Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Utökar informationen om stofamilj 8.backafall skrev:Hej,
Familj 8 är en välmeriterad stofamilj och därifrån kommer bla Chopin som tävlade GP dressyr med Solveig Lundbäck. Fairy som var med i 6-års championatet i år med Kerstin Dahlberg på ryggen kommer även hon från samma möderne.
mvh
Tess
ch791022 skrev:Som jag förstått det tillhör mitt sto stofamilj 4 eftersom hennes mormor Gansy (4) 13045 är den första numrerade stoet jag hittar i hennes stamtavlar, är det rätt eller har jag missförstått?
Mvh
Camilla![]()
ch791022 skrev:Som jag förstått det tillhör mitt sto stofamilj 4 eftersom hennes mormor Gansy (4) 13045 är den första numrerade stoet jag hittar i hennes stamtavlar, är det rätt eller har jag missförstått?
Mvh
Camilla![]()
Det är en Flyinge-familj till att börja med, kallas Gakenda-familjen.
För Gakenda heter första stoet, fick stamboksnumret 2218 - född 1925 i Hannover och importerad som femåring. Död 1930.
Mamma till 3 avelshingstar (Indigo 106, Khedive 134 och Reval 213) och 7 stamboksförda ston - bl.a. Gakenda II 2682 och Gakenda III 2994.
Det är Gakenda IV 5889 (dotter till Gakenda III) som är mamma till Ganesco 503.
Hingstar:
Indigo, Khedive, Reval, Arkimedes 288, Filosof 479 (Ganescos storebror), Hertigen 505, Gondoljär 492, Valhall 262.
Samt de onumrerade hingstarna Cymbal, Hasse och Glan (man började numrera hingstarna med början på 101 med Flyinges hingstar som föddes 1930 - alltså är Indigo född detta år).