Sto familjer

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Joura
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 124
  • Visningar Visningar 13 208
Sv: Sto familjer

Jag tror att det är tvärtom, F.2 är störst och därefter 5.

Det finns många små numrerade familjer, jag vet inte vilken som är minst men t ex F.6 är väldigt liten.

:o

Läste i början av tråden där sussisus skrivit:

Citat:
Ursprungligen postat av Bolibompa
Nån som vet nåt om stofamilj 5 ???

Ursprungligen postat av sussisus
Största stofamiljen är det i alla fall, och kallas Hoby-familjen.
Den var åtminstone 1975 dubbelt som stor som näststörsta stofamiljen (som är (F.2)).

Så därför fattade jag det som att 5an var störst & F.2 näst störst!

Enligt min uppfattning uppfattning är F.2 störst idag, och ingen jag pratat med har haft någon annan uppfattning. Sen vet jag förstås inte om det stämmer för det;)

Ja, det är ju ändå 32 år sedan det var 1975... Så det är klart, att förutsättningarna ändras ju.

Ditt sto är ur familj F.4, Gakenda-familjen.

F:et betyder att det är en familj som uppstod på Flyinge, familjerna F.1 till F.6 finns, där F.2 är den största och F.6 den minsta. Dom familjerna ska alltså inte förväxlas med de "vanliga" familjerna 1-6.

Här http://ihbc.se/app/servlet/ShowRid46 kan du hitta stam och avkommor till just ditt sto :)

Görel, Skulle du kunna skriva om länken? Den är "trasig". Det vore supergulligt!! Du är ju typ bäst på det här med hingstar och ston! Jag diggar dig :P

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
535
Senast: Nikan
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
944
Senast: Freazer
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
936
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka