Stackars Unge

Sv: Stackars Unge

Att "inte veta om att det är olagligt" är ingen ursäkt. Faktum med att det inte håller i rätten.

Man är SKYLDIG att veta vilka lagar som gäller i olika situationer.
Rent bortsett från att normalt sunt förnuft säger att barnet sitter i en utsatt situtation.
 
Sv: Stackars Unge

Att "inte veta om att det är olagligt" är ingen ursäkt. Faktum med att det inte håller i rätten.

Man är SKYLDIG att veta vilka lagar som gäller i olika situationer.
Rent bortsett från att normalt sunt förnuft säger att barnet sitter i en utsatt situtation.
Jag har inte sagt att det var rätt av mamman att göra som hon gjorde! Men hela situationen borde kanske ha hanterats annorlunda med tanke på vad utgången blev och det närmar sig jul och det ser ut som flickan inte kommer få fira jul med pappans sida pga av denna anmälan.
 
Sv: Stackars Unge

Bara det nu inte blir så att även den biologiska pappan och hans sida förlorar tjejen helt. Just nu ser det ut som den biologiska mamman kommer att säga nej till att att tjejen får fira jul med pappan och dens sida. Just nu förlorar tjejen ännu mer på allt än innan när hon hjälpte till mer än hon skulle. Den biologiska mamman vill inte längre att tjejen träffar sin farmor eller faster. :cry: Allt har ju bara blivit fel! :confused:

Jag har läst ditt första inlägg flera gånger och utifrån det så tycker jag att det verkar som att du gjorde rätt. Jag kan inte på något sätt egentligen se att anmälan skulle ha gjort det värre för barnet. Den biologiska pappan verkade ändå bara träffa barnet då och då. Kanske anmälan kan få honom att vakna upp och ta itu med ett ordnat umgänge.

Att din kompis är arg och tycker att du gjorde fel är inte i sig ett bevis för att du gjorde fel. Själv tycker jag att det verkar som att du gjorde rätt: Du stack inte huvudet i sanden!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 449
Senast: Queen
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 239
Senast: lilstar
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 476
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
698
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp