Sv: *spinoff på avramlingstråden*
Jag har ramlat av 6 ggr på typ 8-9 år. Tre ggr på min häst, som jag fick i Maj.
Första gången jag ramlade av var på våran gamla märr, en jättesur sak. Jag red barbacka, utan hjälm, min pappa ledde mig. Hästen blev sur på en annan ponny, började sparka, jag ramlade av & hon sparkade efter mig. Blev träffad typ 3 ggr, var typ 5 cm från att jag fick hennes hov i huvudet.. Klarade mig bra, 'bara' några stora blåmärken. Blev dock väldigt rädd att rida efter de.. Andra gången, jag & min kompis red ut. Jag red på en ponny & så skulle vi över en gärdsgård, inte så hög. Hästen stannade (var väldigt känslig om sina ben) Jag drev & hon gjorde världens jätteskut. Jag gjorde en kullerbytta över henne hals & hamnade på lilla rumpan, brevid ett träd
Hade väldigt tur. Började bara gapflabba. Blev bara ngt skrapsår. Tredje gången var allvarlig.. Red en ridskoleponny, som precis när jag skulle fatta galopp fick "damp-fnatt", kommer inte riktigt ihåg vad han gjorde. Flög av med huvudet först, tappade andan.. Åkte till akuten, spräckt mjälten & fått typ en jätteallvarlig hjärnskakn. Låg på sjukhus i typ 2 veckor. Var sjukskriven i typ 3-4 månader..
Sen när jag fick min egna polle i Juni förra året. Ramlade jag av tre ggr. Första gången för att han gjorde en jättesnäv sväng (är epert på att vända på en 5öring) Jag ramlade i typ tusen brännässlor. Då typ ramlade jag på händerna och knäna. Har väl den reflexen
För andra gången jag ramlade av honom vände jag mig också så och lanade precis likadant, fast dock i en nyskördad åker typ. Larry blev rädd för ngr galopperande hästar & typ galopperade/snurra runt & en massa andra konstiga saker. Han sparng ut på vägen, dock kom de ingen bil!!
Tredje gången jag ramlade av, de va när jag skulle rida på våran gruväg, skulle precis börja trava, men de ville inte han, han vände på en 5öring igen & jag ramlade av. På typ höften. Aj vad ont de gjorde i början, sne hade jag bara lite ont.
Men nu har jag änna lärt mig hur han fungerar & vet när ja ska hålla balansen extra mkt