Spotify i smartphone till bilen

PrittePuff

Trådstartare
Jag har skaffat spotify premium och har det således i min smarta telefon :P nu

Jag tänkte att jag skulle kunna lyssna på det i bilen, men vad behöver jag för stereo? Och hur kopplar jag in mobilen till stereon?
Jag trodde det skulle funka med USB, men en vän sa att det inte funkar, så hur gör jag?
 
Sv: Spotify i smartphone till bilen

Du behöver ett auxuttag där du kopplar in en sladd från mobilen till stereon :)har du ett litet runt hål på stereon kan det vara ett sånt :)
 
Sv: Spotify i smartphone till bilen

Om du har en modern bilstereo finns ett litet runt hål och du behöver en speciell sladd som du kopplar i hörlursuttaget. Funkar fint .
Edit: sladden mellan hörlursuttaget och bilstereon.
 
Sv: Spotify i smartphone till bilen

så en liten kabel med ljud/hörluraruttag i båda ändarna är enda kabelmöjligheten?
 
Sv: Spotify i smartphone till bilen

Ska du köpa en helt ny stereo borde det finnas varianter med blåtand, då har du det trådlöst och slipper sladdar! (det drar ju däremot en hel del ström, så du kanske får köpa en bil-mobilladdare istället ;) )
 
Sv: Spotify i smartphone till bilen

Jag har en ganska omodern stereo (ingen AUX-ingång) men använder mig av en FM-sändare som jag kopplar in en del i cigarettuttaget i bilen och en del i telefonen. Sen ställer jag bara in radiokanalen som FM-sändaren väljer. Det ger väl inte optimalt ljud etc., men funkar ändå helt ok. Så man behöööver inte ha värsta high tech-prylarna för att kunna lyssna på Spotify i bilen (om det är så att du börjar fundera på att byta stereo helt). :)
 
Sv: Spotify i smartphone till bilen

Å andra sidan så kostar en Ok bilstereo med ljudutgång och USB-läsare inte mer än vad en ok FM-sändare kostar.

Min FM-sändare var en stor besvikelse.
 
Sv: Spotify i smartphone till bilen

USB fungerar bättre än aux, då kan man justera ljud, låt etc på stereon istället :)
 
Sv: Spotify i smartphone till bilen

Ljudet måste väl gå att justera även från stereon vid aux?

Låtväljandet vill jag gärna göra med min mobil, där finns ju redan spellistor osv.
 
Sv: Spotify i smartphone till bilen

Trodde man kunde göra som med förstärkarna hemma, koppla in mobilen på maxvolym och sen reglera på själva förstärkaren/stereon.
 
Sv: Spotify i smartphone till bilen

USB fungerar bättre än aux, då kan man justera ljud, låt etc på stereon istället :)


Så USB funkar till spotify?? Trodde inte det?

Kan nån visa en bilstereo som har USB där spotify funkar på. Det jag hörde av miina vänner va att det är inte rätt filformat från spotify så att det går att köra via usb till bilstereo. Men då är ni några som vet att det funkar då? :)
 
Sv: Spotify i smartphone till bilen

USB fungerar bättre än aux, då kan man justera ljud, låt etc på stereon istället :)

Nu blev jag intresserad.
Det jag behöver, som har en bilstereo med usb, är en sladd från hörlursutgång (finns det ordet? :crazy: ) på telefonen till usb på stereon?
 
Sv: Spotify i smartphone till bilen

USB funkar till spotify! Det gör den i alla fall med min telefon (iPhone) i de två bilar jag provat (Hyundai i10 och i20). Övriga bilar har det bara funnits AUX-uttag till. Jag använder då laddaren, dvs sladden som är kopplad till strömuttaget på iphonen och som har en usb i andra änden. Funkar fint!
 
Sv: Spotify i smartphone till bilen

Å andra sidan så kostar en Ok bilstereo med ljudutgång och USB-läsare inte mer än vad en ok FM-sändare kostar.

Min FM-sändare var en stor besvikelse.

FM-sändare kostar väl inte mer än 200 spänn. Jag tror inte jag gav mer. Det får man knappast en ok bilstereo för. Sen slipper man montera något ju. Men jag håller med annars. Det är inte mer än halvbra. Det funkar ju dock.
 
Sv: Spotify i smartphone till bilen

så det funkar på iPhone iaf, jag har ju xperia. Nån som vet om det är skillnad?
 
Sv: Spotify i smartphone till bilen

så det funkar på iPhone iaf, jag har ju xperia. Nån som vet om det är skillnad?

Jag kör Spotify i bilen via 3.5mm stereo plugg till stereons AUX ingång som också är för en 3.5mm stereo plugg (likadan som i lurarna), vissa kan fungera med USB men långt ifrån alla.

Kör både Samsung och Xperia mini, båda är Android.
 
Sv: Spotify i smartphone till bilen

Med min iphone fungerar det inte med usb, har en hyundai i30. När jag skulle köpa sladd sa de att det inte brukar funka med iphone för den fungerar inte som ett usb vilket många andra telefoner gör.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 900
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 113
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 411
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 098
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp