Jag är lite fundersam på hur du tror att andra människor lever? Visst, det finns människor som verkar ha hur mycket energi som helst, men de absolut flesta jag känner inkl mig själv är jättetrötta efter en dag på jobbet. Vi gör inte många knop på fritiden. De allra flesta jag känner klagar på hur trötta de är hela tiden!
De flesta jag känner jobbar av tvång. Vi måste jobba för att få pengar så vi kan överleva livet. Hade jag haft tillräckligt med pengar hade jag aldrig jobbat, men jag har ju inte det. Jag måste ju jobba för att betala för att leva. Jag går inte till jobbet med ett leende, men jag går dit, gör vad jag ska och är nöjd när jag får lön 25:e varje månad.
De flesta jag känner har konstant dåligt samvete för att de inte rider tillräckligt mycket, tränar med hunden tillräckligt mycket, umgås med sina barn mer, gör det fint i trädgården mm. De flesta orkar med sitt jobb och att överleva. Många av oss tvingar oss själva att göra saker vi mår bra av så vi får lite mer energi.
Men om du tror att alla människor vaknar på morgonen fulla med energi och motivation så har du fel. Jättefel! De flesta av oss överlever våra liv och gör så gott vi kan med hobbies, nöjen etc. Läs bara i tråden ”Hjälp, jag har för mycket prylar” - vi orkar inte ens rensa ut vår skit som är en energitjuv.