Spotify i smartphone till bilen

Sv: Spotify i smartphone till bilen

Jag kör Spotify i bilen via 3.5mm stereo plugg till stereons AUX ingång som också är för en 3.5mm stereo plugg (likadan som i lurarna), vissa kan fungera med USB men långt ifrån alla.

Kör både Samsung och Xperia mini, båda är Android.


SÅ det är det säkraste! Tack! DÅ vet jag vad jag ska införskaffa mig :D
 
Sv: Spotify i smartphone till bilen

om man inte har AUX utgång på sin sterio, hur kan ja göra då? har en v70-02 med inbyggd sterio.
 
Sv: Spotify i smartphone till bilen

FM-sändare kostar väl inte mer än 200 spänn. Jag tror inte jag gav mer. Det får man knappast en ok bilstereo för. Sen slipper man montera något ju. Men jag håller med annars. Det är inte mer än halvbra. Det funkar ju dock.

Jamen precis. Och det är klart att man får vad man betalar för, men är man mest ute efter att enkelt kunna lyssna på sin egen musik och inte har så höga krav, och inte har t.ex. AUX-ingång på sin stereo, så funkar det trots allt med en billigare FM-sändare. Det är min poäng.
 
Sv: Spotify i smartphone till bilen

Trodde man kunde göra som med förstärkarna hemma, koppla in mobilen på maxvolym och sen reglera på själva förstärkaren/stereon.

Så kan jag göra i alla fall, går via AUX.

Tillägg till TS: Nu kanske en 02:a är för gammal för det, men på en hel del bilar sitter AUX-uttaget inte på stereon, utan någon annanstans. Jag har både aux och usb-uttag nere under stereon, längst in i facket som är framför växelspaken.

USB och iPhone går inte i min bil heller, trots USB-uttag.
 
Sv: Spotify i smartphone till bilen

Det är inte originalstereo i bilen, det är en -97a så tror inte jag kan hitta nåt uttag nån annanstans, så jag får köpa ny/ begagnad stereo :)
 
Sv: Spotify i smartphone till bilen

Har du kasett-ingång på stereon kan du köpa en "fejk-kasett" med aux-kabel i ändan :).

På min Opel från 2008 sitter aux-ingången under armstödet. Så det kan du leta efter om du har en rätt ny bil :).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 900
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 113
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 411
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 098
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp