Nu har ju du inte en jävla aning om vad jag kämpar med i min vardag för att få det fungera.För mig skulle det absolut vara ett problem att hinna med, eftersom jag behöver långa pauser efter varje grej, om jag inte ska bli så stressad att jag får en meltdown. Jag kan pusha - men då är jag bränd en eller flera dagar efteråt.
Folk fungerar olika. Det är skitkonstigt att folk i den här tråden fortsätter säga "men jag klarar det ju, varför klarar inte du det?". Trodde vi kommit längre än så i vår upplysta och NPF-accepterande bukekultur.
Jag har också NPF + en jävla massa annat. Jag får det inte ens utrett utan att lägga 30-40 tusen själv, för jag är så "högfungerande" .
Betalar flera tusen kronor i privat-terapi för primärvården anser jag ska ringa när jag kraschar och jag vägrar krascha igen.
Jag får meltdowns när det blir för mycket och jag kan ibland ligga och sova 20 timmar i ett sträck. Men jag vet också att det inte får mig må bättre i långa loppet.
Så jag tränar 3 dagar i veckan för att bli fysikt starka (gör faktiskt så jag psykiskt också mår bättre), jag åker iväg på saker som känns lite läskigt göra själv, men jag gör det.
Jag utmanar min ångest och mina fobier, och ja ibland däckar jag fullständigt.