Stackars Unge

Sv: Stackars Unge

Du måste ta och uppdatera osss sen.
Uppdatering på vad som har hänt! :cry:
Anmälan blev gjord.
Min kompis systerdotter får inte träffa längre varken sin farmor eller faster. Julen för henne kan vara förstörd, då pappan kanske inte ens vill vara med sin sida, pga att han mår så oerhört dåligt över situationen. Min kompis talar inte längre med mig. Hon har brutit kontakten med mig.
Istället för att skapa ordning & reda, så blev det istället tvärtom. :mad:
För den här familjen, så håller sociala mamman om rygger. De gillar inte pappans sida. Inte för att de har gjort något fel. mer än ha ett udda efternamn och kan stå på sig. Allt detta kom upp sedan.
Hur som helst. Relationen mellan mig och min kompis är förstörd. Pga en anmälan.
Stöter ni på liknande. tänk för sjutton för. Se till att ha alla fakta
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stackars Unge

Samtal eller förhör = sak samma anser jag. Även om svaret inte var ställd till mig. Förstörd blir många relationer. Det var ett misstag med anmälan.
 
Sv: Stackars Unge

Du får skylla dig själv DF! Nu vet jag inte vad du har sagt eller skrivit till sociala. Men jag skulle inte vilja ha dig till vän. Bättre att försöka prata med mamman först. Det kan ju vara så att hon inte ens visste om att det var olagligt. Du vet ju inget om hennes bakgrund. För mig låter det som att du mest bara var ute efter att skapa trubbel.
 
Sv: Stackars Unge

Jag står fast vid att jag tyckte att du gjorde rätt. Visste du att det gick till som du beskrev här uppe så är det din förbannade skyldighet att säga till.

Även om det inte sker ngt med denna anmälan så ligger det kvar så om det kommer mer ex från skolan mm så kan det visst hjälpa att fler har reagerat.

En sån vän var ändå inget att ha om de behandlar sina barn som de gjort skulle själv haft väldigt svårt att umgås med dem så för min del skulle det kvittat om min vän sa upp bekantskapen.

Edit: din vän var syster till brodern som är pappan till barnen? Inte mamman? Nåja när hon lugnat sig så inser hon nog att du inte gjort ngt galet.

Javan
 
Sv: Stackars Unge

JA min vän (jag trodde hon var det) var syster till brodern och brodern är pappa till äldsta barnet. Alltså den flicka som fick ta en del ansvar. Det som är det svåra i allt detta var att jag även tog med lite andra saker i anmälan, som min vän hade berättat för mig. Största problemet är att soc i den här staden håller mamman om ryggen och pappan och hans sida, bekämpar soc med näbbar och klor. Jag tror inte det kommer något från skolan. För jag tror tjejen bara säger att hon hjälper till hemma och inte hur mycket detta är.
 
Sv: Stackars Unge

Vet inte vad du menade med att ha alla fakta?
Hade du inte det?

Trist att er vänskap gått i stöpet. Men jag tycker att det var bra gjort att anmäla, man ska inte använda ett så ungt barn som barnpassning. Även om soc i det här fallet inte ingriper, vilket är helt förfärligt, så borde flickans mamma o pappa vara så pass smarta att de slutar använda henne som barnvakt till småsyskona.
 
Sv: Stackars Unge

Flickans biologiska pappa bor inte med mamman.
Min fd vän berättande en del, men jag berättade för mycket i mailet, för jag ansåg att det var viktigt för dem. Men vissa saker är lite känsliga och min fd vän hade bett mig vänta, men jag gjorde inte det.
 
Sv: Stackars Unge

sorry, menade mamman o extra-pappan.
vad jag ville få fram var att det säkert blir en förändring pga dig, om det är nån tröst. Jag hoppas att det är det!
 
Sv: Stackars Unge

Bara det nu inte blir så att även den biologiska pappan och hans sida förlorar tjejen helt. Just nu ser det ut som den biologiska mamman kommer att säga nej till att att tjejen får fira jul med pappan och dens sida. Just nu förlorar tjejen ännu mer på allt än innan när hon hjälpte till mer än hon skulle. Den biologiska mamman vill inte längre att tjejen träffar sin farmor eller faster. :cry: Allt har ju bara blivit fel! :confused:
 
Sv: Stackars Unge

Bara det nu inte blir så att även den biologiska pappan och hans sida förlorar tjejen helt. Just nu ser det ut som den biologiska mamman kommer att säga nej till att att tjejen får fira jul med pappan och dens sida. Just nu förlorar tjejen ännu mer på allt än innan när hon hjälpte till mer än hon skulle. Den biologiska mamman vill inte längre att tjejen träffar sin farmor eller faster. :cry: Allt har ju bara blivit fel! :confused:
Skyll dig själv! :devil::mad:Man måste tänka innan man gör något! När det gäller sociala måste man tänka mer än en gång innan man gör något! De kan ställa till med hur mycket som helst och splittra familjer, bara för de har olika bakgrund och kulturer, men annars inte har några problem. De är ute efter att skapa trubbel.
 
Sv: Stackars Unge

Hur kan du ens resonera så? Det är väl klart att man måst agera när barn missköts, något som de faktiskt gör om de måste ta så mycket ansvar i så ung ålder.
 
Sv: Stackars Unge

Hur kan du ens resonera så? Det är väl klart att man måst agera när barn missköts, något som de faktiskt gör om de måste ta så mycket ansvar i så ung ålder.
Naturligtvis är det fel att ungen ska ta så mycket ansvar. Men det hela hade kunnat säkert hanteras annorlunda. Eftersom nu TS också skrev annat så vet vi ju inte hur mycket lögner som hon skrev och hur mycket som är sant. Hur skrev hon anmälan till sociala, använde hon sitt namn eller var hon anonym?
Eftersom det blev så mycket av detta, tror jag att TS har skrivit mer till sociala än vad som var nödvändigt utifrån vad hon tycker om vissa saker, som inte heller behöver vara sant.
 
Sv: Stackars Unge

om mamman saboterar umgänget med pappan kan hon faktiskt förlora vårdnaden. Om nu pappan är intresserad, det är väl inte bara farmor o faster som vill ses hoppas jag.
 
Sv: Stackars Unge

om mamman saboterar umgänget med pappan kan hon faktiskt förlora vårdnaden. Om nu pappan är intresserad, det är väl inte bara farmor o faster som vill ses hoppas jag.
Mamman förlorar inte vårdnaden om sociala är ute efter att j*klas och ställer sig hela tiden på hennes sida oavsett vad hon har gjort.
 
Sv: Stackars Unge

och du har alla fakta? Det är mkt som inte berättas när man får höra den enas version.

Javan
 
Sv: Stackars Unge

och du har alla fakta? Det är mkt som inte berättas när man får höra den enas version.

Javan
Jag har inte sagt att jag har alla fakta. Det här fallet påminner bara om vad en av dem i min bekantskapskrets råkade ut för.
Sociala höll mamman om ryggen även om hon hade tex han felat genom att lämna barnet för mycket ensam med sina tre småsyskon. Sociala gillade inte pappan just för att de hade olika kulturella klassbakgrunder. Inte att de kom ifrån olika länder utan mer att de kom från olika klass-skikt i samhället.
 
Sv: Stackars Unge

:eek::eek::eek:
kan man anmäla socialen till socialen???
Va menar du?
Det enda jag vet att Socialkontoret eller familjerätten inte är så himla bra. De kan ibland ställa till mer oreda än reda. Jag vet ett fall där de tvingade isär föräldrana pga att de var oerhört unga, och trixade, så att en brytning mellan dem blev ett faktum sedan. Hade de uppträtt normalt så hade kanske paret fortfarande varit tillsammans. Sociala gillade inte de skillnaden mellan dem klassvis.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 449
Senast: Queen
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 239
Senast: lilstar
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 476
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
698
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • E-coli hund

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp