaaah! :arghh:

Nåja, jag ska njuta av att ha resten av dagen ledigt i alla fall och kommer att ta tillbaka de här 2,5 timmarna jag jobbat genom att börja sent imorgon istället. 🙄
 
Ja det är märkligt. Varför vill man med milt våld umgås med någon som inte är intresserad?

Det var inte någon dramatisk situation som gjorde att jag fick nog, utan ett tråkigt mönster som upprepade sig än en gång. Hon har över huvud taget inte tagit till sig några hintar om att låta bekantskapen rinna ut i sanden som jag har hoppats, utan började anklaga mig för att vara otrevlig.

Jag anade att det skulle bli ett jäkla liv om jag sa som det var, men nu fanns inte andra alternativ. Det värsta är att jag tror att hon fortfarande inte fattade. Då hon uppenbarade sig här hävde hon ur sig en lång ramsa om hur jäkligt hon har det och hur synd det är om henne och hur fel jag gör och hur orättvis jag är. Jag sade mest jaha och att jag inte orkar med sådant här och backade undan hennes kramar.

Men jag har en viss aning om att hon nu tror att allt är okej mellan oss, eftersom hon nu kommit och bett om förlåtelse, enligt hur hon brukar se på saker och ting.

Det handlar desutom inte över huvudtaget om någon som är ensam och isolerad och behöver mig som vän, hon har både stor släkt och en hel massa folk som hon umgås med. Det handlar enligt min tolkning om att styra och ställa med mig.
Fy vad jag känner igen mig! Enda som har fungerat för mig är att blocka på alla plattformar. Fortfarande får jag dock höra om hennes snyfthistorier från gemensamma vänner, sådär två år senare...
 
Efter 4 nätter borta där jag helst skulle vara hela tiden kommer jag hem till stress, snus på tvättmaskinen och trådar på golvet fullt tillgängliga för mina katter. Jag orkar inte och vill bara lägga mig och gråta.
Dagen började så jävla bra, kunde den inte bara fått fortsätta så :(
 
Igår fick jag för mig att jag idag skulle laga Dahl med mungbönor och lade alltså mungbönor i blöt. Idag insåg jag att receptet kräver att jag ska skala och hacka gul lök och vitlök. Och så måste man skala och riva ingefära. Jag som hatar att göra dessa saker. Vad ska jag nu göra med mungbönorna när jag ångrat mig?
 
Igår fick jag för mig att jag idag skulle laga Dahl med mungbönor och lade alltså mungbönor i blöt. Idag insåg jag att receptet kräver att jag ska skala och hacka gul lök och vitlök. Och så måste man skala och riva ingefära. Jag som hatar att göra dessa saker. Vad ska jag nu göra med mungbönorna när jag ångrat mig?
Koka, marinera och ha som tillbehör till mat eller i en sallad. 🙂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
95 96 97
Svar
1 924
· Visningar
95 842
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 867
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 458
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 468
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp